I första sångdelen upplevde jag att sånginsatsen inte fick det utrymme det förtjänade men vet inte exakt vad det beror på...
Hej
Max!! Kanske lite blött här, men det blir snart bättre, det har mr G lovat!
Gillar låten, arret och Marres sång. Introt tycker jag är fräckt, och väldigt säreget. Bra driv i gitarrer och trummor. Har lite svårt att höra vad som spelar vad i övrigt:
Jag tycker du komprimerar sönder låten, den blir för mycket jobbig pump helt enkelt. Och en dessutom blir det i de starkaste partierna en klirrande övertonsdist som jag inte står ut med att höra. Märks främst på cymbalerna och sången.
Så är det nog, det blir nog bra det här snart

Tack Roger!
Bra melodier och sång här,men det kan bli lite rörigt/grötigt till och från,lite för mycket 'Extra Allt' liksom 
Men som sagt,sång och melodier sitter fint och känns lite 'Flower power' 60:ies..
Jag riktigt ser dem Psykadeliska färglada 60 tals videon framför mig.
Psykedeliskt är namnet, det var ju det som var så kul när jag hörde den här från början, och lite flower-powerprylar, klar nostalgi här

Jag ser oxå färger och inte har jag rökt på här

"Extra allt" kan bli "lagom allt" snart..fast jag gillar extra ost på pizzan...fy mej

Marruchska: Fan vad bra du sjunger på denna. Du låter jävligt lik en av mina absoluta favoritsångerskor Inga Rumpf från Frumpy! 
Lite åsikter om låten/mixen:
Reverbet dränker låten. Speciellt lead-sången skulle må bra av mindre effekter.
Trummorna låter lite väl mycket trummaskin. Virveln låter ihålig och tunn.
Körerna är lite för starka.
Synthen i introt låter rätt ostig!
Man tror att det ska komma ngt skitmaffigt efter den, men sen så dyker låten lite. Nästan bättte att skippa den och låta låten växa naturligt.
Lite väl surt på Magical Magical vid ca 170. Kanske om man sänker stämman lite just på den frasen?!
Måste säga att denna blev riktigt skön när sången kom till, dock känns det som ljudbilden bör anpassas mer till pschykadelians ljudideal (läs 60- och 70-tal). Eftersom det blev en sådan Jefferson Airplane-känsla så kan du testa experimentera lite med att panna trummorna till vänster och lägga rumsmicken till höger! 
Edebro: Ha ha..Inga Rumpf och jag då, kul liknelse

Tack!! Små-suring finns som du påpekar, fixas snart, går ju inte för sej, stundens hetta vettu.
Här får jag också vibbar av Flower Power, Jefferson Airplane,....
Känns som att ljudbilden blir lite otydlig pga av för mycket reverb på gitarr och sång.
Ibland låter det också som att sångspåret ligger någon bråkdels sekund efer musiken.
Annars skön låt och mäktig sång av Marre a la Grace Slick!
Om-mixning pågår och jag bugar mej (återigen) för epitet Grace Slick, underbart, tack du
Divi: Väldigt skoj att du gillar att det händer mycket, Guranos musik är originell och spännande.
Tack så länge!
/Marre
« Senast ändrad: 17.08.2010, 09:12:10 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan