Kontrollrummet

Wernstedt und Perkulator mit Åsa - Magic carpet

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN: Magic Carpet
GRUPP: Chrome feat. Åsa Wetter
LÅTLÄNGD: 4,33
KOMPOSITÖR: BWM
PRODUCENT: BWM
MEDVERKANDE: Chrome + Åsa Wetter - sång
INSPELNINGSÅR: 2006-2009
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 04.03.2021, 21:30:57 by Wernborg »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Introt okey. Men sången, ska den faktiskt vara distad.?? Tycker det verkar störande...
Annars väldigt utfunderad o fin melodi o riff. Lugnt o skönt. Näiee, sången ska int vara distad.  Eller så ska det hända nåt annat drastiskt på samma gång!
Så jättefin atmosfär du fått till stånd utan den distade sången :) Nu låter som ett misstag, när allt annat är clean!

tankar av  Johan :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Riktigt skön låt gillar det! ;) Därimott vet jag inte med den distade sången är lite kluven där, om det inte ska vara cleant istället. <_<


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Lyssanat tre gånger, hittar ingen realistisk förklaring till det distade sångsoundet :o
Väldigt fin låtidé annars, so please don´t dist! :D


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Lyssanat tre gånger, hittar ingen realistisk förklaring till det distade sångsoundet :o
Väldigt fin låtidé annars, so please don´t dist! :D


h.  Johan

tre gånger  :wub:
Grundljudet var lite skitigt, så jag tänkte - jag överdriver det lite med en rördistplugg. Kanske inte var så lyckat?? Som det är nu så är det samma refräng kopierad, så jag åker nog på att spela om den i vilket fall som helst. Ska vara noga att inte överstyra den inspelningen.

Tack för input! / Stefan


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Lyssanat tre gånger, hittar ingen realistisk förklaring till det distade sångsoundet :o
Väldigt fin låtidé annars, so please don´t dist! :D


h.  Johan

tre gånger  :wub:
Grundljudet var lite skitigt, så jag tänkte - jag överdriver det lite med en rördistplugg. Kanske inte var så lyckat?? Som det är nu så är det samma refräng kopierad, så jag åker nog på att spela om den i vilket fall som helst. Ska vara noga att inte överstyra den inspelningen.

Tack för input! / Stefan

Ja antar att detta betyder en stoooooor extra whisky! Men seriöst. laik the piece! :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Whaou!
Fjärde lyssingen!!!!!!!! :D
Samma resultat! TGrym intro. Sygga stråkar! Men sen...................please. ....no dist :wacko:

Jäkla snygg låt annars!


h. Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Riktigt skön låt. Snyggt arr mellan instrumenten. Det blir aldrig tråkig lixom...mkt bra. :)
Håller med mahan om sången...fast jag tycker det iofs är rätt coolt med dist på sången men då ska det vara en bättre dist än den du har nu...och det ska framför allt vara mer dist...nu låter det som en instängd rörstärkare med 1/4 gain.  :P
Snyggt gitarrljud förresten vid 2:33 och spelet är ju som vanligt klanderfritt. :D
Nice work!
Mvh / djonas

HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Låter bra detta.Softat å skönt.Sång ljudet är väl inte det bästa,skulle nog vara mera passande med ett odistat ljud.Det sliter lite mellan stämmorna,antagligen delayets fel..så får du nåt att skylla på ;) Övrigt lir av riktigt god wernborg klass.Bra mix!

Du sjunger dock lite svagt,så sång framträdandet når inte riktigt upp till resten av prodden.Det blir för laidback - ta i!

Mvh
Micael


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Men avseende på alla kommentarer om dist ovan, kanske du skall söka en annan partner till denna :D


Men gott folk, dist kan väl funka i fler stämningar? Dist kan ju skapa känsla av distands, surrealism...behöver lixom inte endast vara argt/kallt/otrevl+igt/taggit.


Ska bli kul detta :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Riktigt skön låt gillar det! ;) Därimott vet jag inte med den distade sången är lite kluven där, om det inte ska vara cleant istället. <_<
Tack för berömmet och kritiken. Också kluven till sången. Det är ju för bövelen jag själv som sjunger  :lol:


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Riktigt skön låt. Snyggt arr mellan instrumenten. Det blir aldrig tråkig lixom...mkt bra. :)
Håller med mahan om sången...fast jag tycker det iofs är rätt coolt med dist på sången men då ska det vara en bättre dist än den du har nu...och det ska framför allt vara mer dist...nu låter det som en instängd rörstärkare med 1/4 gain.  :P
Snyggt gitarrljud förresten vid 2:33 och spelet är ju som vanligt klanderfritt. :D
Nice work!
Mvh / djonas

Tack för feedback. "Det blir aldrig tråkigt..."  :wub: Det är ju dit man vill nå på nåt sätt.
Emulator blir nog glad för ditt inlägg. Som okrönt distkung så kan han nog krana till sången bättre än jag.

Angående ljudet vid 2:33. Tre dubbar har jag för mig. Två getingar som slåss mot ett rent äggläge. En Boss linedriver och en Ibanez tubescreamer.

Tack igen.

// Stefan


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tjena.
Låter bra detta.Softat å skönt.Sång ljudet är väl inte det bästa,skulle nog vara mera passande med ett odistat ljud.Det sliter lite mellan stämmorna,antagligen delayets fel..så får du nåt att skylla på ;) Övrigt lir av riktigt god wernborg klass.Bra mix!

Du sjunger dock lite svagt,så sång framträdandet når inte riktigt upp till resten av prodden.Det blir för laidback - ta i!

Mvh
Micael

Tack för feedback. Har precis fått hem en "riktig" mik. Ska testa att sjunga in på nytt. Utan att överstyra inspelningen. :lol:
Ang. sången - lite svag ja....  :lol: Ok, det är delayets fel.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Men avseende på alla kommentarer om dist ovan, kanske du skall söka en annan partner till denna :D


Men gott folk, dist kan väl funka i fler stämningar? Dist kan ju skapa känsla av distands, surrealism...behöver lixom inte endast vara argt/kallt/otrevl+igt/taggit.


Ska bli kul detta :D

Se djonas inlägg - mer dist  :lol: :lol: :lol:  :o


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Skön låt!...sången är lite ojämn på nåt ställe ..men annars mycket bra!..


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skön låt!...sången är lite ojämn på nåt ställe ..men annars mycket bra!..

Mycket bra. Tackar.
Sång=remake. Det kommer. Ska göra mitt bästaste bästa


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Jättesnyggt. Skön stämning. Måste du köra falsett på sången? Eller ta bort disten iaf...
Fint mixad och tjusigt reverb. Härlig violin.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
skulle mog viljat ha en gate på rästen för att puch upp diste lite o nått rökigt rum s klang på sången . TRor du bubbat lite snett oxå alla ynot :D
nice riff som fan lite nattklubb i på 70talet i bellgrad..Sträkarna kunde varigt fetare i bäde ljud o kankse några mer stämmor v.lite spector typ--
gillas om än med reserva tioner..
roligt med nya landskap från västkusten dock --

ynot tony ynto
att leva är att dö


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jättesnyggt. Skön stämning. Måste du köra falsett på sången? Eller ta bort disten iaf...
Fint mixad och tjusigt reverb. Härlig violin.

Tack tack.

 :)

Dist på  sång ryker med största sannolikhet iom nästa tagning. Tjusigt reverb  :wub:


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
skulle mog viljat ha en gate på rästen för att puch upp diste lite o nått rökigt rum s klang på sången . TRor du bubbat lite snett oxå alla ynot :D
nice riff som fan lite nattklubb i på 70talet i bellgrad..Sträkarna kunde varigt fetare i bäde ljud o kankse några mer stämmor v.lite spector typ--
gillas om än med reserva tioner..
roligt med nya landskap från västkusten dock --

ynot tony ynto

Shit, har jag bubbat snett, låter kinky  :o :lol:
Vi får ses vad herr Elumator hittar på med denna. Han har tagit över rodret just nu.
Tack för feedback / S


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jättesnyggt. Skön stämning. Måste du köra falsett på sången? Eller ta bort disten iaf...
Fint mixad och tjusigt reverb. Härlig violin.

Tack tack.

 :)

Dist på  sång ryker med största sannolikhet iom nästa tagning. Tjusigt reverb  :wub:
Vi får ses vad herr Elumator hittar på med denna. Han har tagit över rodret just nu.



Motsägelse :D nejdå :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Eh, du vet var jag står.....så jag tror inte du ta illa upp om jag kommer in med en kritisk röst för balansens skull!
Får hemska folkhögskolans musiklinjevibbar av sånt här. Ingenting som vill något. Behagligt så att ingen ska reta sig. Intressant nog för att den initierade ska nicka godkännande. Och så lite solouppvisning. Ingenting som vill någonting. Jack Bruce var lite inne på sånt här ett tag men han lyckades förmedla något mera. Jaja vet hopplös genre. Återgå till buset. Mycket lättare.  :) Och sen texten eller det var bara ett utkast? Du sjunger bra för övrigt och jag skulle kört inte bara sången utan rubbet i en distpedal. :lol:
Ville inte vara så kritisk men det här funkar inte för mig..............
Max 300; tecken återstår


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Eh, du vet var jag står.....så jag tror inte du ta illa upp om jag kommer in med en kritisk röst för balansens skull!
Får hemska folkhögskolans musiklinjevibbar av sånt här. Ingenting som vill något. Behagligt så att ingen ska reta sig. Intressant nog för att den initierade ska nicka godkännande. Och så lite solouppvisning. Ingenting som vill någonting. Jack Bruce var lite inne på sånt här ett tag men han lyckades förmedla något mera. Jaja vet hopplös genre. Återgå till buset. Mycket lättare.  :) Och sen texten eller det var bara ett utkast? Du sjunger bra för övrigt och jag skulle kört inte bara sången utan rubbet i en distpedal. :lol:
Ville inte vara så kritisk men det här funkar inte för mig..............

Hmm. Musiklinjevibbar, borde va ett gott tecken, men inte ?? Ska man va riktigt petig så är det inget solo i denna låten som jag ser det, utan endast ytterligare ett tema som råkar framföras på elektrisk gitarr med dist :D

Texten ja.... är det så illa? Tycker orden låter bra och det är det som gäller för mig textmässigt. Jag skiter fullständigt i litterär substans när det gäller poplåtar bara det klingar bra.

Annan typ av musik, tex. Sundström är en helt annan femma. Där är texten och uttrycket allt. (parantes)

Men fan, det bästa kom sist. Du tycker jag sjunger bra.  :wub: Konstigt.

Tack för feedback.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Spelat in sång på nytt. Nu utan dist. :P
Har också lagt till lite körer som inte fanns tidigare.

Magic Carpet ver 2


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Hmm..nu låter det som dina stämmor inte riktigt är överens på några ställen...antar att du har dubbat och rösten kommer lite olika på orden...annars låter det fint..slutklämmen den höga rösten låter mycket fin..men blir absolut bäst i det allra höga tonerna..jisses du får sätta inledingen i slutfrasen ordentligt, för det var ohyggligt snyggt när du kom upp i ton där i slutfrasen...sjung det några vändor till..blir kanon då!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
är ju lite jävig här.....men wow.

Scatta gitarrsolot kanke. En andning oxo :wub:


kommer bli alla tiders detta!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hmm..nu låter det som dina stämmor inte riktigt är överens på några ställen...antar att du har dubbat och rösten kommer lite olika på orden...annars låter det fint..slutklämmen den höga rösten låter mycket fin..men blir absolut bäst i det allra höga tonerna..jisses du får sätta inledingen i slutfrasen ordentligt, för det var ohyggligt snyggt när du kom upp i ton där i slutfrasen...sjung det några vändor till..blir kanon då!

 :wub:

Ojdå, jag blir mållös. Med sån här fin kritik får jag verkligen se till att sätta stämmorna. Tack!!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
bonk!

Så, herrn i göteborg är för närvarande hårt pressad med gräsmattevattning, så för att komma igång lite med denna låten så dumpar jag två länkar:

första:
Nya trummor. fejkblås tillagt. lite syntetiskt, men funkar melodislingan? Ja, åsa också...på sång :)

www.perfectbounce.se/mcarpet080106_1.mp3
Andra:
lite slarvigt inramlad pratsång. funkar detta alls? bara patetiskt?
http://www.perfectbounce.se/mc020827_1.mp3

Wernborg fortsätter som mixmäster på denna nu när lite trummor o tjafs ligger på :)


Synpunkter önskas på arret som det är nu, och om jag skall prata eller ej. Jag känner till den usla effekten på sången redan :D


hugg!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


jay thomas

  • Gäst
Otroligt schysst stämning i låten! Gillar det laidbacka...  :)
MEN det svengelska uttalet sänker sången i mina öron, tyvärr. Disten reagerar jag inte på nämnvärt.

Gitarren kommer in(!) snyggt som attan, fiolen minner om engelska 70-tals band, många cudos!
« Senast ändrad: 11.06.2008, 13:54:23 by jay thomas »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Otroligt schysst stämning i låten! Gillar det laidbacka...  :)
MEN det svengelska uttalet sänker sången i mina öron, tyvärr. Disten reagerar jag inte på nämnvärt.

Gitarren kommer inte snyggt som attan, fiolen minner om engelska 70-tals band, många cudos!

visst e guran cool  B)

Vilken sång låter svengelsk tänkte du? Ich oder åsa? :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


jay thomas

  • Gäst
Da mailish song! Såg att min lilla hobbydyslexi lyckades stava "inte" istället för "in" på gurakommentaren... (suck, fixar till)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ok :) noterat !
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Yeeh,

Tycker verkligen att denna blev mycket bättre med Åsasången, hon gör den väldigt fint... med lite slipning blir uppsalamannens sång också bra, den är lite svår att höra nu genom alla nedrans filter ;)

Helt klart en mycket mysig låt, men skönt gung!

fejkblåset är inte så ruskigt skumt... funkar för mig iaf.

diggar att åsa ligger på toppen av hela paketet.

försöker bytra trummor på låten, i skallen, testade lite jazzvispar o sånt, men dessa driviga trummor är nog passliga !

Arret funkar ju prima nu...gura och stråk solandet ligger snyggt.... kör på detta !

gnäll-david ropar från källaren att jag borde skriva något om att han(även jag) inte bryr sig ett jävla skit om att folk sjunger så att man hör att de inte är infödda engelsmän.... visst har även han( jag också) lite gränser... ibland har ju folk så jävla dåligt uttal att man blir högröd och bara vill sjunka genom golvet... men absolut inte på denna låt, tycker den funkar fint :) :)


över och ut
david
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
och här dök det upp en bortglömd matta  ;) Haha jasså, min svengelska dök upp, ja den gör ju det.. jag jobbar på det..Även om jag tycker själv att det inte behöver låta infött engelskt, men vissa svengelskafällor -miii t ex, inte vackert. Den här sjöng jag in i vintras jan/febr.. har filat lite på engelskan sen dess tror jag. Har andra sånginspelningar (sista versen är tex lite annorlunda) plus lite stämgrejer, hör vissa grejer här jag inte gillar, älskar låten i sig dock! Kul om den görs färdig  :D

jag gillar ju den här mer lugna varianten.. är engelskan för illa så sjunger jag om, får vänta in fler kommentarer...  :)
« Senast ändrad: 11.06.2008, 17:21:07 by Åsa »
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Just nu beror det faktiskt inte bara på gräsmatta utan viss brist på tillgång till programvaror som låten är gjord med. Men det reder vi nog ut....