Kontrollrummet

Clav - I'll be there

gäst · 9 · 1101

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clavinova

  • Gäst
Familjen drog på lokalt disko, jag satte mig i "studion". Detta trillade ut, vet inte riktigt vad jag ska göra med den men jag är nöjd med skissen.
Tips emottages tacksamt, om framförallt den riktning detta borde ta.




Ny version 26/6-2010

« Senast ändrad: 23.08.2010, 09:56:38 by clavinova »


asti

  • Gäst
Drömskt och kontemplativt. Kan tänka mig två alternativ på fortsättning.
- behåll det nedtonat och sparsamt arr, kanske något utökad sång
- använd trummorna mer och bygg upp en maffig ljudbild, ev med elgitarrer, kraftfullare sång, kanske kör...
Skön musik!


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil

gillar mycket när sången kommer in på slutet - du ska absolut bygga vidare på det partiet - det är lite P Gabriel
Det inledande pianot är lite vasst mot det övriga - mjuka upp eller ersätt med elpiano
Som sagt ser fram mot fortsättning och utveckling av sångpartiet!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


clavinova

  • Gäst
Drömskt och kontemplativt. Kan tänka mig två alternativ på fortsättning.
- behåll det nedtonat och sparsamt arr, kanske något utökad sång
- använd trummorna mer och bygg upp en maffig ljudbild, ev med elgitarrer, kraftfullare sång, kanske kör...
Skön musik!

Tack Asti!
Bra förslag bägge två och min fundering är om det skulle fungera med en klassisk kompromiss, använda lite av bägge?


gillar mycket när sången kommer in på slutet - du ska absolut bygga vidare på det partiet - det är lite P Gabriel
Det inledande pianot är lite vasst mot det övriga - mjuka upp eller ersätt med elpiano
Som sagt ser fram mot fortsättning och utveckling av sångpartiet!

Tack cykeln!
Håller med om pianot, dels är det vasst i tonen, dessutom ligger det taktmässigt lite "avancerat" här och där. Sångpartiet som ligger är ju egentligen av refrängfkaraktär, nu ska det "bara" till en vers också, vilket varken ton- eller textmässigt är min starka sida. Jag har dock läst i någon bok att övning ger färdighet...


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Riktigt skön stämning i denna. Gillar speciellt pianot, trummorna kan sänkas lite. Piano borde spela nåt mer standard-melodiskt i nåt parti kanske?

Rösten (du?) passar jättebra in, kanske skulle ta över och sjunga nämnda ännu icke-existerande melodi, på andra varvet? (I min tanke alltså.)
Skitbra!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det här låter som ett bättre alternativ än att gå på lokalt disko!

Jag upplevde trummorna som lite för brytande mot den svävande stämning som var innan.
Kanske kan de komma in på ett annat sätt (min subjektiva fundering bara)?
 
Min association är att du flyger till månen eller sitter i en munkcell.
Passar lika bra till att upptäcka något utanför... som innanför.

Jag tycker du ska använda rösten mer i din upptäckariver i musiken.
Din röst ger en bra krydda till musiken.
« Senast ändrad: 27.06.2010, 11:56:53 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


clavinova

  • Gäst
Riktigt skön stämning i denna. Gillar speciellt pianot, trummorna kan sänkas lite. Piano borde spela nåt mer standard-melodiskt i nåt parti kanske?

Rösten (du?) passar jättebra in, kanske skulle ta över och sjunga nämnda ännu icke-existerande melodi, på andra varvet? (I min tanke alltså.)
Skitbra!

Tack Dividend!
Jo det är jag som ylar. Trummorna är sänkta i nya versionen som återfinns högst upp. Standard är inte riktigt min bag man jag ska ta mig en funderar på det.

Det här låter som ett bättre alternativ än att gå på lokalt disko!

Jag upplevde trummorna som lite för brytande mot den svävande stämning som var innan.
Kanske kan de komma in på ett annat sätt (min subjektiva fundering bara)?
 
Min association är att du flyger till månen eller sitter i en munkcell.
Passar lika bra till att upptäcka något utanför... som innanför.

Jag tycker du ska använda rösten mer i din upptäckariver i musiken.
Din röst ger en bra krydda till musiken.

Tack MaxB!
Trummorna är tänkta som någon slags vågbrytare eller snarare sagt vågalstrare. Nu blev det en snyftare istället mer än "upptäckslåt" men det kanske fungerar ändå.



Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Skönt avkopplande stycke det här.

Jag skulle nog minskat bara en aning på effekten på rösten så att det inte distar riktigt så mycket, utan att du får rösten bara lite tydligare. Men det är ju bara en smaksak.
Me, Myself & I


clavinova

  • Gäst
Skönt avkopplande stycke det här.

Jag skulle nog minskat bara en aning på effekten på rösten så att det inte distar riktigt så mycket, utan att du får rösten bara lite tydligare. Men det är ju bara en smaksak.

Tack Kornstad!
Labbade mycket med dist innan den landade. Kanske blev liite för mycket men jag gillar det just i detta nu ändå.