Okej nu är det dags att dra igång sommarfestivalen. Sommarfestival var de flesta överens om. För att göra det lite mer specifikt och reglerat i denna tävlig så är reglerna som följer:
En sommardänga med ackordföljden C G Am F i Versen. (enligt Linkowich riktiga ordning)
Refräng och brejk i valfri ackordföljd.
Ett brejk som går i 5/4 dels takt.
Färdiga filen i mp3format, maxvärden:
44khz, 192kbps,
Maxtid 3min och 30 sekunder, (men den får vara kortare)
Deadline Söndagen den 10.e Juni.
När ni är färdiga pm:a mig om vart det skall skickas.
Tillägg till reglerna efter diskussion i tråden:
Bidraget skall vara en tidigare outgiven egen komposition. D v s inte tidigare presenterad på officiella forum ellre liknande.
I sann forumanda att man är välkommen att samarbeta kring bidrag om man känner för det. Nu kanske ni tycker att det känns lite besvärligt med 5/6 och ackordföljd, men tanken är att det är roligt att det finns lite jämförande grunder. Variationerna kommer säkert att bli mycket stora ändå.
Anmälan är bindande så till vidare att om man inte lyckas lämna in ett bidrag så kommer man att vara tvungen att göra offentlig avbön i ”fyskämstråden”.

Vi kommer också att tjata på alla, under tiden så att vi får många fräscha bidrag som möjligt.
Jag skall försöka göra som Sixties och ge en del inspiration till sommarlåtar i tråden. Diverse youtube-länkar är att vänta m a o.
Kom igen och anmäl er nu

Egget
Anmälda:
carl cadello
pirateKING
DjViss
mahan
tsmalmbe
idf
oBBa
Puzzlät
Wernborg