Kontrollrummet

Inspelning av Trummor

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Hur spelar ni in trummorna? Finns det något sätt till att slänga in trummor utan att behöva sätta sig vid ett par trummor? Löser EZdrummer mitt problem?

Jag blir mycket tacksam över svar!


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Ja! Men undvik EZDrummer, det låter skit!

Ta en titt på olofd:s (medlem här på KR) Youtube-videos om trumpluggar så kanske du får lite bättre humm.



Jag använder själv Addictive Drums och tycker det fungerar alldeles förträffligt.

Det enklaste (tycker jag) är att lägga trummorna med ett midiklaviatur, där du börjar att lägga baskagge och virvel och sedan bygger på med hi-hat, ride, cymbaler osv, sen lägger du eventuella trummfills sist av allt.
Sen kvantifierar du givetvis så att det låter tight. Det finns en hel uppsjö med tutorials på nätet.

Vissa ritar även in trummorna i "MIDI-editorn", men detta är bra mycket mer tidsödande om du inte tänker köra samma komp låten igenom dvs. Genom att "spela" in slagen får du också lite mer naturliga anslag vilket betyder att det låter mindre "dator".
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Ja! Men undvik EZDrummer, det låter skit!

Ta en titt på olofd:s (medlem här på KR) Youtube-videos om trumpluggar så kanske du får lite bättre humm.



Jag använder själv Addictive Drums och tycker det fungerar alldeles förträffligt.

Det enklaste (tycker jag) är att lägga trummorna med ett midiklaviatur, där du börjar att lägga baskagge och virvel och sedan bygger på med hi-hat, ride, cymbaler osv, sen lägger du eventuella trummfills sist av allt.
Sen kvantifierar du givetvis så att det låter tight. Det finns en hel uppsjö med tutorials på nätet.

Vissa ritar även in trummorna i "MIDI-editorn", men detta är bra mycket mer tidsödande om du inte tänker köra samma komp låten igenom dvs. Genom att "spela" in slagen får du också lite mer naturliga anslag vilket betyder att det låter mindre "dator".

Okej, tack för länken! Han hade många bra videos! Jag ska kolla på dom imorgon!


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Och om du är som de flesta icke-trummisar, inklusive mig, ganska så dålig på skapa bra trumkomps så finns det trummidifiler att köpa som är gjorda av trummis och inte amatörer. Kolla här: http://www.groovemonkee.com/home/

Men jag håller med att EZ låter skit. Det hörs direkt när det är den som används och går inte så mycket att göra med. Dessutom får man med den när man köper Superior. Aldrig använt den dock. Antar det finns en fördel och att den drar mindre cpu och kan vara bra använda när man gör sitt komp/låt tills det är dags att mixa och byta ut den mot Superior. AD är bra och drar lite cpu. Nackdelen är att den saknar läck, förutom från överhänget. Det var en av anledningarna till att jag sålde AD och tycker det finns mer intressanta trummor till SD. Men men det är som sagt var en smaksak vad man gillar.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Dr Müller

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 198
  • Cheesemeister!
    • Visa profil
Kör gärna EZ drummer, men helst inte DFH. Jag gör gärna demos med den, men ska det släppas offentligt, kör in riktiga trummor.
-=Signatures are for pussies=-


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det finns några trumprogram som har demoversioner du kan ladda ner gratis, för att testa om det är lätt att lära sig begripa (och kanske gilla) gränssnittet.

Drumcore kan du ladda ner gratis (tror bland annat Eko använder det ibland). Man får funktioner som är användbara, både för inspelningar och för att lära sig principen för dessa program. Om man sen vill köpa ett av programmen får man förstås många fler funktioner och olika trumljud. Men det behövs egentligen inte från början om du skulle ha ont om pengar.

Lyssna på ljuden till vänster på sidan, där du kan ladda ner drumcore: 
http://www.drumcore.com/TemplateMain.aspx?contentId=65
DrumCore Free only includes the Basic Beats "Rock Pop 101" GrooveSet (as both audio loops and MIDI) plus the Urban GT "HipHop Classics (1-4)" and Song Beats GrooveSets (as MIDI files).

Länk till Drumcore free som är 1.2 GB stor:
http://drumcoredownloads.sonomawireworks.com/drumcore/drumcore/DrumCoreFREE/DrumCore3_FREE.exe
« Senast ändrad: 16.06.2010, 01:03:53 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tsmalmbe

Kör gärna EZ drummer, men helst inte DFH. Jag gör gärna demos med den, men ska det släppas offentligt, kör in riktiga trummor.

Trots sin ålder tycker jag Drumkit from Hell har bra grundsound. Det stora positiva är att trumsetten är plain, alltså inget unket "grundsound" som man så lätt faller för. Att jobba med det programmet är i princip som att jobba med riktiga trummor, ur mixningsynvinkel.

Kostar begagnat nästan inget. Jag använder mig av det helt uteslutande.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Dr Müller

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 198
  • Cheesemeister!
    • Visa profil
Tycker heller inte att det låter illa direkt, det stora problemet är att man hör direkt att det är DFH.
-=Signatures are for pussies=-


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Faktum är att det oftast rekomenderas ez drummer eller AD vilka båda känns begränsade i sitt utförande och mer nybröjarpluggar. Jag tycker nog att det kan vara värt att slänga lite mer pengar och investera i  Superior drummer. Expansionerna låter mycket bra och det är klart prisvärt. Metalexpansionen t e x piskar DFH vilken dag som helst.  :)

Vad gäller triggning så är ju ett trumset att föredra så klart. Det finns ju även finger triggers som är mindre slagplattor som man kan banka på.


 Programmering är svårare än man tror om man vill att det skall låta riktigt bra.
 :)


Utloggad Heavydrums

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil

Problemet med att programmera trummor är ju att hur man än beter sig så kommer det höras att det är programmerat.
Det enda sättet att få nånting att låta äkta är att göra det äkta från början, och spela in akustiska trummor..

Annars kan man gott programmera hela produktionen.

Med det menar jag absolut inte att trumprogram är det värsta som hänt mänskligheten (för det är nämligen digitala trumset :P), det är ju smidigt och lätt att få trummor på sin inspelning på det viset.

Jag kände mig helt enkelt tvungen att flika in med min åsikt. Förstår mig inte riktigt på folk som spelar in sång med sin Neumann genom UA preampen för att sedan programmera trummor och dra ner produktionen ändå..
Drumming and other bad habits
http://www.myspace.com/alexandercarlberg


Utloggad AlexanderLaBrea

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Det finns ju många varianter, när det gäller mjukvara så tycker jag absolut att Superior är bäst på marknaden. Iaf om man vill tweaka egna ljud från scratch. Toontrack gör också ett triggprogram som heter Drumtracker som är riktigt bra om man vill trigga akustiska trummor och fånga alla små nyanser (så gott det går). Kan vara skönt att använda om man, som de allra flesta ändå, inte har råd att varken använda bra rum eller bra trumset. Man kan ju försöka få ett hyfsat ljud ur OH istället och bara använda sig av dessa och trigga resten genom DT in i SD2. Men som tidigare sagts, inget slår äkta trummor!


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Faktum är att det oftast rekomenderas ez drummer eller AD vilka båda känns begränsade i sitt utförande och mer nybröjarpluggar. Jag tycker nog att det kan vara värt att slänga lite mer pengar och investera i  Superior drummer. Expansionerna låter mycket bra och det är klart prisvärt. Metalexpansionen t e x piskar DFH vilken dag som helst.  :)

Vad gäller triggning så är ju ett trumset att föredra så klart. Det finns ju även finger triggers som är mindre slagplattor som man kan banka på.


 Programmering är svårare än man tror om man vill att det skall låta riktigt bra.
 :)

Jag har en typ liknande grej. Kolla om den är något att ha! http://cfs12.tistory.com/image/27/tistory/2009/10/16/09/21/4ad7bc866da14
Jag fattar inte riktigt med hur man ställer in var hi-haten ska vara och bastrumman osv. Ni kanske kan förklara hur man ställer in det?


Utloggad tsmalmbe

Tycker heller inte att det låter illa direkt, det stora problemet är att man hör direkt att det är DFH.

Jag kanske gjorde misstaget igen att uttrycka mig otydligt. Jag talar alltså om Drum Kit from Hell Superior. Inte den där EZ-expansionen som hette drumkit from hell.

Jag tycker INTE DKFH Superior är igenkännlig, eftersom det gäller rena samplingar av en hel massa trummor, alltid på separata spår och helt totalt oprocesserade. Men kanske jag har bias här? Däremot känner man igen EZ-setten på långt håll, oftast negativt.

Superior metal är garanterat bättre inom sin genre än vilket som helst "standardset".
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Men som tidigare sagts, inget slår äkta trummor!

Jag tycker vi kunde komma överens om att då det gäller inspelning gäller följande

"det finns inget som slår äkta trummor som mickats upp i ett bra utrymme med bra mikrofoner och kunskap kring området"

Ett riktigt bra trumset, dåligt eller bra spelat, men dåligt inspelat i ett dåligt utrymme och dåligt mixat är nog sämre än en programmerad trumplugg.

Å andra sidan, behöver vi ju inte vara överens heller :)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad AlexanderLaBrea

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Haha, näe det är ju som svårt också beroende på genre! Jag menar, programmerat, triggat eller ej så är ju standarden inom metal idag att det ska låta maskin i princip, så det är ju en sak. Medan jag tror nog att dom flesta skulle backa lite om man skulle spela in en lounge-jazz skiva och teknikern säger: "men du, jag har addictive drums! vispa grädde till kaffet med visparna istället du!"

Hur som helst så är jag iaf tacksam att det finns till hands superior drummer med flera som gör att vi hemmamekare utan tillgång till stora sköna trumrum och tama starclassic bubinga kan tillverka (med lite blod svett och tålamod) rätt så trevliga trumljud till ett projekt :)


Utloggad Heavydrums

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil

Använder man sig av ett bra program och är duktig på att behandla trumljud så tvivlar jag inte på att man kan få till ett bra och personligt sound med samplingar. Men man kommer aldrig undan det faktum att det inte är en människa som spelar vilket resulterar i mindre känsla och sväng, förutsatt att det är en bra trummis som spelar in..

Personligen har jag svårt för triggade trummor också. Dynamik och sound blir nånting som tillhör det förflutna helt plötsligt, och inte minst ogillar jag vetskapen om att man kan ha fulfifflat och korrigerat materialet i efterhand. Tro på äkta hantverk genom hela produktionen!! :)

Och man behöver definitivt inte ett Starclassic Bubinga för att få till ett trumsound i världsklass :)
Drumming and other bad habits
http://www.myspace.com/alexandercarlberg


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil

Problemet med att programmera trummor är ju att hur man än beter sig så kommer det höras att det är programmerat.
Det enda sättet att få nånting att låta äkta är att göra det äkta från början, och spela in akustiska trummor..

Annars kan man gott programmera hela produktionen.

Med det menar jag absolut inte att trumprogram är det värsta som hänt mänskligheten (för det är nämligen digitala trumset :P), det är ju smidigt och lätt att få trummor på sin inspelning på det viset.

Jag kände mig helt enkelt tvungen att flika in med min åsikt. Förstår mig inte riktigt på folk som spelar in sång med sin Neumann genom UA preampen för att sedan programmera trummor och dra ner produktionen ändå..


Trumpluggar används mer än du tror utan att du vet om det. Även en del hitlåtar har haft det. Att det skulle dra ned produktionen håller jag inte med om. Allt beror på användaren hur det kommer att låta. Och visst, vi amatörer får inte till som proffsen gör. Och är man inte trummis, eller tillgång till en med grymma trummor och grymt rum att spela in? Spelat på kakburkar?  ^_^
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad AlexanderLaBrea

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Det känns lite som att man kan mötas halvvägs här nästan! Trumpluggar används väl inte gärna uteslutande på en proffsmix, men däremot att blenda in samplingar med det mickade setet används nog som sagt oftare än man tror, och i fler genres än man tror kanske.

Måste bara länka nåt som jag blev lite förbannad över:

&feature=related

Det där är ju ett helt underbart välljudande trumset, absolut för metal också. Sen väljer man att trigga skiten ur det ändå...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hur spelar ni in trummorna? Finns det något sätt till att slänga in trummor utan att behöva sätta sig vid ett par trummor?

Du har inte svarat på mitt förslag ännu. Har du testat någon demovariant, liknande Drumcore, som är gratis och faktiskt fungerar. Har du kanske redan installerat Drumcore? Om inte, varför?

http://www.drumcore.com/TemplateMain.aspx?contentId=65
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Hur spelar ni in trummorna? Finns det något sätt till att slänga in trummor utan att behöva sätta sig vid ett par trummor?

Du har inte svarat på mitt förslag ännu. Har du testat någon demovariant, liknande Drumcore, som är gratis och faktiskt fungerar. Har du kanske redan installerat Drumcore? Om inte, varför?

http://www.drumcore.com/TemplateMain.aspx?contentId=65

Jag laddade ner drumcore. Men det fungerade inte att få igång installationen. Är den inte för PC eller?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hur spelar ni in trummorna? Finns det något sätt till att slänga in trummor utan att behöva sätta sig vid ett par trummor?

Du har inte svarat på mitt förslag ännu. Har du testat någon demovariant, liknande Drumcore, som är gratis och faktiskt fungerar. Har du kanske redan installerat Drumcore? Om inte, varför?

http://www.drumcore.com/TemplateMain.aspx?contentId=65

Jag laddade ner drumcore. Men det fungerade inte att få igång installationen. Är den inte för PC eller?

Den sidan du visar länk till, har två varianter, en för Mac (DrumCore3_FREE.DMG) och en för PC (DrumCore3_FREE.exe). Har du laddat ner den som är för PC:
http://drumcoredownloads.sonomawireworks.com/drumcore/drumcore/DrumCoreFREE/DrumCore3_FREE.exe

Har du fått hem hela filen 1.2 GB (jättestor)?
Har du dubbelklickat på den (den packar upp alla filer på en föreslagen plats någonstans på hårddisken)?
Har du efter det dubbelklickat på setup.exe eller vad nu installationsfilen heter?

Vad händer?
Eller... hur långt händer det något?
När slutar det hända något?

Jag är nyfiken och önskar dig lycka till. Det är några steg att gå men man kan verkligen ha nytta av trummorna sen.
« Senast ändrad: 22.06.2010, 22:31:14 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Hur spelar ni in trummorna? Finns det något sätt till att slänga in trummor utan att behöva sätta sig vid ett par trummor?

Du har inte svarat på mitt förslag ännu. Har du testat någon demovariant, liknande Drumcore, som är gratis och faktiskt fungerar. Har du kanske redan installerat Drumcore? Om inte, varför?

http://www.drumcore.com/TemplateMain.aspx?contentId=65

Jag laddade ner drumcore. Men det fungerade inte att få igång installationen. Är den inte för PC eller?

Den sidan du visar länk till, har två varianter, en för Mac (DrumCore3_FREE.DMG) och en för PC (DrumCore3_FREE.exe). Har du laddat ner den som är för PC:
http://drumcoredownloads.sonomawireworks.com/drumcore/drumcore/DrumCoreFREE/DrumCore3_FREE.exe

Har du fått hem hela filen 1.2 GB (jättestor)?
Har du dubbelklickat på den (den packar upp alla filer på en föreslagen plats någonstans på hårddisken)?
Har du efter det dubbelklickat på setup.exe eller vad nu installationsfilen heter?

Vad händer?
Eller... hur långt händer det något?
När slutar det hända något?

Jag är nyfiken och önskar dig lycka till. Det är några steg att gå men man kan verkligen ha nytta av trummorna sen.

Jag ska testa igen! Jag skriver sen om det gick!


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Jag har testat det. Nu funkade det, men det slöade ner hela datorn när man använde det. Men jag har laddat ner Groove Monkeys free samples på deras hemsida. Men jag bör ju också ha en bra trumplugg som inte kräver så mycket. Har ni några tips?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag har testat det. Nu funkade det, men det slöade ner hela datorn när man använde det. Men jag har laddat ner Groove Monkeys free samples på deras hemsida. Men jag bör ju också ha en bra trumplugg som inte kräver så mycket. Har ni några tips?

Ett av flera sätt att använda drumcore (och andra motsvarande trumprogram) är att dra och släppa trumloopar från drumcore till ett "trum"-spår (ett audiospår!) i sequenserprogrammet.

Efter det behöver inte drumcore vara igång, för att ha med trummor i dina låtar. Då slöar inte drumcore ner datorn. Då ligger trumloopanra bara på ett av alla audiospår, i sequenserprogrammet. Det är så jag använder drumcore eftersom jag har en äldre dator som inte klarar så mycket.
« Senast ändrad: 26.06.2010, 15:37:42 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Jag har testat det. Nu funkade det, men det slöade ner hela datorn när man använde det. Men jag har laddat ner Groove Monkeys free samples på deras hemsida. Men jag bör ju också ha en bra trumplugg som inte kräver så mycket. Har ni några tips?

Ett av flera sätt att använda drumcore (och andra motsvarande trumprogram) är att dra och släppa trumloopar från drumcore till ett "trum"-spår (ett audiospår!) i sequenserprogrammet.

Efter det behöver inte drumcore vara igång, för att ha med trummor i dina låtar. Då slöar inte drumcore ner datorn. Då ligger trumloopanra bara på ett av alla audiospår, i sequenserprogrammet. Det är så jag använder drumcore eftersom jag har en äldre dator som inte klarar så mycket.

Ja precis det är ju en lösning, men sen kommer ju den loopen inte ligga där för alltid. Någon gång kommer man att få spela in nya trummor med även fills. Hur gör du där?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag har testat det. Nu funkade det, men det slöade ner hela datorn när man använde det. Men jag har laddat ner Groove Monkeys free samples på deras hemsida. Men jag bör ju också ha en bra trumplugg som inte kräver så mycket. Har ni några tips?

Ett av flera sätt att använda drumcore (och andra motsvarande trumprogram) är att dra och släppa trumloopar från drumcore till ett "trum"-spår (ett audiospår!) i sequenserprogrammet.

Efter det behöver inte drumcore vara igång, för att ha med trummor i dina låtar. Då slöar inte drumcore ner datorn. Då ligger trumloopanra bara på ett av alla audiospår, i sequenserprogrammet. Det är så jag använder drumcore eftersom jag har en äldre dator som inte klarar så mycket.

Ja precis det är ju en lösning, men sen kommer ju den loopen inte ligga där för alltid. Någon gång kommer man att få spela in nya trummor med även fills. Hur gör du där?

Jag tycker det är en bra lösning med drag'n'drop. Man kan innan det, i drumcore tala om var drumcore ska lägga de wavefiler som programmet skapar då man drag'n'droppar. De wavefilerna ligger där (kanske du valt att de ska ligga i denna låts projektmapp) så länge du vill. Drumcore är outröttligt, kan droppa hur många nya wavefiler du vill, var du vill, till exempel i det projekt du arbetar i, med rätt hastighet (bpm). Dessa loopar har sen inte någon koppling till drumcore utan de är helt fristående.

Orka läs igenom manualen eller delar av den. Det kan det vara värt. Jag hinner inte med text förklara så mycket som jag önskar. Kan däremot avslöja att även om jag läst hela drumcoremanualen har jag inte koll på allt.
« Senast ändrad: 27.06.2010, 00:13:37 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Rammega

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 22
  • Doften av varm elektronik inspererar
    • Visa profil
Trummor kan jag lägga på det mesta. Bara vi har kompatibla system.
Jag brukar ta en 500 hundring om jag får vettiga filer. Och framför allt. Att bakgrunderna är tajta.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är ett bra alternativ om man vill ha en riktigt bra trummis på sin låt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Rammega

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 22
  • Doften av varm elektronik inspererar
    • Visa profil
Det är ett bra alternativ om man vill ha en riktigt bra trummis på sin låt!
Ohh tack MaxB


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är ett bra alternativ om man vill ha en riktigt bra trummis på sin låt!
Ohh tack MaxB
Jag har en annan gammal bekant, som sagt att han också kan lägga trummor (mot betalning) men då är det fråga om enklare trumlir.
Heja Rammega!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Jag spelar in livetrummor. Har gjort några samarbeten på KR.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Trevligt att det finns flera. Tar du också betalt  :wub: eller kan andra förutsättningar vara möjliga? Berätta gärna, så de (andra) som har önskemål eller behov vet.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Jag har inte tagit betalt. Har spelat sånt som jag gillar, typ "Calling You" med Clemens.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Härligt.

Känns som att det är lite grejen med KR. Att vi kan hjälpa varandra med sådant vi gillar utan att ta betalt ja. Förstår inte varför trummor skulle vara annorlunda än sång och gitarr tex.

 :D


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jag har inte tagit betalt. Har spelat sånt som jag gillar, typ "Calling You" med Clemens.

Å det blev hur bra som helst!  :D