Forum > Demolåtar

Chrome - Motion (Higher part III) (ver14 - 2012-08-04)

<< < (5/11) > >>

Clemens:

--- Citat från: Emulator skrivet 26.07.2010, 13:46:10 ---Oj, missat totalt här!

Vi får tacka för feedback, och återkomma med lite vettigare svar under dagen =)

--- Slut citat ---

å nu har dagen passerat!.. :P

Wernborg:

--- Citat från: Dividend skrivet 24.07.2010, 18:42:21 ---Lyssnade på verren som fanns på facebook, men svarar här:

Det är som vanligt väldigt monotont, men det har jag sagt för, och är väl ert signum och så som ni vill ha det.
I övrigt är det väldigt finna sång- och instrumentalprestationer.
Melodin fastnar inte för mig, när det på de 5 minuterna finns en melodi. Det fann 1-2 starka på EPn. Ändå gillar jag det här
Ni är att likna vid wagner, kräver uppmärksamhet och för att lyssna igenom 14 timmars cykeln Nibelungenringen, måste man ägna fokus på storyn. Samma med era texter (pga repetitionen, bellman blir tråkigt musik utan texten), och framförallt den vägjorda ljudbilden.

Det är ingen bakgrundsmusik.

--- Slut citat ---
Nu finns lite mer melodier. I verserna lite syntar som lever ett eget liv samt sångmelodi. I refrängerna har jag sjungit in Jonnerstones slinga. (I brist på dennes filer än så länge)

Helt rätt att det inte är bakgrundsmusik. Det är inte tänkt så heller.

--- Citat från: Clemens skrivet 24.07.2010, 19:56:23 ---Skitbra detta!...gillar mycket..snygg mix..tänkte på en liten sak..ett litet delay på pianot å sänka lite..skulle eka iväg snyggt tror jag, men kanske inte på "refrängen"..like this  :)

--- Slut citat ---
Tackar! Bra idé med pianot. Ska testa till nästa mix.

Dividend:

--- Citat från: Wernborg skrivet 07.08.2010, 17:54:49 ---

--- Slut citat ---

Tack för denna tautologi (tårta på tårta).  Lyssnar på nya verren. Tyvärr grabbar, det är monotont, melodierna funkar inte för mig, och jag upplever det inte så musikaliskt som på EPn. Ljudbilden är däremot underbar!

Min åsikt. Så jag låter nog bli att kommentera chromelåtar på ett tag. EPn älskade jag däremot.

Emulator:
Jahapp, man får tacka för så många synpunkter hittills =)  Har varit otroligt off ett tag här för jag renoverar tvättstugan för fullt, och massa annat bråte vid sidan om musiken :D

Vi får som vanligt se hur låten utvecklar sig, så monotoni och slingor och akkeguror kommer säkert att få sig några petningar åt något håll.

tack så länge allihop!

Rattlesnake:

--- Citat från: Dividend skrivet 07.08.2010, 19:44:27 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 07.08.2010, 17:54:49 ---

--- Slut citat ---

Tack för denna tautologi (tårta på tårta).  Lyssnar på nya verren. Tyvärr grabbar, det är monotont, melodierna funkar inte för mig, och jag upplever det inte så musikaliskt som på EPn. Ljudbilden är däremot underbar!

--- Slut citat ---
Jag är helt överrens med Div. Monotont med melodier som inte funkar. Förutom att jag inte har lyssnat på EP:n vad jag vet...

Den där basen är verkligen låg på sina ställen... :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion