Okido nu har det gått några dagar så förlusten har hunnit att sjunka in --- djupt --- i själen.
Min låt By All Means var så superjäkligt bra instrumentellt så att jag fick kalla kårar när jag lyssnade på den. Efter Julianas röstpålägg så blev den inte som jag trott 100% bättre utan 200% bättre - någon slags synergieffekt. Det här var vinnarlåten alla gånger!!!
När jag sedan lyssnade på övriga kom jag ner på jorden en hel del och skrev till Juliana att jag inte alls var lika säker på vinst som tidigare. Först blev jag väldigt imponerad av Mickes A Good Day To Die men under hand så hade jag lyssnat så pass mycket på den så den blev lite tråkig. Secret Hotel från Rattle kittlade lite extra och blev bara bättre och bättre. Så det var dessa det stod emellan men min var bäst tyckte jag - fast i lyssning i bilen så var det ingen höjdare faktiskt. Ett par recensioner trillade in - för lång - saknar refräng - trötta EZ-trummor etc.
Jag hade ju redan skrivit i tråden att jag skulle lämna in ett bidrag så jag passade på att göra en decoy My Name Is Blond Helt obegripligt att den fick poäng - jag skulle ha dissat den filmen till tusan om det var inledningsspåret faktiskt. En låt gjord enbart för kul.
Nåväl By All Means som jag fortfarande tycker har den bästa låttiteln (dubbeltydigt utav bara 17) hamnade på 4:e plats med ynka 14 poäng jämfört med Mickes på 30 poäng alltså under hälften - en kalldusch - ett slag i ansiktet - är verkligen KR-medlemmatrna så totalt befriade från musikalitet?
Sens moralen då! Där ser man hur olika vi uppfattar musik och hur lättpåverkad man är när man gör något man gillar själv. Kärleken (till den egna musiken) är blind! Kanske.
Micke och Rattler gjorde bra låtar Marre sjöng bra fast själva låten tyckte jag var mer spagettivästern än Bond som tur är så var det fler som tyckte än jag. Secret Hotel fick 2 points och A Good Day To Die fick 1 point. Självklart la jag 3 på min egna - men aRocker hörde av sig och menade att man inte borde rösta på sina egna så jag sa ungefär skrota mina points då (under vissa förutsättningar) så jag vet inte om Rattle och Micke fick några poäng av mig faktiskt.
Nu har jag varit jädrigt öppen om hur jag tänkt och gjort och jag hoppas ingen surnar till - men om ni gör det så får vi väl ta den diskussionenen då

Glad midsommar - och jag tycker det är himla kul med festivaler tro inget annat.......