Har lyssnat och tycker det är en bra grund men gissar att rätt så mycket kommer att ändras under resan.
Tack och ja det stämmer.
Låter bra i stort tycker jag,
men jag tycker också att en del av pianoslingan (1a delen av den) ligger för långt fram jämfört med resten av musiken. Tycker oxå att den akustiska guran (stålsträngade?) är för anonym och har ett för anonymt ljud.
Tack för tyck. Se nedan ang. akkeguran.
Svårt att uttala sig om, låter som snyggt komp. Snyggt gitarrljud men trummorna lite fjompiga? Håller med föregående talare om piano/akken..
Tillägg: Känns som att lägga sångmelodin eller annat motiv, med piano hade lyft en del. Men sång kommer väl 
Sång kommer på ett eller annat sätt. Förmodligen annat.

Se nedan ang. akkeguran.
Att lägga en sångmelodi med ett instrument är nog det fånigaste jag vet. Typ Dana Dragomir plays Abba. Eller Guitarclassics - hitlåtar där sångmelodin framförs på elgitar. En bra sångmelodi är just en sångmelodi och inte en pianomelodi. Urrrk.

Du har nog rätt ang. trummorna, nåt mer intressant behövs där.
Ja fasen gubbar detta lovar gott
Upp med basen något - den är nice
Smakligt, snyggt, tillgängligt men ändå intressant
... då finns det två andra delar då ..
Tackar.
Den där basen är jäkligt skum. Det var nåt syntljud jag hittade som fick bli bas här. När jag solar ljudet så hörs det knappt. Konstigt nog funkar det som bas ändå. Kanske ska jag komplettera med en elbas som spelar likadant. Kanske inte. Får testa.
... ja, det finns två delar till ..
Tjo Chromare
Denna har jag inte hört innan
Gillar stämmningen i denna. Antar att den kommer att chromifieras ytterligare men jag tycker nog inte att man ska gå för långt från den känslan som infinner sig i den här versionen. Jag å andra sidan gillar att akkeguran ligger sådär anonymt i bakgrunden. Det tillför ambience på ett skönt sätt. Hade den legat längre fram och varit mer distinkt så hade det inte låtit lika gött som det gör nu.
Okej nu tar jag mig lite friheter här. Jag läste att sång e på väg. Du nämnde dock inte om sångslingan var färdig. Jag fick iaf en idé på refrängen (har lite småidéer på versen också...men inte komplett).
Idén bygger på att sången och pianot harmoniserar med varandra. Så att pianot svarar på sången. Känns fel att lägga sång över pianoliret som avslutar varje strof.
Jag sjöng iaf in en liten snabb slask för att visa vad jag menar.
Om det redan finns en melodi eller om det på annat sätt känns fel så säg till så tar jag bort länken omedelbums 
[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/higher_III_slaskvox_ref.mp3[/mp3]
Kan de va nåt att ha? Annars åker det i roskis 
Micke
Ja, grundtanken var att det skulle chromifieras. Det är ju liksom Emus avdelning det där. När han fick över låten till sig blev han bara sittande stirrandes i taket smått handlingsförlamad. Kanske är den redan hemma, men jag vill nog att den fasas in i vår stil lite mer än jag själv mäktar med. Är nog framförallt trummorna som ska skruvas till, nu ligger ju bara en standardloop blandat med handknackad ridecymbal samt lite fåniga fills.
Nu har herr Emu varit bortrest några dagar och jag har faktiskt ingen aning om ifall det finns sångmelodi eller text klar. Personligen tycker din sång låter toppen.
Jag har väl inte så mycket att säga till om det här, men vill bara säga att jag tycker det lät skitbra!
Du sjunger verkligen bra!
/Asti
Härligt. Tackar.
Visst gör han.