Forum > Färdiga produktioner

Zorrow, MikaelEdebro, Uriah - Sloth

<< < (6/9) > >>

MikaelEdebro:

--- Citat från: zorrow skrivet 03.06.2010, 19:34:33 ---Mikael: FÖRLÅT!! Jag missade faktiskt din version men har lyssnat nu och gillar skarpt! Kan du lägga något på andra vändan i lugna partiet så vore det toppen (lite mumsiga disharmonier?)! Tack snälla för att du tar dig tid med detta. Det ger en extra dimension till låten. KUL!!!!!

--- Slut citat ---

Hehe, ingen fara. Kan nog testa lägga lite grejor i början av nästa vecka. Till helgen bär det av till Muskelrocken i Småland. Gött mos!  :lol:

zorrow:
Kanon! Headbanga ordentligt i skogarna. Själv reser jag bort en vecka med avslut på Sweden Rock. Lägg gärna upp när du har ett utkast för jag kan koppla upp mig under färden. Mos e gött! ;)

Larsson:

--- Citat från: zorrow skrivet 30.05.2010, 15:35:44 ---Fatson har jag inte men jag funderade om jag skulle lägga ett lätt reverb på mixen för att "limma" lite. Men jag kanske har missförstått vad du menar. :unsure:

--- Slut citat ---

ja fatson är en tapesimulator som ger fin krisp åt ljudet & limmar på ett bra sätt
reverb är ju en annan grejja, men det limmar åxo

URS har åxo en typ av tape simulator "phat-c" som limmar bra på ett annat sätt
den ger lite skön pump i ljudet på ett sådant vis som funkar bra på rock mixar (enligt mig)

ingen av dem är ju gratis, men det finns säkert massor av pluggar som ger samma typer av effekt
där ute i plug-djungeln

det låter redan bra för den delen, så ta mina tips med en nypa salt! :)

/Larsson

MikaelEdebro:
zorrow: Lade lite mellotroner hit och dit. Vet inte exakt vad du hade tänkt dig, men du kan ju ta det du gillar och förkasta det du inte gillar, alternativt hojta till och säga hur du vill ha det så kan jag ändra.

zorrow:
Larsson: Tack för tipsen och lektionen. Jag uppskattar det verkligen och skall absolut kolla upp detta. Jag är lite novis på området så du får ursäkta min okunskap.

Mikael: Vilken härlig palett! Ett riktigt underbart smörgåsbord med härlig stereobredd att dyka ned i. Har du filerna separat med höger respektive vänster kanaler eller ligger de i ett stereospår? Om de är separata vore det kanon för då kan man lattja lite med ytterligare en dimension. I alla fall tack som bara den för detta. PMa gärna filerna så får jag mixa lite. Jag är ute och reser så jag kan inte fixa det förrän i nästa vecka. Noterade dessutom att BIGELF lirar på Sweden Rock på fredag så då vet jag vad jag gör :rolleyes: (Tyvärr lite krock med Grave Digger men jag MÅSTE ju kolla Bigelf nu  ;) ) Tack igen och jag ser fram emot ett PM! :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion