Forum > Färdiga produktioner

Zorrow, MikaelEdebro, Uriah - Sloth

<< < (5/9) > >>

egghuvud:
Jag tycker detta låter riktigt bra. KUl att ni arbetar med trummorna för just nu är programmeringen det svagaste kortet tycker jag.  Sången låter bra fast i min lyssning är den lite vass. Den skull må bra av lite mer värme. mern du sjunger bra. Man väntar nästan på lite mer avgrundsvrål på slutet men jag tycker körerna funkar bra. De kanske kunde lyftas fram en millimeter eller ges lite mer plats i ljudbilden. I övrigt mycket bra  snyggt arrangemang och en riktigt bra låt.  :)

MikaelEdebro:
zorrow: Du har inte kommenterat vad du tycker om mellotron-pålägget! Antingen har du inte uppmärksammat det eller så ogillar du det? Personligen tycker jag mellotron alltid gör sig bra på sådana här tunga låtar. Har du lyssnat ngt på Bigelf? Om inte gör det, tror du skulle gilla det!

aROCKER:

--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 03.06.2010, 12:51:39 ---zorrow: Du har inte kommenterat vad du tycker om mellotron-pålägget! Antingen har du inte uppmärksammat det eller så ogillar du det? Personligen tycker jag mellotron alltid gör sig bra på sådana här tunga låtar. Har du lyssnat ngt på Bigelf? Om inte gör det, tror du skulle gilla det!

--- Slut citat ---

Shit, gillar du BIGELF, riktigt underbara!
Det lyfter, har du lagt mellotronen?

Får gärna hjälpa mig med nåt liknande framöver.
Har en del stråkkillar som jag får hjälp av men oftast är folk "busy".
Lyssna in nåt som jag lagt ut här så hör du vissa tendenser åt det hållet.

MikaelEdebro:

--- Citat från: aROCKER skrivet 03.06.2010, 13:41:38 ---Shit, gillar du BIGELF, riktigt underbara!
Det lyfter, har du lagt mellotronen?

Får gärna hjälpa mig med nåt liknande framöver.
Har en del stråkkillar som jag får hjälp av men oftast är folk "busy".
Lyssna in nåt som jag lagt ut här så hör du vissa tendenser åt det hållet.

--- Slut citat ---

Älskar Bigelf! En väldigt stor inspirationskälla och jag älskar att de verkligen kör med riktiga grejor (t. ex. Orange, Hammond C3, minimoog och riktig Mellotron). Om du menar mellotronerna på klippet av Zorrows låt jag postade ovan så ja, det lade jag. Hörde verkligen mellotronen i mitt huvud och ville bara prova lite snabbt. Mellotronerna på Bigelfs plattor har jag inte lagt!  :P :lol:

Jag testar gärna lägga lite mellotron på dina alster. Jag har bara hört den där låten du vann 70-talstävlingen med (och den lät inte som en Mellotron-låt hehe), men jag ska definitivt lyssna på de andra låtarna du laddat upp.

zorrow:
egghuvud: Ja programmering av trummor är alltid svårt... Ibland vill man "freaka ut" med massor med fills o grejer men det är alltid svårt att hitta rätt nivå :unsure: Ang sången så har jag ökat lite på 200 Hz men inte vässat grundljudet. Jag vill gärna att den är lite crispig. Jag har provat lite olika volymer på kören men kommit fram till att den skall vara lite subtil i bakgrunden. Tack för kreativ feedback!

Mikael: FÖRLÅT!! Jag missade faktiskt din version men har lyssnat nu och gillar skarpt! Kan du lägga något på andra vändan i lugna partiet så vore det toppen (lite mumsiga disharmonier?)! Tack snälla för att du tar dig tid med detta. Det ger en extra dimension till låten. KUL!!!!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion