Kontrollrummet

Asti & CPG - It wasn't me

gäst · 17 · 2035

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
CPG lovade att uppföra sig i sommar om vi gjorde en 60-talsinfluerad poplåt till, så jag föll till föga.....
Tacksam för alla tips om förbättringar!

Titel: It wasn't me
Text & Musik: CPG
Artist: Asti & CPG
År: 2010
Låtlängd: 3:47



Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Behaglig låt som jag gärna lyssnar flera gånger på!

Tycker dock att trummorna kan vara roligare överlag - trumingången vid tex 132 är inte rolig
Lite vassa Tn på sången i början tycker jag oxå. Annars en bra låt.

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Här har nog Asti spelat huvudrollen ändå
Snyggt med den lugna versen och kontrasten med draget i refrängen
Bra ljud, bra sjunget, bra gitarr
Trummorna kanske inte lika starka - kan blir bättre
Bra låt
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tror jag håller med alla om låten (bra) och om trummorna(kan bli bättre) och sedan vet jag inte om jag tycker att du tar ditt ansvar här - it wasnt meeeee - jag menar det är alltid två som träter nes pas?  :blink:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Asti,

jag måste nog desvärre citera dig från "Sången Utan Namn" här:

För mig är dock själva låten väldigt konventionell och får mig inte att brista ut i några fåniga leenden
eller rysningar, som Asti's låtar brukar göra, utan passerar tämligen obemärkt.
Tyvärr fritt ifrån spännande harmoniföljder..

Jag säger inte detta för at "get back at you", men kjänner tyvärr så för den här låten.

Trummorna kan bli bättre, speciellt virveltrumman. Den borde nog vara lite blötare, tror jag.



asti

  • Gäst
Behaglig låt som jag gärna lyssnar flera gånger på!

Tycker dock att trummorna kan vara roligare överlag - trumingången vid tex 132 är inte rolig
Lite vassa Tn på sången i början tycker jag oxå. Annars en bra låt.

Gurano
Har svårt att få till trummorna.  :(  Ska se över det igen.
Ska se vad jag kan göra åt de vassa T:na!
Tack för lyssning och bra kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Här har nog Asti spelat huvudrollen ändå
Snyggt med den lugna versen och kontrasten med draget i refrängen
Bra ljud, bra sjunget, bra gitarr
Trummorna kanske inte lika starka - kan blir bättre
Bra låt
Nej, vi har spelat samma huvudroll!  :)
Ja, försökte få kontrast och dynamikskillnad mellan vers och refräng, så det kanske lyckades!  :)
Roligt att du tycker det är bra! Ska försöka bättra på trummorna!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Tror jag håller med alla om låten (bra) och om trummorna(kan bli bättre) och sedan vet jag inte om jag tycker att du tar ditt ansvar här - it wasnt meeeee - jag menar det är alltid två som träter nes pas?  :blink:

Jag är fullständigt ansvarslös - tar aldrig ansvar för nå´nting!  :)
I det här fallet är det nog tveksamt hur många som träter - jag och CPG.......?  :unsure: :)
Tack för kommentar och lyssning!
/Asti


asti

  • Gäst
Asti,
jag måste nog desvärre citera dig från "Sången Utan Namn" här:
För mig är dock själva låten väldigt konventionell och får mig inte att brista ut i några fåniga leenden
eller rysningar, som Asti's låtar brukar göra, utan passerar tämligen obemärkt.
Tyvärr fritt ifrån spännande harmoniföljder..
Jag säger inte detta för at "get back at you", men kjänner tyvärr så för den här låten.
Trummorna kan bli bättre, speciellt virveltrumman. Den borde nog vara lite blötare, tror jag.
Det kändes bra det där förstår jag...... :D
Nej, du har säkert rätt. Fick den här refrängmelodin i huve´t under semestern och kände mig tvungen
att göra något åt det när jag kom hem, men det känns mest som ett återfall i 60-talsnostalgin....
Ska som sagt försöka förbättra trummorna så gott jag kan!
Tack för lyssning, kommentaren får jag tacka mig själv för  :D!
/Asti


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag tycker å andra sidan det bara blir bättre och bättre, eller så börjar jag känna igen mig bättre i det här. ;) Konventionell eller inte så känns det mycket välproducerat numera, och kompositionen funkar för mig. Rejäl asti-text :D , också.

Gillar gitarrspel, och marschtrummorna, speciellt..
https://soundcloud.com/user7789882


asti

  • Gäst
Jag tycker å andra sidan det bara blir bättre och bättre, eller så börjar jag känna igen mig bättre i det här. ;) Konventionell eller inte så känns det mycket välproducerat numera, och kompositionen funkar för mig. Rejäl asti-text :D , också.

Gillar gitarrspel, och marschtrummorna, speciellt..
Roligt att du tycker jag förbättrar mig och att du tycker det är välproducerat!  :)
Nja, texten är väl inte så genomarbetad precis, kunde varit bättre...
Kul att du uppmärksammar/uppskattar "marschtrummorna"!
Tack för lyssning och uppmuntrande kommentar!
/Asti (CPG hälsar och tackar)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag har bara lyssnat en gång på låg volym på jobbet och det är bra ljud och mix men det är inte så spännande. Refrängen kan fastna i huvet.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Jag har bara lyssnat en gång på låg volym på jobbet och det är bra ljud och mix men det är inte så spännande. Refrängen kan fastna i huvet.
Nuförtiden tycker jag aldrig det är spännande på jobbet, vare sig på hög eller låg volym!   :wacko:  :)
Men kul att du gillar ljud och mix!
Hade nog en viss baktanke att göra refrängen så att den fastnade.... :rolleyes:
Tack för kommentar, lyssning och att du tar hänsyn till din omgivning!  :)
/Asti


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag fryser till direkt på refrängen, ja det är kallt nu mitt i sommaren (den svenska, alltså och inte Kroatien), men jag menar att den värmer. Vad är det för ett instrument som ligger bakom gitarrerna - elpiano?
Trummorna är väl lite si och så.
Tycker inte riktigt vers och refräng hänger ihop, låter som två olika låtar. Utveckla refrängbiten till versen - med samma beat, fast andra harmisar förstås, är mitt förslag
Sången låter fint som vanligt (och nu vet jag hemligheten, he-he)


asti

  • Gäst
Jag fryser till direkt på refrängen, ja det är kallt nu mitt i sommaren (den svenska, alltså och inte Kroatien), men jag menar att den värmer. Vad är det för ett instrument som ligger bakom gitarrerna - elpiano?
Trummorna är väl lite si och så.
Tycker inte riktigt vers och refräng hänger ihop, låter som två olika låtar. Utveckla refrängbiten till versen - med samma beat, fast andra harmisar förstås, är mitt förslag
Sången låter fint som vanligt (och nu vet jag hemligheten, he-he)
Ja, det är ett elpiano! Trummorna pratar vi tyst om!  :D (ska försöka förbättra dom)
Försökte få en ordentlig kontrast mellan vers och refräng, men det kanske blev för mycket....?
Det är nog ingen hemlighet direkt att jag "dubbar" sången. Eftersom jag inte har någon stark röst
blir det ofta lite för vekt annars. I varje fall i denna typen av låtar.  :)
Tycker själv att versen blev lite för lik andra låtar jag gjort på sistone, men kan kanske hitta
någon bättre variant, ev något i stil med det du är inne på....
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Okej jag fattar hålller nog inte med om att den skulle vara svag. Tycker nog att det är en riktigt bra popdänga. Fast det finns saker som kan förbättras. Tycker att den där tamburinen låter lite mesig, och sedan trummorna (som alla tjatar om) men det har folk redan sagt så det lämnar jag nu... nu lämnade jag det.

Annars så skulle man nästan önska att du vrålade ut lite desperation där på slutet. Men wailning är inget för dig? Jag kan riktigt höra någon skrika Meeeeeeeee liksom.
I övrigt så tycker jag att tempoinbromsningarna är fräcka men det får inte bli för många för då tappar låten lite styrfart. Tyckte trumstoppet känndes lite omotiverat första gången. Andra breaket med ackegitarrerna var tufft däremot. Om det varit jag så skulle jag smälla på ordentligt med massor av stråkar och sådant på slutet, men jag har å andra sidan en ovana att överproducera saker. Skulle vara kula tt testa att lägga trummor till dig någon gång. Dui får hojta om du vill ha lite riktigt spelat midifierat trumkomp.

eggs


asti

  • Gäst
Okej jag fattar hålller nog inte med om att den skulle vara svag. Tycker nog att det är en riktigt bra popdänga. Fast det finns saker som kan förbättras. Tycker att den där tamburinen låter lite mesig, och sedan trummorna (som alla tjatar om) men det har folk redan sagt så det lämnar jag nu... nu lämnade jag det.
Annars så skulle man nästan önska att du vrålade ut lite desperation där på slutet. Men wailning är inget för dig? Jag kan riktigt höra någon skrika Meeeeeeeee liksom.
I övrigt så tycker jag att tempoinbromsningarna är fräcka men det får inte bli för många för då tappar låten lite styrfart. Tyckte trumstoppet känndes lite omotiverat första gången. Andra breaket med ackegitarrerna var tufft däremot. Om det varit jag så skulle jag smälla på ordentligt med massor av stråkar och sådant på slutet, men jag har å andra sidan en ovana att överproducera saker. Skulle vara kula tt testa att lägga trummor till dig någon gång. Dui får hojta om du vill ha lite riktigt spelat midifierat trumkomp.
eggs
Nej, jag kan inte waila!  :)
Jag funderade på att lägga på stråkar, men det kändes lite konstigt att bara ha med dom i slutet, så jag skippade det helt.
Det fick bli kör i stället. Men visst hade det varit maffigt med lite svulstigare slut!
Kunde iofs försöka sjunga avslutningens leadsång med lite mer frenesi..... :unsure:
Kanske skulle ligga kvar med lite trummor efter första refrängen, men vill samtidigt ha kvar dynamikskillnaden inför andra refrängen.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti