Kontrollrummet

STEFU - Skymningen

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hägge@Clonework

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 546
    • Visa profil
    • clonework.com
LÅTNAMN: Skymningen
ARTIST/GRUPP: Stefu
GENRE: ack
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR: Stefu
PRODUCENT: Stefu
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Låt nr. 2.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Detta är inte alls min musik, men jag ska ända försöka att tycka något.
Tankar baserat på min smak - lite för mycket rymd på sången! Kan vara jag som hör skevt men jag tycker att kompgitarren/gitarrerna ligger för mycket till vänster.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt ljud på gitarrerna!!!
Jag skulle vilja ha båda gitarrerna närmare mitten. I min lyssning i lurar känns de för långt ifrån varandra.
Sången har ett kvalitetsproblem. Texten uttalas inte så tydlig att jag ska kunna höra alla ord. Jag hör det mesta och hör den sjungande finlandssvenskan men vissa ord försvinner.
Hur många spår är det här inspelat på. Låter så rent som om det är bara två spår gitarrer, ett spår bas och två spår sång. Är det mer än så?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Hägge@Clonework

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 546
    • Visa profil
    • clonework.com
Skönt ljud på gitarrerna!!!
Jag skulle vilja ha båda gitarrerna närmare mitten. I min lyssning i lurar känns de för långt ifrån varandra.
Sången har ett kvalitetsproblem. Texten uttalas inte så tydlig att jag ska kunna höra alla ord. Jag hör det mesta och hör den sjungande finlandssvenskan men vissa ord försvinner.
Hur många spår är det här inspelat på. Låter så rent som om det är bara två spår gitarrer, ett spår bas och två spår sång. Är det mer än så?

Tack för kommentarerna. Mixen är mera så som de spelades in än något annat. Snävare stereobild blir det säkert när jag börjar skruva. De e 2 acke (Kona mickad med beyer opus83), 1-2 elgitar (g&l bluesboy med Digis Eleven), bas (elk instruments custom genom eleven) o 4 sångspår (lilla jag mickad med Lomo 19a18).

Hur e de med själva låtarna tycker ni? Värda att föra vidare?
« Senast ändrad: 17.05.2010, 14:09:23 by Hägge@Clonework »


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Inte mycket att säga om mixen den är som den är. Låter bra. Det blir såklart rätt så monotont med det där ackemangalndet efter en stund, men låten kan nog bli något om du arrar upp den med lite mer popbandsättning.  :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Värt att föra vidare?
Det tycker jag, även om jag skulle vilja att arret blir tuffare i andra delen av låten, kanske akkeguran ersätts av en till elgura?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Hägge@Clonework

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 546
    • Visa profil
    • clonework.com
Värt att föra vidare?
Det tycker jag, även om jag skulle vilja att arret blir tuffare i andra delen av låten, kanske akkeguran ersätts av en till elgura?


Desto mer jag jobbar med fina (o mindre fina) artister o band i min studio så blir jag av någon anledning allt mer osäker med mina egna låtar. Nå, men de fint med dylika forum där man kan få en utomståendes syn på saken. Tack ska ni ha.  :)

Hägge