Forum > Demolåtar
Marre & marodörerna- Ge mej tid
Marruschkka:
--- Citat från: asti skrivet 16.06.2010, 21:11:18 ---Skönt bluesgung och bra sång! Som andra påpekat - lite osynk mellan lead och andrastämma.
Fint ljud i instrumenten, bra spelat och bra mix! Jag tycker det låter riktigt kompettent!
/Asti
--- Slut citat ---
Jo, han är duktig vår producent här, snart är det nog riktigt kompetent oxå :)
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 16.06.2010, 23:25:36 ---Mm, lite känslan av "Ode to Billy Joe".
Ja, jag tycker det här låter riktigt bra. Bra låt, bra text och riktigt bra sjunget. Har inga synpunkter på mix förutom att stämman distar lite på några ställen, t ex vid 104 s.
Byt ut trummor och bas mot äkta vara så är det radiofärdigt!
--- Slut citat ---
Radio-färdigt..så trevligt, då får jag framföra dina synpunkter, tack ska du ha ;) Jodå, lite måste sjungas om här, så blir det.
--- Citat från: uriah skrivet 17.06.2010, 00:04:11 ---Hm.. En lite 'Blå-popig' låt suveränt sjungen av min 'favorit sjungerska' B)
Som andra sagt lite osynk här och där,men ingen jättefara...
Musiken är väl kanske lite steril och midistel men sången får det att fungera ändå!!
Kanske någon vers förlång,blir lite långdraget mot slutet.
Slutbetyg.. Lite mer skit i kompet skulle ge det en stark 4:a... nu får ni nöja er med en vanlig skeeten sådan. :lol:
Ps. hälsa att jag gillar elpiano ljudet som fn...(lite mer skit bara)
--- Slut citat ---
Sjungerska..*smakar på ordet*..gillar jag :P Jag ska hälsa vår käre pseudonym-kille det du tycker!!
--- Citat från: Dividend skrivet 17.06.2010, 01:40:29 ---Maria är ingen sångerska, hon är en sjungerska. :) En grym sådan, finns typ 1-2 i hela världen vad jag hört. Och det är ovanligt.
Basen är lite trist. Trummorna kanske kan fifflas på. Väldigt bra låt...
--- Slut citat ---
Men snälla nån..nu tog du väl i så du nästan sprack, men glad blir jag likt förbannat :lol: :o
Jag har tydligen hjärntvättat dej med min sång..haha..well done Maria ;) Tack!!
/Marre
MaxB:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 17.06.2010, 18:02:23 ---Jo, han är duktig vår producent här, snart är det nog riktigt kompetent oxå :)
Sjungerska..*smakar på ordet*..gillar jag :P Jag ska hälsa vår käre pseudonym-kille det du tycker!!
--- Slut citat ---
Kul och cool. Bra jobbat sjungerskan! B)
Inte utan att man blir lite nyfiken på vem som ligger bakom "övrigt" i den här prodden.
Kommer han/hon presenteras då lucka 24 öppnas?
Basen skulle må bra av att läggas om.
Smutsiga drivna gitarrriff välkomnas.
Trummor skulle gilla att omväxlas.
Bra liksom!
clavinova:
Skojsig låt! :)
Frambringar många musikaliska associationer till svensk 70/80-tals musik.
Gillar! :)
cykeln:
Tänkte precis som Rattle på Ode to Billy Joe
J-ligt snyggt sjunget! Kanske några nits som andra påpekat men totalintrycket är super!
Retar mig inte så mycket på bas och trummor som några andra men visst kan det förbättras
Kanske ingen låt som sticker ut men sången gör att man gärna lyssnar
och texten känner man ju igen sig i - ge mej tid!
Tokai:
Vad kan göras bättre?
Trummorna först. Det låter stappligt direkt i introt, sen igen i första versen. Copy & paste. Tycker också det är fel rytm i refrängen, där känns låten mer som gospel.
Basen är för inaktiv.
Jag gillar elpianot, själva spelet, men att det också påminner lite (mycket lite) om Stevie Wonders stora hit från 70-talet, Living in the city.
Gillar också gitarrspelet.
Att låten påminner starkt om en annan låt, som många påpekat, är ju inte heller så bra. Hade jag varit den här "fantastiske" låtskrivaren, så hade jag nog förändrat rätt mycket i melodin - man behöver ju inte förändra så många toner för att få det låta lite mer eget.
Marres sång är det jag gillar mest. Visst finns det lite otajtheter här och var men hon bevisar vilken bra "sjungerska" hon är.
På det hela stora sett kompetent gjort ändå.
Slutet, pang poff, förstår jag inte. Men det har väl sin förklaring.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida