Forum > Demolåtar

Gurano - Hysteria, Vacation Ahead

<< < (3/4) > >>

Gurano:
Hoppla!
Här kommer mitt livs 2a försök att sjunga.
Ta det för vad det är - en nybörjare som låtsas sjunga :)

Ge gärna positiv å negativ kritik! Jag vill bli så bra som min röst tillåter (har kanske nått gränsen  :lol:)
Den korta enkla texten handlar om att man måste göra en massa saker fast man har semester - inte kul!

Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/HysteriaVacationAhead.mp3[/mp3]

Eddi:
Sången helt ok lite mycket reverb bara. Det finns en synt i början som sticker ordentligt i öronen det kanske är meningen men.... Själva låten låter som en svensk dänga lite åt Py Bäckman Dan Hylander hållet och han Hon kom över mon - lite för repetetiv för min smak. Den skulle mått bra av något annorlunda i dur någonstans tror jag men vad vet jag :D

Gurano:

--- Citat från: Eko skrivet 22.08.2010, 23:51:29 ---Sången helt ok lite mycket reverb bara. Det finns en synt i början som sticker ordentligt i öronen det kanske är meningen men.... Själva låten låter som en svensk dänga lite åt Py Bäckman Dan Hylander hållet och han Hon kom över mon - lite för repetetiv för min smak. Den skulle mått bra av något annorlunda i dur någonstans tror jag men vad vet jag :D

--- Slut citat ---
Hej
För mycket reverb på sången - hmmm jo så är det nog. Det är den osäkres (mitt) sätt att dölja den dåliga sången ;)
Apropå synthen så ligger den alldeles för högt och ska sänkas. men jag tycker om det repetativa.

Är det något jag borde tänka på när jag sjunger? Tar jag i fel? Betonar jag fel? sjunger jag för variationslöst? osv

Tack för lyss och tyck.
Gurano

asti:
Pådrivande låt med bra fart, men kanske lite "tjatig".  :)
Vad gäller sången tycker jag din röst är helt OK. Lite funderingar:
Betoningarna kunde nog läggas lite mer på "Why...bother - why ....care"
i stället för att texten liksom "rabblas". Försök lägg lite mer känsla i sången.
Det behöver ju inte alltid vara en ny stavelse för varje ny sångton utan
då och då kan man hålla ut på ett ord för att förstärka uttrycket.
Det kan ju lätt bli för mycket text.  :)
Jag följer säkert inte alltid själv dessa synpunkter, men det kanske ger dig någon idé, något tips..... :unsure:
Du är produktiv och har mycket idéer! Kör på!

Gurano:

--- Citat från: asti skrivet 23.08.2010, 13:57:47 ---Pådrivande låt med bra fart, men kanske lite "tjatig".  :)
Vad gäller sången tycker jag din röst är helt OK. Lite funderingar:
Betoningarna kunde nog läggas lite mer på "Why...bother - why ....care"
i stället för att texten liksom "rabblas". Försök lägg lite mer känsla i sången.
Det behöver ju inte alltid vara en ny stavelse för varje ny sångton utan
då och då kan man hålla ut på ett ord för att förstärka uttrycket.
Det kan ju lätt bli för mycket text.  :)
Jag följer säkert inte alltid själv dessa synpunkter, men det kanske ger dig någon idé, något tips..... :unsure:
Du är produktiv och har mycket idéer! Kör på!

--- Slut citat ---
Precis sådant som jag vill veta! Min betoning är nog inte den bästa - ska försöka att sjunga efter dina förslag, men mycket av min sångenergi har nog gått till/går till att hålla tonen  :D
Som du säger så kan man nog lägga in mer känsla - för nu är det nog lite som att jag har en pinne i rö....*en  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion