Forum > Färdiga produktioner
Asti - Crying out for you (färdig)
asti:
Har fixat med tamburinen, ändrat och kompletterat solopartiet, gjort pauserna lite tystare och höjt gitarrerna en aning i refrängen. Får nog anse den vara klar nu!
Tänkte gjort något åt "They don't really care about us"-hållet, men det blev inte riktigt så.....(Men därav trummorna) :)
Som vanligt är man tacksam för kommentarer om vad som helst och gärna om mix och arr!
Titel: Crying out for you
Artist: Asti
Längd: 3:31
År: 2010
MaxB:
Baskaggens dubbelslag skulle jag vilja att du byter ut i hela låten. Tycker inte det tillför den här låten något och låten har ett skönt groove.
Men bort med dubbelslagen, det är mitt stalltips. Ljudet och mixen för övrigt, är skön
Eddi:
Aldrig förr har väl så många mollackord samlats på samma yta :D
Depp av bästa sort - bara att komma på att bygga en tunnelbana i huvudet - fantastiskt. Jag reagerade på "stages" borde väl sjungas "stations" då?
Stör mig inte på dubbelkaggen i de lugna delarna sen kommer ett bryt och det blir nästan bossanova men drumsen vill inte lira samma, ungefär så upplevde jag det. Nu hade jag en kryckig uppkoppling tog tio minuter att lyssna så det blev mycket hackigt - men låten är ju suverän. Bra röst och gura som vanligt och riktigt bra text. Trodde det skulle komma "sobbing" på ett ställe när det blev sorry - hackade precis där - det hade väl blivigt FÖR deppigt :lol:
kpinnen:
Sättet du sjunger och känslan i låten, detta får mig att tänka på något som jag inte kan komma på vad det är jag tänker på....jobbigt :lol:
Om jag kommer på vad så meddelar jag det i tråden.
Första lyssningen tyckte jag inte att dubbelkaggen funkade, men efter ett antal lyssningar så känns den bättre.
Det blir ju en liten twist med kaggespelet så. Kanske ett annat trumljud......hmmm....ahh.... vet inte riktigt. :blink:
Men det är en skön låt med skönt sväng, du sjunger på ett skönt laidback sätt.
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 10.05.2010, 22:00:07 ---Baskaggens dubbelslag skulle jag vilja att du byter ut i hela låten. Tycker inte det tillför den här låten något och låten har ett skönt groove.
Men bort med dubbelslagen, det är mitt stalltips. Ljudet och mixen för övrigt, är skön
--- Slut citat ---
Vet inte om jag vill ta bort dubbelslagen, tror att man tappar "frenesin" i rytmen och att det blir för mycket laidback då.
Men får jag många sådana påpekanden får jag väl ta mig en funderare.....
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida