Kontrollrummet

Kort rapport från ESC dress rehersal 11.05.2007 (bilder + video)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Sådär, då var det upplevt. Stagen såg pytteliten ut i verkligheten. TV-bilden ljuger enormt. Eller kanske inte enormt, men lite i varje fall :). Stagen som sådan såg bra ut, och hallen var om inte helt full, så ivarje fall nästan. Jag antar att det var bra ESC-känsla över det hela.

Först ut var förstås Lordi, med det vinannde bidraget. Kort chit-chat av Jaana (mm... Jaana), och så iväg med shown. Bidragen lät bättre idag än igår. Förutom vissa som var totalt skit. Det fanns en del som var bombastiska och storartade, men utan melodi och struktur och som man glömde genast (Serbien, Ukraina,Britannien,..) och en del riktig eurovisionspop. Personligen gillar jag campheten över Bulgarien:

"mmm...lalaalaoooaa..mm...lala tidaaaadaaa...
MITT I REVEN!!
MITT I REVEN!!

... trallallaa...didedumdaa.."

Nåja, den gav (igen) ett stort skratt.

Slushowen var ganska enormt fin att uppleva live egentligen. 2,5 timme tog det hela. Värt att besöka, värt att uppleva vad man än tycker om konceptet och musiken.

Apocalypticas grymma show:

Hanna Pakarinen, Leave Me Alone:


Stagen:


Ljuseffekter:


Den Arken:



.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hanna Pakarinens Leave Me Alone är fanimej en riktigt höjdare.

Hoppas det blir en finsk uppföljare i morgon. Annars litar jag på att tysklands sköna storbandsjazz fixar biffen.


Utloggad basshole

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
Jag läste i Expressen att YLE har svårt att bildproducera det hela. Att de helt enkelt inte har bra kameravinklar, snygga åkningar, bra klipp mellan kamerorna etc.. Förmodligen har Expressen huvet uppe i ****** men vi får se imorgon.
« Senast ändrad: 12.05.2007, 01:48:39 by basshole »
Dolphins are gay sharks.


Utloggad tsmalmbe

Jag läste i Expressen att YLE har svårt att bildproducera det hela. Att de helt enkelt inte har bra kameravinklar, bnygga åkningar, bra klipp mellan kamerorna etc.. Förmodligen har Expressen huvet uppe i ****** men vi får se imorgon.

Jaa? Jag satt och diskuterade det här med en kompis, vi följde med kamerorna (dom blir röda när de är aktiva). Diskuterade just hur smidigt det gick, två gubbar springer på stagen, spindeln och 3 cranecams filmar stagen, men dom lyckas hålla undan "springgubbarna" från livebilden trots att dom i verkligheten stod bredvid solisten. Fascinerande att kunna styra det hela live med så många olika kameror och möjligheter. Följde med det under flere låtar i själva verket.

Smaken är som baken, och har man huvudet där kan det ju inte smaka :) :)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad basshole

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
Det visar sig säkert imorgon att Finland klarar det här med galans!
(Jag måste för övrigt erkänna att allt jag hört med the rasmus har varit oförskämt bra!! är de fortfarande producerade av micke nord? anyway, finlands sak är vår!! :) )
Dolphins are gay sharks.


Utloggad tsmalmbe

Tja, lite OT, men jag tycker Rasmus blir sämre för varje skiva. Den första hade rå energi, och lite garagesound över sig. Autentiskt och ärligt.Den senaste låter producerad, som om den skulle vara slipad i evigheter. Inte lika ärligt sound.

Tyvärr spelade dom inte i kväll, skulle ha varit nice det också.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Tja, lite OT, men jag tycker Rasmus blir sämre för varje skiva. Den första hade rå energi, och lite garagesound över sig. Autentiskt och ärligt.Den senaste låter producerad, som om den skulle vara slipad i evigheter. Inte lika ärligt sound.

Tyvärr spelade dom inte i kväll, skulle ha varit nice det också.

Tja, de vill väl bli popstjärnor o tjäna en massa kosing... :P


Utloggad tsmalmbe

Min apocalyptica-video blev överraskande populär måste jag säga.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Duden

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 122
    • Visa profil
Konstigt att man inte lyckades krana bättre ljud med tanke på hur stort ett sånt här arr är till budget sett.
Jag menar högpassfilter på handmicken känns ju inte precis som överkurs, någon borde tänkt på det tycker man.
Och kanske att leadsång tio dB över bakgrunden lät bra i hallen men i tv funkade det väl sisådär.


Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
Hanna Pakarinens Leave Me Alone är fanimej en riktigt höjdare.

Hoppas det blir en finsk uppföljare i morgon. Annars litar jag på att tysklands sköna storbandsjazz fixar biffen.

Uuuuj uj >.< Herregud! Leave me alone är smärtsamt dålig. Tidernas absolut sämsta rim till refräng. ("Leave me alone I want to go home"). Helt ärligt så är det en vidrig låt. Refrängen är det absolut sämsta. Resten är helt ok. Men fyfan vilken kassa refräng  :(
http://pingvinfilm.se


Utloggad tsmalmbe

Men den låten hade ju i varjfall en ordentlig distinkt refräng, till skillnad från många andra (bl. a i top 10.. ursäkta top 2..

;)

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.