Forum > Färdiga produktioner

De Gränslösa - Siste Reis

<< < (4/6) > >>

MaxB:

--- Citat från: robblar skrivet 27.05.2010, 15:40:48 ---Må besøke det vannhullet en dag, dette er andre låten jeg har hørt om Siste Reis. (Liker uttalen av "siste reis"!) Det må være et fantastisk sted :) Den første er forøvrig blant mine favoritter (mye på grunn av genialt banjospill :wub:)
http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/111709
Robert

--- Slut citat ---

Den här låter riktigt mysigt. Så Cykeln var inte först med att sjunga om detta "vattenhål"!

cykeln:

--- Citat från: Eko skrivet 29.05.2010, 21:44:02 ---Har duckat för den här några dagar eftersom jag visste att man måste lyssna ordentligt. Den gled dock in i mellanhjärnan som en klick medelvarmt smör - helt underbar - hur kommer man på att sjunga om siste rajs. Urskön sång och spel på denna truddelutt måste jag säga.
Bra fixat grabbs  :D

--- Slut citat ---

En klick medelvarm smör! Då kan man luta sig tillbaks för längre än så kan man inte komma - Tack!  :D
Gjorde liter research på Halden eftersom producenten bor där och då kom det upp lite info om denna krog - lät spännande så det fick bli tredje delen av triologin. Ja Freddys spel är en ren fröjd att lägga sig i.

hogge:
Oj vilken pub-dänga Ni fått till här...
Medan jag lyssnar så förflyttas jag, ofrivilligt, till en norsk pub & kan riktigt känna smaken av en kall öl (för 69 NOK = 1.495 SEK), samtidigt som min högerfot stampar fast & hårt, men i takt, mot det tjocka ekgolvet...
En härlig låt således... Inget för min lilla skivspelare, men en riktigt härlig pubrökare!!

robblar:
Om jeg lykkes i å komme meg til Gränslandet-konsert i sommer kommer jeg uten tvil til å dra innom "Siste Reis"  :)  Prates over en stor stärk?

-Robert

cykeln:

--- Citat från: MaxB skrivet 30.05.2010, 12:47:45 ---...... Så Cykeln var inte först med att sjunga om detta "vattenhål"!

--- Slut citat ---
Nej tydligen inte. När jag hade skickat min demo till Freddy så skickade han en länk till Hennings låt. Jag visste inte om den när jag skrev min. De är rätt olika till form och innehåll men delar Titel och det är ju kul att Freddy spelar på båda.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion