Forum > Färdiga produktioner
Asti, Ydderf och Marruschkka - Tanken på dig (ny version)
Marruschkka:
--- Citat från: ydderF skrivet 28.07.2010, 16:20:02 ---Snyggt!! Va bra det blev, Marre :) Tycker texten och låten fick en ny dimension.
Bra jobbat!
--- Slut citat ---
:wub: Nöjet var på min sida Freddy. Väldigt fin låt, stark text och din steel var bara oemotståndlig!
/Marre
Wernborg:
--- Citat från: Wernborg skrivet 27.06.2010, 23:58:45 ---... men funkar säkert bättre och bättre ju fler gånger man hör den.
--- Slut citat ---
Ja, det tycker jag faktiskt.
Jättebra. Bra med Marres kör också. Tycker inte heller ydderF är alls i vägen längre. Tvärtom.
Enda lilla smolket är slutet som är lite tveksamt. Själva slutackordet som kommer lite hipp som happ.
:D
asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 30.07.2010, 22:45:50 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 27.06.2010, 23:58:45 ---... men funkar säkert bättre och bättre ju fler gånger man hör den.
--- Slut citat ---
Ja, det tycker jag faktiskt.
Jättebra. Bra med Marres kör också. Tycker inte heller ydderF är alls i vägen längre. Tvärtom.
Enda lilla smolket är slutet som är lite tveksamt. Själva slutackordet som kommer lite hipp som happ.
:D
--- Slut citat ---
Låten är ju gjord enligt gammal singer-/songwriter-mall från anno "dazumal" och då har jag för
mig att låtarna ofta slutade lite så där obestämt... :rolleyes:
Men det kanske hade varit bättre med ett mer "distinkt" slut....? :unsure:
Det blir ju en hel del att göra om ifall jag ska ändra slutet, men jag får ta en funderare.
Det är ju fler inblandade nu också, så det får i så fall bli ett gemensamt beslut. :)
Roligt att du gillar resten av låten och tack för kommentar!
/Asti
Wernborg:
Tycker ditt sångljud och gitarrljud är strålande bra. Har du lust att tala om vad som ingår i signalkedjan?
:)
asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 01.08.2010, 01:31:44 ---Tycker ditt sångljud och gitarrljud är strålande bra. Har du lust att tala om vad som ingår i signalkedjan?
:)
--- Slut citat ---
Javisst, det är inga konstigheter!
Mikrofon: Röde NT2-A
Preamp: Focusrite Trakkmaster Pro
Reverb/Delay: TC Electronic M300
Ljudkort: M-Audio Delta44
Gitarr: Martin HD28
Utöver detta enbart lite de-esser på sången.
Eq: -2,3 db vid ca 125 Hz(sång och gitarr), +1,5 db vid ca 3000 Hz(sång) och +1,5 db vid ca 8500 Hz(sång)
Roligt att du gillar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida