Kontrollrummet

Filmade när vi repade

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Metalrobban

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 25
    • Visa profil
Slänger upp en liten video från när vi repade för några veckor sedan.

Med tanke på att det är filmat med en kamera och gjord på fem tagningar så ska vi inte jubla över kvalitén.
Lite synd att sången blev lite låg, och att det inte går göra så mycket mer med det i efterhand. Men ett smakprov på hur det ser ut när vi repar i alla fall.



PS. Jag är den som som sliter med att hålla 3/4-takt på bas.  :o


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Schysst! Jävligt kul att se hur folk har det i repan. Det där ser riktigt fräscht ut. Delar ni lokal med andra band eller har ni egen?

Ser möjligtvis aningens stelt ut när ni spelar. Ni borde fixa lite mysigare belysning än dessa lysrören. Alltså jag vet ju inte i vilket syfte ni har spelat in detta, men jag antar att det är för att få ut er musik på fler "kanaler"?!? Tipsa sångaren om att ösa lite mer och inte alltid hålla båda händerna på micken. Ser ut som hon vill gömma sig.

Gött att se att du spelar bas med fingrarna! ;) Finns på tok för många metalbasister som spelar med plektrum.
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad Metalrobban

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 25
    • Visa profil
Det är våran helt egna replokal.
Jo aningen stelt blev det när kameran kom fram. Inte för att vi röjjer loss mycket när vi repar men lite mer brukar vi gunga med.
Vi har lite färgade lampor som åker på ibland så vi får lite livekänsla när vi repar också.

Filmen är inspelad i syfte med att jag skulle han något att pilla med i videoredigeringsprogram...
Ja, jag tror hon ville gömma sig för kameran. Hehe

Jag tycker en basist ska spela med fingrarna. Ser fel ut annats tycker jag...
Känns också bättre att spela med fingrara, för min del. Får bättre "groove".


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Det första jag känner är , shit, hon blir fullständigt överröstad och kommer ledsna på att repa rätt snart!?

Låter tight i övrigt! Rolig video med lite replokalsklipp (aftereffects sedan då!?)


Utloggad Metalrobban

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 25
    • Visa profil
Det första jag känner är , shit, hon blir fullständigt överröstad och kommer ledsna på att repa rätt snart!?

Låter tight i övrigt! Rolig video med lite replokalsklipp (aftereffects sedan då!?)

Menar du rent volymmässigt? Så låter det bättre i verkligheten än i filmklippet...


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Det hade vart kul att se ngn vinkel med fler än en person, så man kan se hur dynamiken mellan er är. Nu ser det nästan ut som en audition eller en pojkrumsgitarristshreddvideo. När man dämpar på ljuset är det nog lättare att släppa loss också.

Kul att du lägger upp detta. Mer sånt!  ;)
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Yep, henne kontra er...låter som om hon drunknar, hoppas att det inte är så.
I mina band har det varit ett jävla volymkrig mellan gitarrister och basister och sångaren och trummis med en 20" kagge dör.
Skaffade Ludwig 26" kagge...end of problem men sångarna får köra genom nån liten pa historia.

Men det där hör ju du/ni.
Rocka hårt!