Kontrollrummet

Harmonica mike - Going down

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Som de flesta uttryckt "skönt gung" instämmer jag helt i! Du sjunger ju med härlig feeling och gitarrer och munspel sitter fint! Däremot tycker jag virvelkaggen låter lite tunt! Lite "kakburksljud" över den.
Själv hade jag nog "krämat på" i slutet på varje vända, t.ex 29-33 sek, än att ta ner arret där! Men det kanske jag är ensam om att tycka....? T.ex med en hammondorgel och lite extra ös på trummorna!?
Hur som helst en skön låt som framförs med känsla!
/Asti


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Har inte haft så mycket tid till att sitta framför laptopen på länge. Men nu har jag lyssnat på några bidrag. H-Mike svänger som vanligt, men som Du vet  - detta är inte min "kåpp of te" - men en bra låt är en bra låt och detta kommer jag absolut att köra lite senare ikväll när promillehalten har nått bluesnivå  :rolleyes:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Några comments till,nice boys.

Equality:
Japp Micke,jag skriver under på dina anmärkningar om mixen.Ett par år sedan vi gjorde denna och mixeri kunskaperna har utvecklats sedan dess.Tar nog denna en sväng till vad det lider,eventuell nyinspelning om jag inte får igång projektet i cubase.Kul att du gillar det.

Asti:
Trummorna är original soundet från eazy drummer.Den pluggen har exakt det du beskriver - tunn virvel,men det finns lösningar i expansions kiten.Hammond har jag inte funderat på i denna,bra tips! Testar några linjer då jag öppnar detta igen.Lite i mixen också att fixa som du hör.Det pumpar och har sig..Men svänger gör det helt riktigt.

Hogge:
Jag är lite orolig att jag drar ned dig i bluesträsket Hogge..Med biror och sånt,ja du fattar  :)
Men vad fanken,nu lackar det mot sommar och då är det bärs läge.Ös på Hogge,ta det lite lugnt bara med birorna då du är ute på sjön.

############################

Till er alla:

Stort tack för kommentarerna.Kul att ni gillar detta alster.Får jag tid i veckan så skall jag se om det inte går att snygga till denna lite.

Mvh
Micael


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag stämmer inte riktigt in i hyllningskören på denna, jag tycker den är lite för händelselös och trevande. Och mixen är för pumpande för att låta acceptabel.  Tycker inte din sång övertygar heller, den låter liten och instängd i mitten. Du har definitivt blivit bättre på att både göra låtar och producera dem sen den här gjordes!  B)

Men munspelet är härligt blått och ilande i soundet, och även guran på slutat gillas.
DON'T PANIC


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Lyssnar igen. Men fanken, du skulle få tag i en slagverkare till denna. Dobro snackade du om..mannen från recording project?

Rattles kommentar om sången..ja, kanske kunde breddas? Men med en schlagwerker så tycker jag det vore så tokfett :D

4 av 5 pålkranar av uppsalajuryn. Smaska på med lajvdrums o de e en fünfer :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Skallran:
Nä nu.........har du alldeles rätt  :D
Givna sågningar,köper rubbet.Ett bra tag sedan vi spelade in detta..Bland första låtarna jag och Josse(live polarn)skrev efter att vi lagt bandet på hyllan.Alldeles färska i inspelningsdjungeln kastade vi oss över detta..Iofs har jag varit på den en gång till men det var nog för 3-4 år sedan..Nu har vi alla möjligheter att spela om denna,men det känns som att dra en katt baklänges i svansen.Feelingen har vi,det är mest mixen och trummornas frenesi/rum det handlar om.Eventuellt lite text jobb också,samt ett mera dj..lar anamma i sången.
Så du har 1-0 Rattlet,helt rättvist.Uppskattar din ärlighet då jag gått i exakt samma funderationer.

Tompa:
Jo,min gamla trummis har byggt klart sin studio nu.Dessvärre knasar tekniken för honom så det vette fanken om det nånsin blir några riktiga trummor på mina låtar.Den killen kan lira kan jag lova,sällan jag behövde oroa mig för att vi inte mötas på samma slag efter mina munspels manövrar.
Dobro..? Förmodar att du menade den andra låten där jag spelar bas,hammond och munspel så det står härliga till.Vi testade dobro,men båda var överens om att det inte funkade.Så det blev ackegura ala´Martin.Fräckt som faen,måste bara mixa in det - sen får ni höra..

4/5 är najs...Vi nöjer oss med det  :P :D
2/5..Då hade jag lirat cajon hela natten och riskerat skilsmässa och vräkning från lägenheten då jag har lådan hemma  :lol:

Mike


Utloggad Danny Dee

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
Grymt skön låt! Bra titel också ;)

Gillar att det inte är ett helt självklart sväng i kompet och grymt bra sång och munspel som i allt det andra jag hört från dig.
Det enda jag upptäckte är att jag saknar en liten Keith Richards skramlig kompgitarr som kanske hade fått puttra på lite i bakgrunden.

Gillas skarpt iaf.

/Danne


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
Cool låt och skitskönt gung. Men inte lika skönt som din röst och dialekt, den är absolut bäst! :)
http://mera.hacke.nu


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Danne:
Jo coolt namn på denna  B)
Ibland funderar jag på att göra en nyinspelning..Rätt cool låt som lider av lite gröna mixar/trum fingrar..Håller med om Keith Richard guran,skitkul att du gillade denna.

Hackeman:
Härligt att du gillade denna.Och STORT tack för att du tyckte min pipa var skönast.

#################

Tack för kommentarerna boys,och trevlig midsommar skall ni ha med mycke musik och nån liiiten jamare  :)

Mvh
Mike


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Schysst låt!    Är inne och lyssnar på måfå (newbie  :wacko: ) och det här var ju trevligt måste jag säga.
Ruskigt bra driv i låten.   I övrigt håller jag med Fredrik Karlssons analys.   Bra jobbat!!
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed