Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Stevie test
martinm:
Räcker med ackegura på gitarrfronten. Ska det till elgitarr så räcker det med någon enkel gnällig ton här och där. Ackordmalande behövs inte tycker jag. O, jorå, visst svänger det.
:P
Eddi:
Kul att höra Mr Harmonica Mike igen. Och harmonican svingar du ju verkligen med ditt oefterhärmeliga glid med bravur. Jag tror inte att ett gitarrplock direkt skulle sabba låten om jag säger så - blir lite murrigt nu så klara klanger har en plats tycker jag. Pipan urskön - undrar hur den låter efter rökstoppet - som Neil Sidaka? Nja.. tror inte det riktigt. Orgeln helskön gärna mer där.
Lite kort tycker jag......
MikaelEdebro:
Nog svänger det allt. Det var ngn gång i början som det blev lite otajt. Det störde svänget en aning måste jag säga.
Älskar orgelljudet du rattat in. Låter rätt likt orgeln i temalåten till True Blood!
Lite elgura har väl aldrig skadat en låt! Tänker mig ensträngsriff som förstärker basen. Eller så kan låten ha ett brejk och sedan bra loss ordentligt med elgura och percussiv orgel! Mmmmmm! :rolleyes:
Vad är det för orgelplugg du använder? Och vilka drawbarsinställningar (och övriga inställningar) kör du med?
max:
Kul att höra nytt från dig Mike!
Katten säger att det svänger :) Tycker nog att det skulle passa med en elgura i denna, men jag är nog lite färgad iofs.
Sångkänslan är bra! Hade varit kul om du byggde vidare på denna.
Marruschkka:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.06.2010, 15:42:49 ---Attackera orgeln med mer frenesi i vissa partier i en längre låt, baserad på detta.
Det svänger. Jag anser att en sparsmakad elgura skulle kunna förgylla.
Skönt att höra att du är tillbaka. Rökning kan man lägga bakom sig, det är gammalmodigt.
--- Slut citat ---
Håller med MaxB här,lite gitarr-plonk kan nog förstärka och mer orgel, den är för skön, lixom din röst ju alltid är :rolleyes:
Bra med rökstopp, kan bara gratulera, själv är jag inte riktigt där, men jobbar på det, en ryslig ovana det där.
Hoppas få höra mer av dej snart, du är en riktig blues-kung :D
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida