Forum > Färdiga produktioner

Asti - Crying out for you (färdig)

<< < (2/7) > >>

asti:

--- Citat från: Eko skrivet 10.05.2010, 23:22:04 ---Aldrig förr har väl så många mollackord samlats på samma yta :D
Depp av bästa sort - bara att komma på att bygga en tunnelbana i huvudet - fantastiskt. Jag reagerade på "stages" borde väl sjungas "stations" då?
Stör mig inte på dubbelkaggen i de lugna delarna sen kommer ett bryt och det blir nästan bossanova men drumsen vill inte lira samma, ungefär så upplevde jag det. Nu hade jag en kryckig uppkoppling tog tio minuter att lyssna så det blev mycket hackigt - men låten är ju suverän. Bra röst och gura som vanligt och riktigt bra text. Trodde det skulle komma "sobbing" på ett ställe när det blev sorry - hackade precis där - det hade väl blivigt FÖR deppigt :lol:

--- Slut citat ---
Mycket mollackord blir det...... :)
Tunnelbanan är bara på idéstadiet än så länge. "Stations" var ett bra tips!!
Ja, bossanova var väl inte tanken precis...... :)
Roligt att du gillar låten och att texten går hem!
Det kan aldrig bli för deppigt!  :D
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: kpinnen skrivet 10.05.2010, 23:52:42 ---Sättet du sjunger och känslan i låten, detta får mig att tänka på något som jag inte kan komma på vad det är jag tänker på....jobbigt  :lol:
Om jag kommer på vad så meddelar jag det i tråden.
Första lyssningen tyckte jag inte att dubbelkaggen funkade, men efter ett antal lyssningar  så känns den bättre.
Det blir ju en liten twist med kaggespelet så. Kanske ett annat trumljud......hmmm....ahh.... vet inte riktigt. :blink:
Men det är en skön låt med skönt sväng, du sjunger på ett skönt laidback sätt.

--- Slut citat ---
Tror också att "dubbelkaggen" ökar frenesin i takten. Ja, jag hittar sällan trumljud jag är riktigt nöjd med.
Vad använder ni andra för trumpluggar? Kul att du gillar låten och tycker det svänger!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

mahan:
Tjou Asti!
När det luktar stämmor om en låt e jag såld, snyggt arrat o lirat, Trumliret då... jag brukar försöka synka trummor och bas så att dom gör ett gott botten och stöder varann, och den synken saknas i denna låt, trummorna bankar glatt på i egen takt utan att egentligen bry sig om vad dom andra håller på med och det leder till att det verkar som om dubbelkaggen inte sitter snyggt, ingen anna i bandet stöder den.
Låten gillas o som sagt stämmorna trots sina små surheter lyfter låten många snäpp! :)

h.  johan

asti:

--- Citat från: mahan skrivet 11.05.2010, 23:33:03 ---Tjou Asti!
När det luktar stämmor om en låt e jag såld, snyggt arrat o lirat, Trumliret då... jag brukar försöka synka trummor och bas så att dom gör ett gott botten och stöder varann, och den synken saknas i denna låt, trummorna bankar glatt på i egen takt utan att egentligen bry sig om vad dom andra håller på med och det leder till att det verkar som om dubbelkaggen inte sitter snyggt, ingen anna i bandet stöder den.
Låten gillas o som sagt stämmorna trots sina små surheter lyfter låten många snäpp! :)
.  johan

--- Slut citat ---
Trummorna är hämtade från en hip-hop loop, men låten tog en annan väg under arbetets gång, så du har nog rätt i att dom spelar lite för sig själva!
Nu är det flera som påpekat att "dubbelkaggen" inte passar in, så jag får nog testa att plocka bort den.
Får ta och kolla upp surheterna i stämmorna också! Kul att du gillar arr, lir och låt!  :)
Tack för lyssning och kommentarer!
/Asti

hogge:
Tjena Asti... En skön liten låt Du fått till här.. Tycker att kaggeslagen fungerar bra, men att de kanske tillåts dominera aningen för mycket. Framförallt i refrängen.. I övrigt så låter det utmärkt..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion