Kontrollrummet

Erik - Markus och Jakob

gäst · 12 · 1567

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

riskokarn

  • Gäst
Hej! Hur låter denna? spelade in den igår. Skit i produktionen, låten tänkte jag           på




Mvh Erik
« Senast ändrad: 07.06.2010, 18:57:29 by riskokarn »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Trevlig folkmusik
Lite ljus sång så låter det som Groupa

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Hade vart gött med lite banjo eller mandolin (eller varför inte båda) som fyller ut lite. Det blir lite för mycket fiddlande för min smak. Kan ha att göra med att jag suttit hela dagen och mixat, men det skär nästan lite i öronen. Grymt snyggt spelat hursomhelst!  ;)
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


riskokarn

  • Gäst
Hade vart gött med lite banjo eller mandolin (eller varför inte båda) som fyller ut lite. Det blir lite för mycket fiddlande för min smak. Kan ha att göra med att jag suttit hela dagen och mixat, men det skär nästan lite i öronen. Grymt snyggt spelat hursomhelst!  ;)

ok! ja produktionen är skitdålig. Jag boostade diskanten jättemycket för att det är en myspaceversion, det är låten jag tänkte höra hur den lät. Ujuj jag var ruskigt otydlig, sorry! :D
« Senast ändrad: 07.06.2010, 18:56:59 by riskokarn »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Egen låtidé?
Låter bra med suget i spelet och hugget med stråken. Men hör inte andra instrument.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jag tycker låten är bra. Svängigt och lite blusigt. Det enda jag hade att invända var väk att intensiteten var helt jämn hela vägen. Det kunde varit lite mer nyanserat. Annars mycket bra. Jag fick mer Svend Asmussenvibbar och det är gott betyg.  :)


asti

  • Gäst
Svänger fint och ni spelar skitbra!
Precis som någon annan påpekade hade det suttit fint med mandolin eller banjo för variationens skull.
Eller en solovers med ak.gitarren....? Låten skulle vinna på att "tas ner" nå´nstans mitt i och sedan
dra igång igen med fullt ös. Ett litet mellanspel i moll kanske....?


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Trevlig folkmusik
Lite ljus sång så låter det som Groupa
Ha det
Gurano
Som sagt - tycker fortfarande att detta är trevlig folkmusik. Jag råkade skriva att det liknade Groupa (och det gör det väl lite oxå) men jag menade egentligen Filarfolket. Finns flera spår på deras platta Smuggel som liknar detta, ang vändningar och med fiol och akke. Finns att lyssna på Spotify (för de som har tillgång till detta)

Ha de
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra rytmik och melodi. Känns som om man kan göra nästan allt i alla väderstreck med denna det hänger på arret bara som sagt - melodin håller för mycket -behöver ett mellantema dock kan jag tycka.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Glad, finurlig låt!
Riktigt bra spelat - gott sväng
Kan hålla med asti att någon form av avbrott, mellanspel som bryter av kan förhöja anrättningen
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tycker det funkar som den är. Blir glad av lyssningen..Avbrottet med bara fiol skulle ni vända på och bara köra kompet (basigare prylar) på.

Basen skulle kunna vara lite tydligare/högre överlag
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Jättehärligt, uppiggande och medryckande!
Riktigt sköna harmonier. Denna gillas mycket.

Kan hålla med tidigare inlägg om att "ta ner" låten en aning och kanske låta gitarren komma fram lite, för att sedan dra på igen.
En irländsk trumma till kanske? Sån där som de brukar köra med när de lirar folkmusik, vet inte vad de kallas.
Me, Myself & I