Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Going down

<< < (8/9) > >>

asti:
Som de flesta uttryckt "skönt gung" instämmer jag helt i! Du sjunger ju med härlig feeling och gitarrer och munspel sitter fint! Däremot tycker jag virvelkaggen låter lite tunt! Lite "kakburksljud" över den.
Själv hade jag nog "krämat på" i slutet på varje vända, t.ex 29-33 sek, än att ta ner arret där! Men det kanske jag är ensam om att tycka....? T.ex med en hammondorgel och lite extra ös på trummorna!?
Hur som helst en skön låt som framförs med känsla!
/Asti

hogge:
Har inte haft så mycket tid till att sitta framför laptopen på länge. Men nu har jag lyssnat på några bidrag. H-Mike svänger som vanligt, men som Du vet  - detta är inte min "kåpp of te" - men en bra låt är en bra låt och detta kommer jag absolut att köra lite senare ikväll när promillehalten har nått bluesnivå  :rolleyes:

Harmonica mike:
Några comments till,nice boys.

Equality:
Japp Micke,jag skriver under på dina anmärkningar om mixen.Ett par år sedan vi gjorde denna och mixeri kunskaperna har utvecklats sedan dess.Tar nog denna en sväng till vad det lider,eventuell nyinspelning om jag inte får igång projektet i cubase.Kul att du gillar det.

Asti:
Trummorna är original soundet från eazy drummer.Den pluggen har exakt det du beskriver - tunn virvel,men det finns lösningar i expansions kiten.Hammond har jag inte funderat på i denna,bra tips! Testar några linjer då jag öppnar detta igen.Lite i mixen också att fixa som du hör.Det pumpar och har sig..Men svänger gör det helt riktigt.

Hogge:
Jag är lite orolig att jag drar ned dig i bluesträsket Hogge..Med biror och sånt,ja du fattar  :)
Men vad fanken,nu lackar det mot sommar och då är det bärs läge.Ös på Hogge,ta det lite lugnt bara med birorna då du är ute på sjön.

############################

Till er alla:

Stort tack för kommentarerna.Kul att ni gillar detta alster.Får jag tid i veckan så skall jag se om det inte går att snygga till denna lite.

Mvh
Micael

Rattlesnake:
Jag stämmer inte riktigt in i hyllningskören på denna, jag tycker den är lite för händelselös och trevande. Och mixen är för pumpande för att låta acceptabel.  Tycker inte din sång övertygar heller, den låter liten och instängd i mitten. Du har definitivt blivit bättre på att både göra låtar och producera dem sen den här gjordes!  B)

Men munspelet är härligt blått och ilande i soundet, och även guran på slutat gillas.

Emulator:
Lyssnar igen. Men fanken, du skulle få tag i en slagverkare till denna. Dobro snackade du om..mannen från recording project?

Rattles kommentar om sången..ja, kanske kunde breddas? Men med en schlagwerker så tycker jag det vore så tokfett :D

4 av 5 pålkranar av uppsalajuryn. Smaska på med lajvdrums o de e en fünfer :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion