Kontrollrummet

Gör demos synliga även för anonyma (LÖST:gäster kan se demon,men inte ladda ner)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad spaceman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
    • studiomaple
Misstänker att folk som är nyfikna på vilka demos som ligger upplagda
på det här forumet vill se och höra. Rena rama skattkistan. Låt därför anonyma få se och
höra dom demos som ligger upplagda. Det gör att demos når ut till en
större publik. Intresset lär nog finnas.
« Senast ändrad: 01.03.2007, 00:15:25 by tsmalmbe »


Utloggad tsmalmbe

Motargument: google och skyddande av rättigheter. Vi skall ordna en poll om saken.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad spaceman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
    • studiomaple
Tjena Tsmable,

Så länge inte låtarna är stimmade/förlagda torde det vara lugnt.
Det måste vara upp till var och en vad man vill göra åtkomligt.


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Kan man inte köra med en "osynlig" avdelning som främst är för ofärdigt material, men även för dem som inte vill sprida sina låtar utanför forumet, och en "synlig" avdelning för färdigt material?

Eller om det på nåt sätt gör att ordna så att man kan kryssa i "synlig/osynlig" när man skapar sin demotråd...?


Utloggad Anders

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
    • Dj Zero
Saken är den att även covers är tillåtna i detta forum (så länge de ligger på nån annan server (länkade)).
Detta är dock inte 100% lagligt och kanske därför bäst att hålla demo-avdelningen lite skyddad.

Min åsikt bara...


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Saken är den att även covers är tillåtna i detta forum (så länge de ligger på nån annan server (länkade)).
Detta är dock inte 100% lagligt och kanske därför bäst att hålla demo-avdelningen lite skyddad.

Min åsikt bara...

Håller nog med Anders där.Man loggar in om man är intresserad av kontrollrummet,och får då tillgång till musiken.Det finns nog med saiter för att "nå ut" med sin musik.Vi behöver demoforum delarna som dom är för att kunna bolla ideer,blir det "offentligt" så försvinner de möjligheterna - åtminstone för dom som är med i STIM.

Mvh
Micael


Utloggad Duden

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 122
    • Visa profil
Motargument: google och skyddande av rättigheter. Vi skall ordna en poll om saken.
Yes, kör demos osynliga, helt rätt!



Utloggad tsmalmbe

Mediacentret visas endast för inloggade. Teoretisering: om du bookmarkar mediacentret när du är inloggad, och t.ex skickar länken åt en kompis, då får han upp mediacentret. Däremot tror jag inte man kommer åt att ladda ner filer därifrån.

Krångligt svar? Ja.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Jo tror att en del struntar att regga sig för att de tror att det inte finns någon demoavdelning och det är ju trist...
Precis kommunicerat med en som kollat men hoppade vidare just av ovannämnda anledning.
Bara en kommentar, men det går väl att komma runt om man tex skriver något om det i intron eller har någon utgråad tråd eller något. Om det nu går??
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad tsmalmbe

Demoavdelningen kan vara  synlig, men så att man inta ser själva downloadsen. Mediacentret kan också visas på första sidan, men så att nedladdningarna inte funkar. Tror jag i varje fall.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tycker du har en bra poäng om det funkar; att länkar inte funkar vore kalas.....eller att ha oklickbara trådar. vore fint om de syntes.

MEN musiken ska vi inte släppa publikt....man får regga sig för att lyssna!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

Done. För gäster ser de ut såhär:
- Halvfördiga demoforumet syns inte alls
- Demoforumet syns
- Man kan inte ladda ner demon om man inte är inloggad

Mediacentret kan jag göra synligt för icke-inloggade (om jag ids). Vet inte om det är relevant dock.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Skitbra :)  Bjuder på valfri glass om du orkar till uppsala för den grejjen :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Nöjd och belåten, hinner int blinka innan det var fixat :)

Tänkte först att nu kanske folk startar trådar om att de inte kan ladda ner men men de kan ju inte starta tråd om de inte reggar sig.... hehe.

Perfekt
www.myspace.com/staffanjonsson