Kontrollrummet

Latininfluerad med spansk sång

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Hehe, nu jävlar spammar jag forumet!  :P

Lade idag lite ny sång på denna låten och mixade om lite. Att låten är rätt otajt stör mig iofs lite, men jag gillar den ändå. Det är lite live-känsla över den tycker jag.

En kompis lade percussion med sin hemmasnickrade cajón och ngt billigt skräp han köpt på en marknad utomlands. Orgel och rhodes är Logics medföljande pluggar.


Text:

Porque me estas haciendo, haciendo dano
No puedes ver que mi corazón está rompiendo
Cada vez que yo te veo con él
Me siento cómo voy a explotar
Me siento cómo voy a explotar

Esto no suena superbien pero de todas formas voy a cantar esta canción
Oye compay, porqué no bailas conmigo?
Solo baila, no hay que pensar
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ibland kan man uppskatta spam!  :lol:
Kul att höra så mycket blås på låtar på KR. Inte en låt som går till mitt hjärta vid första lyssning men den ska in i mp3-spelaren. Jag har också byggt en hemmagjord cajón "Att bygga cajon" men har sällan lyckats låta som en percussionist med den.

« Senast ändrad: 31.05.2010, 07:37:02 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Ahh, lite härlig hissmusik! Här passar det lite mjukare sångsoundet mycket bättre. Det här ligger lite utanför min normala musiksmak så jag kan tyvärr inte ge något initierat råd men det låter proffsigt tycker jag. Klart lyssnarvänligt. Perfekt till ett coctailparty! ;)


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Kul med lite kommentarer. Detta är heller inget jag skulle lyssna på till vardags. Tror den kom till efter att ha lyssnat på Pete Escovedo (vilket ju iofs är på en helt annan nivå) och lite pillande med nyinskaffade Logic och dess medföljande rhodes-ljud. Det är intressant att utforska genrer man inte är så bevandrad i. Man lär sig en väldans mycket!

Max: Cajóner är schyssta grejor. Min kompis är en jävel på snickra så den blev riktigt fin och låter bra. Han har målat snygga illustrationer på den med tuschpenna och sedan lackat. Sen var den iofs jävligt svår att micka upp med den micken vi använde, men det är en annan femma.
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Hmmm tja å ena sidan så är det fräckt och eget. Men det finns en hel del saker som stör mig. Dels att det är så otajt som du själv påpekade, sedan är judet lite inestängt och murrigt på något sätt. Det låter lite som att ni stod i vardagsrummet och spelade in. Orgeln är mer än lovligt murrig, utan klarhet och lite tarvligt spelad. Cajonen är cool men skulle kanske kunna vara lite tajtare då. Arrangemanget är också lite underligt. Det blir ett väldigt långt intro innan sången kommer.
Jag skulle nog försöka att ha lite mer reverb, lite mer klarhet, lite tajtare, lite mer välspelat, fast samtidigt så skulle en del av charmen gå förlorad.  :)


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Hmmm tja å ena sidan så är det fräckt och eget. Men det finns en hel del saker som stör mig. Dels att det är så otajt som du själv påpekade, sedan är judet lite inestängt och murrigt på något sätt. Det låter lite som att ni stod i vardagsrummet och spelade in. Orgeln är mer än lovligt murrig, utan klarhet och lite tarvligt spelad. Cajonen är cool men skulle kanske kunna vara lite tajtare då. Arrangemanget är också lite underligt. Det blir ett väldigt långt intro innan sången kommer.
Jag skulle nog försöka att ha lite mer reverb, lite mer klarhet, lite tajtare, lite mer välspelat, fast samtidigt så skulle en del av charmen gå förlorad.  :)

Får se om jag spelar in denna en gång till en vacker dag. Planerar att köpa ett par congas och då jävlar. Orsaken att det är otajt är helt och hållet mitt fel och inte trumslagarens. Inför denna låten var jag helt inställd på att börja spela bas med fingrarna ist för fusk-plektrum, och fixade helt enkelt inte att lägga det tajt, därav var det även svårt att få till tighta percussion (sen hade vi nog fått i oss ett par öl för mycket  :P). Pianot är också otajt och skulle må bra av att spela mer återhållsamt på saxofon-partierna.

Vid närmare eftertanke så ska jag nog spela in den igen. Får göra en A/B-test sedan!  ;)
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Oj!! jag fick lite Bon Jovi  "Keep the faith" vibbar



Fast om det är bra eller dåligt får du själv avgöra. Bon Jovis sista "bra" platta var det iaf enligt mig!!


Håller med lite om murrigheten. Och den bör verkligen spelas in lite mer tight så blir det roligare att lyssna. Kul med spanska  :)


Micke
« Senast ändrad: 01.06.2010, 19:09:42 by jonnerstone »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag tyckte er Cajón var tajt spelad men jämför med hur det låter då jag spelar...  :wacko:
Har alltid på mina tidigare låtar, då jag spelat cajón, fått höra att det är otajt. Den kommentaren verkar höra till  ;)

Här kommer en lista på ett antal grupper (och vissa plattor) med influenser åt progressive rockmusic-hållet. Du frågade efter italienska grupper och här får du en hel stock, med mer än de italienska...

Spring
Museo Rosenbach
Druid
Starcastle
England - Garden Shed
Ecolyn
Yezda - Urfa
Gracious - This Is Gracious
Latte - E Miele Papillon
Le Orme - Felona E Sorona
Pulsar - The Strands Of The Future
Maxophone
Banco - Io Sono Nato Libero
Celeste
Goblin
Il Baletto Di Bronzo


Spring


Museo Rosenbach

Druid (taskigt ljud men kul att se musikernas arbete)
« Senast ändrad: 02.06.2010, 00:37:43 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Totalmente Aceptar como música de fondo.
No te gusta la trompeta de plástico.
Song podría haber tenido más fuerza.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Martinm sa precis det jag skulle säga - tror jag - fast jag fattar ju inte spanska så jag får väl skriva det jag menar på svenska då. Kul med Spanska på forumet tycker dock att rösten är för lågmäld och saknar stämmor här och var - hade förväntat mej ett outbreak som aldrig kom - den lunkar liksom på bara. Men juste arrat otajtheterna stör inte mig så mycket fast det borde det väl.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Glider på skönt, lite långt i början, mera pang på på figurerna och in med sången snabbare.
Sedan en stor refräng på detta...pumpa igång karnivalen.

Detta var kul att lyssna på.
Bra jobbat.


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Kul med era kommentarer! Ska som sagt med största sannolikhet spela in den igen (lite tightare denna gång) och då ska jag ta mig till det ni sagt. Jag kommer förmodligen lägga om lite partier och skriva nya osv.
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se