Kontrollrummet

Fredrik Hägerstrand-The Challenge

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
LÅTNAMN: The Challenge
ARTIST/GRUPP: Fredrik Hägerstrand
GENRE: Instrumental hårdrock
LÅTLÄNGD: 1:14
KOMPOSITÖR: Fredrik Hägerstrand
PRODUCENT: Fredrik Hägerstrand
EV. MEDVERKANDE: Ingen bara jag
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Här är en instrumental sång som jag skrev väldigt snabbt. Säg vad ni tycker om den, vad som behöver ändras osv.


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Hade vart gött med lite rytmsektion!  ;)

Synthljudet var riktigt läskigt. Antar att det är två olika ljud varav det ena är aningens ur pitch. Det får hela låten att låta "ostämd". Jag tror man ska använda sådana där ljud ganska sparsamt och inte bygga upp en hel låt på dem.
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Hade vart gött med lite rytmsektion!  ;)

Synthljudet var riktigt läskigt. Antar att det är två olika ljud varav det ena är aningens ur pitch. Det får hela låten att låta "ostämd". Jag tror man ska använda sådana där ljud ganska sparsamt och inte bygga upp en hel låt på dem.

Ja jo kanske jag håller med om rytm sektionen. Sen får vi se om jag håller på och pillar med denna då jag har en annan sång som jag jobbar på förtillfället ( jag kommer att posta den i Halvfärdiga demon snart, inom dom närmaste dagarna), men jag får se om jag får tid över.

Synth ljudet tyckte jag var lite i stil med Training Montage i Rocky 4 om du har sett den. Jag använde bara ett synthljud. Men jag ska se om jag gör något åt den. Men tack för åsikten!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tycker synten har en lite jobbig attack som låter komprimerad men tror att det försvinner när trummor kommer till gitarren låter bra men ska väl övergå i ackord vid 43 där ett nytt dubbelt så snabbt tema borde in. En juste början på en rockrökare.
Bygg vidare Fredrik
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Låter lite som ett intro i vardande
Synthljudet är lite jobbigt - om du ersätter det med en tung orgel kan det bli cool
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Tack för alla åsikter! Som sagt var, så får vi se om jag bygger vidare på denna eller om jag lägger undan den så länge.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Skippa synten (?), spela det där med annat ljud eller på gitarr?

Gitarrspel och så låter riktigt trevligt, inväntar trummor och återkommer då! :)

 
https://soundcloud.com/user7789882