Forum > Demolåtar

Marre & marodörerna- Ge mej tid

<< < (2/9) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: Eko skrivet 16.06.2010, 10:55:29 ---En skön fläkt av gammal god svensk husmansrock, låter bra om alltihop förutom lite andnöd på ett ställe i början och lite synktrassel för stämman vid runt 70.
4 av 5 solar.

--- Slut citat ---

Tack Eko, det blev en spontan-insjungning där jag på nåt ställe fick lite andnöd, men det åtgärdas snart :)

Jag blev så ivrig bara..det bara flög ur mej toner, lite småsaker att göra klart, men känslan är nog rätt här :)

--- Citat från: Gurano skrivet 16.06.2010, 11:27:23 ---Hej
Trevlig blues med bra känsla, bra sjunget å bra spelat, även om smågrejor kan rättas till.

Detta reagerade jag dock lite mer på:  vid ca 109-117 finns det missljud vid tangentnedslagen (tror jag att det är) som skiner igenom. Detta återkommer på några andra ställen. Sedan tycker jag att basen är för enformig och bör spela mer än bara 2 toner vid tex 118-142 (finns på fler ställen. Lite mer trixande med trummorslingor skulle sitta mumma (men det är ju bara min smak det :) ) Jag tror att om man hottar upp basgången lite och lite mer trixtrummor så blir det ett sjuhelvetes driv i låten  :)

Ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---

Tack, kul att du gillar, snart så kommer en ny mix, bra med feedback här :D

--- Citat från: egghuvud skrivet 16.06.2010, 14:57:55 ---Jag är nog böjd att hålla  med Gurano. Det behöver städas lite i sångspåret. TRummorna känns lite programmerade och basen bli lite enformig bitvis. Kanskse skulle jag gnälla lite på att körerna inte riktigt är unis heller, fast det känns lite väl småaktigt. Som vanligt fastnar man pladask där i din röst, och det finns gott om goda mackor att tugga på.

--- Slut citat ---

Tugga på, smörrebröd gillar jag :P Det här ska bli mer synkat i körerna samt lite mer småplock med mixen lovar jag och den duktige producenten :)

--- Citat från: jonnerstone skrivet 16.06.2010, 15:16:15 ---Jo men visst!!

Låten svänger och det är bra lirat och sjunget, lite synk problem mellan lead och stämma på ett par ställen som redan nämnts. Sånt drar alltid ner betyget för mig. Detta är ju inte min typ av musik men jag saknar lite "rökighet", allt låter för sterilt just nu. Skita ner alla spår med lite diskret rördist (som t.ex cubase DaTube, räcker gott för sådana ändamål).
Sen tycker jag låten e på tok för lång. Iaf för mig som inte e så inne i genren. Sista minuten började jag tappade fokus och mina tankar började röra sig åt annat håll.

Men som sagt hög kvalité på både sång och instrument.

Najs!

Micke

--- Slut citat ---

Hej! Jag ska hälsa demonproducenten ang. dina önskemål, han fattar nog B) :D

Som sagt var, ett spontanutkast gjort helt på känsla, därvidlag är jag nöjd. Sen återstår lite snickerier, både med arr och sång-spår, men jätteskoj att det gillas, för det gör jag oxå, det är ju en bra låt :rolleyes: Tack du :)

/Marre

asti:
Skönt bluesgung och bra sång! Som andra påpekat - lite osynk mellan lead och andrastämma.
Fint ljud i instrumenten, bra spelat och bra mix! Jag tycker det låter riktigt kompettent!
/Asti

Rattlesnake:
Mm, lite känslan av "Ode to Billy Joe".

Ja, jag tycker det här låter riktigt bra. Bra låt, bra text och riktigt bra sjunget. Har inga synpunkter på mix förutom att stämman distar lite på några ställen, t ex vid 104 s.

Byt ut trummor och bas mot äkta vara så är det radiofärdigt!

bjurte:
Hm.. En lite 'Blå-popig' låt suveränt sjungen av min 'favorit sjungerska' B)
Som andra sagt lite osynk här och där,men ingen jättefara...
Musiken är väl kanske lite steril och midistel men sången får det att fungera ändå!!
Kanske någon vers förlång,blir lite långdraget mot slutet.
Slutbetyg.. Lite mer skit i kompet skulle ge det en  stark 4:a...  nu får ni nöja er med en vanlig skeeten sådan.  :lol:

Ps. hälsa att jag gillar elpiano ljudet som fn...(lite mer skit bara)

Dividend:
Maria är ingen sångerska, hon är en sjungerska. :) En grym sådan, finns typ 1-2 i hela världen vad jag hört. Och det är ovanligt.

Basen är lite trist. Trummorna kanske kan fifflas på. Väldigt bra låt...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion