Forum > Färdiga produktioner

Asti - Crying out for you (färdig)

<< < (4/7) > >>

asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 15.05.2010, 02:02:38 ---Gillar mycket bättre så här. Tycker också att Mahan förklarade saken bra.
Gillar det här!

--- Slut citat ---
Vad bra! Då blev det i alla fall inte till det sämre!
Tack för det!
/Asti

Clemens:

--- Citat från: asti skrivet 15.05.2010, 08:48:39 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 15.05.2010, 02:02:38 ---Gillar mycket bättre så här. Tycker också att Mahan förklarade saken bra.
Gillar det här!

--- Slut citat ---
Vad bra! Då blev det i alla fall inte till det sämre!
Tack för det!
/Asti

--- Slut citat ---

Schysst låt! Snygg stämsång.. trevlig ljudbild.. trummorna spelar lite för sig själva kan jag tycka..tamburinen på refrängen är väl det jag reagerade mest på, känns lite hysterisk  :)
kanske lite coolare där..annars bra! /C

Leif:
Mycket fint detta! Stämningsfullt! Du kan dina molltoner. Gillar sången och stämmorna.
Har tyvärr inte mycket konstruktivt att komma med för stunden, men jag återkommer om jag hör något som går att slipa på.
Bra gjort!

Tack för fin låt!

Stolle:
Överlag var det en låt som tilltalade mig. Jag gillar själv sådana här tongångar som drar åt det deppiga utan att bli överteatraliska snyfthistorier.

Några saker som jag tänkte på dock:
130-142 är det nån stämma som jag inte är riktigt överens med. Inte att stämföringen är fel utan bara att framförandet råkar glida iväg lite i tonhöjd där.
Det är gott att låten är släpande och tung men möjligtvis blir det lite väl segt på några ställen. Framförallt är det nog andra versen som jag känner att det vore kul om det hände något som livade upp ljudbilden. Först tänkte jag något så enkelt som tamburlin, men den kommer ju på refrängen. Piano? Eller blir det över arrangerat? Likaså hade det varit trevligt med ännu nått pålägg på sticket som kanske levde loss lite mer. Några gitarrfills på den akustiska gitarren som svarar de som redan ligger?

På sista refrängen väntade jag mig nästan att du skulle sjunga lite ad libs som svarar mot den vanliga sången där. Det tror jag hade varit ett sätt att subtilt få in lite mer energi på sista refrängen.
Kör: "I'm crying out for you" Solo ad lib svarar en ters upp "I'm crying out for you", o.s.v.

Vad gäller ljudbilden så gillar jag att den låter så naturlig. Det förstärker det personliga. Har svårt att tänka mig att denna låt skulle passa med slick produktion.

Tokai:
Tycker väl att själva låten är sisådär, rätt ok, inte mer.
Stämsången är topp.
Gillar det långa stoppet, breaket. Överraskande och kul.
Tamburinen lever sitt eget liv låter det som, inte bra, bättre mer handfast.
Trummorna funkar men inte mer.
Du sjunger ofta ganska långa toner i melodin, hur vore det att testa t.ex I´m cryyyyyy-ing med betong på "ing" istället för det utdragna I´m cryyyy-iiiiing?
Petisser kanske och smakfråga men tror att det skulle ge mer attityd i det hela. Tror faktiskt hela kompet skulle behöva starkare markering på 4:an genom hela låten.
Lite 60-talets The Zombies låter det som.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion