Forum > Färdiga produktioner
Wernstedt und Perkulator mit Åsa - Magic carpet
Wernborg:
Bump!
Ny version längst upp. Där finns också info om nya versionen.
oceanmusic:
Rasande snyggt! :)
Instrumentering, komposition, stämning mix och inte minst sång sitter som en räkmössa! Grymt bra! :)
Suggestiv och framdrivande rytm som ackompanjeras så snyggt av gitarrer (och andra instrument). Åsas sång är som den lyxiga glasyren som förgyller tårtan! :)
Får mig att tänka på Moonlight Shadow av Mike Oldfield, stämningen vill säga.
Åsa:
:wub: Men titta här vad som dök upp, en surprise!
Jag är riktigt svag för den här låten, helskön är den! Så skön blandning av trummor, gitarrerna, stråkarna.. Låter klar förutom det lite badrumsliknande reverbet :huh: Hm.. är det en tanke med att musklicken hörs i slutet av låten?
Oceanmusic, tack tack snälla, inte varje dag man blir jämförd med lyxig glasyr som förgyller tårtan :D
Wernborg:
--- Citat från: oceanmusic skrivet 01.02.2009, 00:12:21 ---Rasande snyggt! :)
Instrumentering, komposition, stämning mix och inte minst sång sitter som en räkmössa! Grymt bra! :)
Suggestiv och framdrivande rytm som ackompanjeras så snyggt av gitarrer (och andra instrument). Åsas sång är som den lyxiga glasyren som förgyller tårtan! :)
Får mig att tänka på Moonlight Shadow av Mike Oldfield, stämningen vill säga.
--- Slut citat ---
Tackar. :wub:
--- Citat från: Åsa skrivet 01.02.2009, 00:49:59 --- :wub: Men titta här vad som dök upp, en surprise!
Jag är riktigt svag för den här låten, helskön är den! Så skön blandning av trummor, gitarrerna, stråkarna.. Låter klar förutom det lite badrumsliknande reverbet :huh: Hm.. är det en tanke med att musklicken hörs i slutet av låten?
Oceanmusic, tack tack snälla, inte varje dag man blir jämförd med lyxig glasyr som förgyller tårtan :D
--- Slut citat ---
Reverbet har du helt rätt i. Inte alls avsikten att ha ett kort badrumsreverb där. Måste ha kommit åt nån inställning. Det ska vara stort och fluffigt ju. Musklicket är nog från akkeguran när jag stänger av inspelningen :lol:
Jag har varken städat audiospår eller mixat denna ännu, för att den ska få göra skäl för hemmavisten i halvfärdiga ett tag till.
Kul att kunna överraska. Du trodde kanske jag glömt låten... :D
Åsa:
--- Citat från: Wernborg skrivet 01.02.2009, 01:34:40 ---
Kul att kunna överraska. Du trodde kanske jag glömt låten... :D
--- Slut citat ---
:D Ja det var nog till och med så att jag själv glömt bort den faktiskt! Men kul, väl värd att plockas fram och fixas till tycker jag.. helsvag för låten som sagt! Ska bli kul att höra den lite fluffig och utan badrumsfeeling ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida