Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Stevie test
Harmonica mike:
Låtnamn:Stevie test
Artist:Harmonica mike
Ev,medverkande: Nope,jag på rubbet
Kompositör:ja det blir väl jag då och ett gäng andra shuffle lirare
Hallå gott folk.
Detta var sista röjaren innan jag la stockar å plektrum på hyllan.Lite sugen på musik igen så det kanske blir en fortsättning på denna vad det lider.Texten är som vanligt bara blarr,mest för att fånga sångkänslan och den tycker jag sitter här.
Kort fråga: Svänger det?
Fråga två: Åter till fråga ett
Fråga tre:Skall jag slänga in hugade gura/fender/tele/strata lirare i denna eller funkar acke liret..?
Nog så kort test för att göra en seriös sågning,men jag provar ändå :)
7 rökfria månader..jippiii
Mike
jonnerstone:
Tjenare!!
Kul att höra ett alster från herrn igen :-)
Grattis till rökfriheten....visst e de skönt!!
Skönt gung. Jag personligen gillar det lite laidbacka soundet som uppkommer tack vare akkeguran. Det känns dessutom lite mer okonventionellt. Fender Strata/Tele och Blues har väl använts i absurdom!!
Iaf för en icke bluesfrälst så känns detta som en början till nåt lite fräschare.
En mollblues är det....men i slutet här så spelar munspelet lite durskala. Det skär sig och inte på ett skönt blått sätt ;)
Så fortätt på denna....och våga låta bli elguran. Fråga Ydderf om han vill lägga på lite dobro istället. Det hade dragit det ytterligare en bit bort från dom vanligaste upptrampade stigarna.
Lite åsikter från fjollträsk!!
Micke
egghuvud:
Kan bara instämma med ovanstående kul att höra av dig igen. Tycker inte att rösten tagit skada av rökstoppet snarare låter det precis lika bra som alltid om inte bättre.
Tycker nog att ackeliret funkar med orgeln finns det ändå tillräckligt i ljudbilden för att man skall hålla intresset uppe.
Svänger det? Klart som fan att det svänger. :)
MaxB:
Attackera orgeln med mer frenesi i vissa partier i en längre låt, baserad på detta.
Det svänger. Jag anser att en sparsmakad elgura skulle kunna förgylla.
Skönt att höra att du är tillbaka. Rökning kan man lägga bakom sig, det är gammalmodigt.
Tokai:
Hej där Harmonica! Kul att höra dig göra låtar igen - efterlängtad!
Fråga 1: ja
Fråga 2: ? också ja
Fråga 3: ja.
Finemang gung. Trummorna låter lite dova, men det fixas sig. En elgura som plockar lite vore nice.
Om jag förstår dig rätt så gjorde du detta för ett antal månader sen innan du tog en paus men nu känner lust igen att göra musik? Hade det med rökavvänjningen att göra? Kan ju vara jobbigt att sluta.
Själv snusar jag (men feströker ibland - funkar bra)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida