Forum > Demolåtar
Chrome - Motion (Higher part III) (ver14 - 2012-08-04)
Wernborg:
--- Citat från: Eddi skrivet 18.12.2011, 00:27:34 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 16.06.2010, 21:41:50 ---
--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 16.06.2010, 20:25:14 ---Oh, POOH! I thought I would get to sing this one.... :o
--- Slut citat ---
I think you are. ;) The chorus is at least in 3 harmonies? Is that the right word? I'm sure this would be a nice duett. :)
I can also hear voices :o of the kind you did in Higher (part I).
--- Slut citat ---
Tja liiite ändring från verandan kanske man kan säga - nu Chromeljud - och vem ska sjunga Bacon McMuffin?
--- Slut citat ---
Jo det har hänt en hel del. Vi har inte bestämt oss om min sång är det som ska ligga kvar eller inte. Egentligen sjöng Jonnerstone denna refräng först, och min sång var ursprungligen en slask bara. Vi funderar vidare. Troligen är inte ens texten den som kommer vara i slutgiltiga versionen. Med "nära nu" så menade jag att arret är nära mål. Sången återstår.
--- Citat från: equality skrivet 18.12.2011, 12:18:07 ---Cafemiljön utbytt till något helt annat. Häftigt med den där EMU:ska pålningsmaskinen och den småsjuka resonanstonen i "snaren" men den dränker ju allt annat! Lite mixjobb kvar m a o.
Gillar störljuden i början också, lite som en sovjetisk störsändare på kortvåg på 80-talet. Hörs som sagt att EMU varit i farten. HÄlsa och säg till honom att komma tillbaka hit.
--- Slut citat ---
Ja, nu är det på riktigt. Trummorna är lite väl dominerande ja. Ska hälsa. :D
Sovjetisk störsändare! :D
Wernborg:
Det har hänt lite i denna låten igen. Vi är inte snabba mer däremot ganska långsamma.
Nytt i ver 14 är körer i refrängen. Emu svarar med eko-körer. Vad tycker ni om det?
[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/slask/motion14.mp3[/mp3]
Dividend:
Jag tycker fortfarande det är en skitkass låt :D Stör mig lite på sången också (du va?), verkar omixad och blir väl Michael som sjunger iställat`? :)
Men svarkörerna funkar bra! :)
Eddi:
Hm--- låten som sådan är ju ganska platt - det händer inte så mycket så här kan jag höra hur ni kan arbeta med kontraster. Sjung eko-körer bägge två så att det blir boostat och maskulint och släng in en operaliknande kvinna som lead och fyll ut med tjutande guror mellan sångtillfällena - resten sitter som det ska tycker jag.
Emulator:
--- Citat från: Dividend skrivet 04.08.2012, 12:09:24 ---Jag tycker fortfarande det är en skitkass låt :D Stör mig lite på sången också (du va?), verkar omixad och blir väl Michael som sjunger iställat`? :)
Men svarkörerna funkar bra! :)
--- Slut citat ---
Sången är det lite tankar kring ja, jag är nog mer nöjd än sångaren tror jag :)
Gött att körerna funkar. Hur tänker du med omixad? hela låten eller bara sången?
Tack för att du tycker till fast du tycker den är kass =)
--- Citat från: Eddi skrivet 04.08.2012, 12:32:09 ---Hm--- låten som sådan är ju ganska platt - det händer inte så mycket så här kan jag höra hur ni kan arbeta med kontraster. Sjung eko-körer bägge två så att det blir boostat och maskulint och släng in en operaliknande kvinna som lead och fyll ut med tjutande guror mellan sångtillfällena - resten sitter som det ska tycker jag.
--- Slut citat ---
Tack för tyck. JAg tror tt leadsnubben INTE skall ingå i kören, det låter bäst om det är olika sångare. Iof kanske han drunknar om man får tag i några till som kan tycka. jag tror precis som du säger på en maffig gubbkör.
Tjutande guror och opera får vi fundera på :D
tack!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida