Puh! Inte lätt att ge tips till något så komplext, men här kommer iallafall mina tankar för vad det är värt. Tycker att grundljudet låter kalas, men det är mycket som krigar om utrymmet i mellanregister. Pianot och gitarren/syntljuden grötar lite på ett som gör att man funderar på om inte de borde spridas lite mer ut på var sin kanal istället för att ligga så där tungt stereo som de gör nu. Gitarren behöver vässas lite samtidigt som den skulle må bra av lite mer värme. Den är lite murrig nu.
Bastrumman på det instrumentala partiet slår igenom så att det låter kulspruta. Det är dessutom så tajt att man får midivibbar av det går det inte att mjuka upp den lite så får man nog flytta bak den iallafall på det partiet för just nu låter det mest konstruerat. Är det verkligen spelade trummor eller är de programmerade?
De där små plocken pizzicattostråkar och den där gitarrfiguren som kommer innan breaket skulle kanske bli lite tydligare. Det är fräckt med de där små detaljerna som skiljer ut sig från en annars rätt så kompakt ljudvägg.
Sången är bra, men lite vass kanske en aningens deesser skulle jag nog vilja ha. Funderar också på stråkreverbet som känns lite för stort. Tycker att det blir ett problem när det låter som ett reverb sticker iväg från resten. Som om musiken var inspelad i tre olika rum. Man förlorar lite av helhetskänslan då.
I övrigt är det riktigt bra. Arrangemanget kanske inte går att göra så mycket åt nu, men jag tycker nog att sista refrängen blir väldigt abrupt övergången från instrumentalbreaket. Det skulle behövts en ordentlig upptrappning/ tillbakagång. Just nu så låter det inte så bra, det byggs liksom inte upp till ehn avlsutande refräng.