Forum > Färdiga produktioner
Asti, Ydderf och Marruschkka - Tanken på dig (ny version)
asti:
--- Citat från: equality skrivet 27.07.2010, 20:18:43 ---Fin-fin låt med känsla och innerlighet som bär ditt signum. Skulle möjligen passat med något bryt i harmonierna men samtidigt något meditativt med något likt en Dylanlåt bara mal på. Bra insatser av ydderF och Marre.
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låten! Jag ville ha den just som du säger,
likt en Dylan-låt med ett antal verser och inga refränger eller break.
Skulle nog egentligen varit några verser till om det ska efterlikna Dylan. :)
Härlig steel-guitar av Freddy i bästa Daniel Lanois-anda och roligt att Maria
ville bidra med skön "backing vocal"! Kul med sådana här colabs!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Dividend:
Lyssnat ett oar ggr på nya verren och tycker det funkar med backing voclarna :)
Verkar kanske lite ojämna i volym dock? Alltså relativt front voclarna (du). Men kan vara hörlurarna också :unsure: Alltså, önskar lite mer kompressor.
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 28.07.2010, 11:39:36 ---Lyssnat ett oar ggr på nya verren och tycker det funkar med backing voclarna :)
Verkar kanske lite ojämna i volym dock? Alltså relativt front voclarna (du). Men kan vara hörlurarna också :unsure: Alltså, önskar lite mer kompressor.
--- Slut citat ---
Jag har försökt jämna ut nivåerna på Marres sång, men det var kanske inte tillräckligt.
Ska gå igenom det igen så fort jag får tid!
/Asti
Marruschkka:
--- Citat från: asti skrivet 27.07.2010, 21:28:09 ---
--- Citat från: equality skrivet 27.07.2010, 20:18:43 ---Fin-fin låt med känsla och innerlighet som bär ditt signum. Skulle möjligen passat med något bryt i harmonierna men samtidigt något meditativt med något likt en Dylanlåt bara mal på. Bra insatser av ydderF och Marre.
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låten! Jag ville ha den just som du säger,
likt en Dylan-låt med ett antal verser och inga refränger eller break.
Skulle nog egentligen varit några verser till om det ska efterlikna Dylan. :)
Härlig steel-guitar av Freddy i bästa Daniel Lanois-anda och roligt att Maria
ville bidra med skön "backing vocal"! Kul med sådana här colabs!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
--- Slut citat ---
Jag håller med föregående skrivande, tack Eq och jag älskar den här låten :P
Divi:Kul att du tycker det funkar, men jag kan inte höra några stora diffar i mina lurar? :wacko: ;)
Asti:Jag tycker nog inte det finns några påtalande volymskillnader, jag ligger lite och svävar bakom med kompletterande voice ibland bara-det var så jag hade tänkt det hela oxå :rolleyes:
Din röst ska man inte "störa" alltför mycket, guldstrupe där :D
YdderF gör ett kanonjobb med steel här oxå, väldigt kul samarbete med er två så duktiga musiker!
/Marre
ydderF:
Snyggt!! Va bra det blev, Marre :) Tycker texten och låten fick en ny dimension.
Bra jobbat!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida