Kontrollrummet

Harmonica mike - Going down

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn:Going down
Artist.Harmonica mike/Josse"The mail man"
Genre:Blues rock
Text/Musik:Harmonica mike/Josse
Prod/mix:Hm
Ev.medverkande:Josse på bas å gura
Övrigt slammer:Hm
Inspelnings år:2006
Format:mp3:a

Hej alla hågade.
Tänkte att ni skulle få rocka lite i helgen.Jag har varit på denna en sista gång.Sist jag hade den uppe på gammel forumet så var det soundet på virveln som jag inte fick till,tycker att det låter bättre nu.Vad tycker ni?
Som vanligt så är det bara att fedda på rubbet,alla synpunkter kastas dock i pappers korgen då detta är en färdig låt.. :D Fast jag tömmer den sedan och kollar vad som sägs för säkerhets skull..

Nåväl,shoot!

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 12.05.2007, 01:14:44 by tsmalmbe »


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Låtnamn:Going down
Artist.Harmonica mike/Josse"The mail man"
Genre:Blues rock
Text/Musik:Harmonica mike/Josse
Prod/mix:Hm
Ev.medverkande:Josse på bas å gura
Övrigt slammer:Hm
Inspelnings år:2006
Format:mp3:a

Hej alla hågade.
Tänkte att ni skulle få rocka lite i helgen.Jag har varit på denna en sista gång.Sist jag hade den uppe på gammel forumet så var det soundet på virveln som jag inte fick till,tycker att det låter bättre nu.Vad tycker ni?
Som vanligt så är det bara att fedda på rubbet,alla synpunkter kastas dock i pappers korgen då detta är en färdig låt.. :D Fast jag tömmer den sedan och kollar vad som sägs för säkerhets skull..

Nåväl,shoot!

Mvh
Micael

Riktigt skön låt! Gillar gunget.  :) Låten passar din röst väldigt bra och du sjunger härligt här. Fint med den akustiska gitarren också. Gillar också det liveinspirerade slutet med lite jamkänsla. Men ...hupp...den tog abrupt slut mitt i fejden? Fixar du till till nästa gång! :D Om man nu får ha åsikter så tycker jag att det är för mycket room på trummorna och ....ja kanske lite för mycket reverb på det mesta. Min idealljudbild hade varit att lyfta allt lite närmare.
Men ett riktigt bra jobb!
Trevlig helg
T
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Oj då! Råkade trycka på citat istället!  :o Du ser säkert svaret ändå.
Mvh
T
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Kompressionen stör mig lite. För mycket mao, hörs dock mest i början
Första gången jag hör låten. Är sången omgjord? Spelar ingen roll, tycker ändå att jag inte hört dig bättre än så här! Rigtigt fett! Nu har du kopplat på den svarta rösten!
Känns konsekvent gjort. Inga onödiga krusiduller. Rakt på helt enkelt. Saknar kanske lite dynamik, variation i det hela, vet inte. I vissa partier när du tar ner det, t.ex i slutet hade jag kunnat tänka mig nästan inga trummor alls, kanske bara enklare slag på hihaten (apropå den, så är den något enerverande efter lyssning 3. Men kan tänka mig svårt med nåt annat. Ett alternativ är hihat som slår 4/4 + en tamburin i 16/4 (om jag räknat rätt?)

Ska inte munspelet upp lite? Låter också lite dovt... Petitesser! Rock ska låta som om det spelats in på en höft! <_<




Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
För att ta till ett av dina egna uttryck: Musikerna står inte i samma rum och lirar. Fint lirat på gitarrerna och trynorgeln.  :) Det är lite låg dock.

Fin åka-bil-låt, men trummorna låter helt fel, både spel- och soundmässigt. EZ på speed, syra och för mycket kaffe, och sedan en filt över alltihop. EZ duger helt enkelt inte till din typ av låtar, eller så är det hur du mixat dom??

Japp, lite ris och lite ros. // Stefan


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lite comments kul.
Då drar jag en sammanfattning.
I denna så tänker jag inte arra eller mixa om nåt,det får helt enkelt duga.Nångång så når man taket av förmåga och det känns som om jag är där nu.Det är ett ruskigt sväng i denna,har nog ingen låt som svänger mer som jag å Josse har gjort.Det är ju ett och ett halvt år sedan vi spelade in detta så vi har lyssnat några gånger.Visst trum sound/lir och reverberingen är väl inte av yppersta klass det kan jag hålla med om,men för att vara en garage prodd så tycker jag att det håller.

Munspel gura å sång får full pott så det tackar jag för.

Till Stefan:Du hade mer än gärna fått lägga trummor på denna,men då det inte är enbart min låt så måste det förhandlas..Jag kan ju sondera om det funkar,och om du vill givetvis..

Mvh
Micael



Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Skön låt (som vnaligt), mixning och sånt är jag så dålig på att jag inte vill kommentera. Vill bara säga det att den gått här i spelningslistan i några dagar nu. Betyg? Bluesmästerverk (ja, jag vet att det är en snäv genre, och att tala om "mästerverk" kan vara lite överdrivet när det gäller modern blues, men musiken och texten sitter så bra att jag verkligen diggat till detta fast den absolut inte är "innovativ"....

Och du har en jävligt cool röst på den här låten... Ja jo i vanliga fall också... Men här är den i sitt esse ;)
mvh
Per
« Senast ändrad: 14.05.2007, 07:16:46 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tack Per.
I denna så trycker jag på med diafragman för att få fram det bluesiga - och det verkar ju ha gått vägen :D
Låten är ett samarbete med min gitarrist från rock bandet..Håller med dig,utan att vara innovativt så svänger det grymt. Undrar vad du kommer attt säga om mitt nästa blues projekt,där låter jag som Louis Armstrong..Jag å min gura å louis,naket arr - kanske lite munspel..
Slänger nog upp den i veckan,så hang in there mate..

Tack för omdömet om denna..

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jamen, den hadde gått mig förbi, MIcael!
Får så låv att såga så här efteråt fast allt verkar städat och klart. Fint arr o stämmor men nånting håller tillbaka det där rätta rockdrivet. TRor att det är kompressorn eller limitern som är skyldiga. Dom tar lixåm edgen ur nåt som annars kunde låta som ett fräsht live-uppträdande. Nu blir det mer en försiktigt club-gungande blueslåt.

Fint lirade gitarrer + soolot. Sen låter som om munspletet har hamnat down in the river,  :o  kunde nog torkas av och lyftas upp på några ställen :D

skala 1-5 = 3,7  :)


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jamen, den hadde gått mig förbi, MIcael!
Får så låv att såga så här efteråt fast allt verkar städat och klart. Fint arr o stämmor men nånting håller tillbaka det där rätta rockdrivet. TRor att det är kompressorn eller limitern som är skyldiga. Dom tar lixåm edgen ur nåt som annars kunde låta som ett fräsht live-uppträdande. Nu blir det mer en försiktigt club-gungande blueslåt.

Fint lirade gitarrer + soolot. Sen låter som om munspletet har hamnat down in the river,  :o  kunde nog torkas av och lyftas upp på några ställen :D

skala 1-5 = 3,7  :)


h.  JOhan

Tack Johan.
Mycket riktig iakttagelse,det är limitern som är boven.Jag var rätt färsk i inspelnings branschen då vi spelade in detta.Alldeles för låga ingångs signaler,därav limiterandet.Det tog ett tag innan jag fattade vad som var felet soundmässigt,nu vet jag..Dessvärre så åkte filerna all världens väg i min data krasch..har en backup dock, med allt material så det går att restaurera när andan faller på..tar dina synpunkter med mig..Men visst svänger det! Speciellt på slutet,lite taskigt ut tonat bara..Munspelet kan behöva lite mer volym,helt klart.Däremot så gillar jag soundet..Körde i min Green bullet,munspels mick..

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack Per.
I denna så trycker jag på med diafragman för att få fram det bluesiga - och det verkar ju ha gått vägen :D
Låten är ett samarbete med min gitarrist från rock bandet..Håller med dig,utan att vara innovativt så svänger det grymt. Undrar vad du kommer attt säga om mitt nästa blues projekt,där låter jag som Louis Armstrong..Jag å min gura å louis,naket arr - kanske lite munspel..
Slänger nog upp den i veckan,så hang in there mate..

Tack för omdömet om denna..

Mvh
Micael

Mer intresserad av hur din diafragma låter när du sjunger till amma aioli. ;) Nämen, det ser jag fram emot!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Kanonbra låt och kanon framfört!

För mycket reverb (specielt på trummorna) och för hårt komprimerat som andra oxå påpekat, tycker trummorna lirar lite för mycket oxå... men annars superbt!!
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kanonbra låt och kanon framfört!

För mycket reverb (specielt på trummorna) och för hårt komprimerat som andra oxå påpekat, tycker trummorna lirar lite för mycket oxå... men annars superbt!!

Tack Fredrik.
Komprimeringen får jag nog se över då det är en limiter som spökar på master regeln.Öppnar jag låten igen så ser jag över rumsljudet på trummorna oxå..Tack för feedback.

Mvh
Micael


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
skönt svängig låt..
tycker den funkar alldeles utmärkt,din röst & ditt munspel är ett ess i vardera skjortärm!

snyggt jobbat man! :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
dessa j*vla virvlar.

Det enda som tar ner låten just nu. Rösten är skitbra, akustiska gitarren  är riktigt rivig ihop med munspelet.

Oerhört bra drag!

Äntligen förstår jag vad EQ menar med pappig virvel för AD och EZ. denna känns lite så, kanske kan laborera mer med anslaget i den?

Men färutom det, är sången och låten verkligen skitbra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
skönt svängig låt..
tycker den funkar alldeles utmärkt,din röst & ditt munspel är ett ess i vardera skjortärm!

snyggt jobbat man! :)

Tack Larsson.
Jo,det är bra drag i denna..Josse och jag tackar för de varma orden.

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
dessa j*vla virvlar.

Det enda som tar ner låten just nu. Rösten är skitbra, akustiska gitarren  är riktigt rivig ihop med munspelet.

Oerhört bra drag!

Äntligen förstår jag vad EQ menar med pappig virvel för AD och EZ. denna känns lite så, kanske kan laborera mer med anslaget i den?

Men färutom det, är sången och låten verkligen skitbra!

Tack Emu..
Virveln tja.. Det kan finnas en förklaring i mitt hårda limiterande,du ska veta att jag har skruvat för att rädda ljudet på den.Allt spelades in för nästan 2 år sedan.Då var jag inte så haj på inspelning.Det blev alldeles för låga signaler.Löste det med limiter och kompressorer,tyvärr lite för mycket av den varan bara..Numera så vet jag lösningen på det,frågan är bara om jag ids öppna mixen igen.Vi har kört denna några ggr..och nånstans måste man ge sig.Den får väl bli ett monument i min studio utveckling.. :D

Josse och jag känner oss hedrade av din najsa feedback!

Mvh
Micael


Utloggad hawk

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
tjaba

grymt svängig låt och perfekt röst för denna typ av musik
jag tycker som många andra här att trummorna är lite väl mycket comp
på, virveln dör nästan. annars mycket bra produktion speciellt gitarrerna
gillar dom skarpt och munspel är ju alltid munspel, fräckt

MVH Conny


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
tjaba

grymt svängig låt och perfekt röst för denna typ av musik
jag tycker som många andra här att trummorna är lite väl mycket comp
på, virveln dör nästan. annars mycket bra produktion speciellt gitarrerna
gillar dom skarpt och munspel är ju alltid munspel, fräckt

MVH Conny

Tack Conny.
Jo det är ju det där med trummor..Liksom inte min grej.oundet å liret kan göras bättre,men det får duga på denna.Donat fram å tillbaka med den ett antal ggr.
Stort tack för positiv feedback,så det är bara att digga på..

Mvh
Micael


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Hej Micael

Detta är min favorit av de alster jag hört hittils av dig/er. Härligt!
Enda som jag egentligen reagerade på är att basfrekvenserna mellan trummorna och elbasen kapar varandra när de arbetar samtidigt. Vet inte om du använder "sidechaining" eller vad det kallas, eller om det är liniter och kompressorer som skapar det fenomenet?  En petitess i sammanhanget dock. Arret är skitbra och du sjunger ju så rackarns skönt!
Me, Myself & I


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Micael

Detta är min favorit av de alster jag hört hittils av dig/er. Härligt!
Enda som jag egentligen reagerade på är att basfrekvenserna mellan trummorna och elbasen kapar varandra när de arbetar samtidigt. Vet inte om du använder "sidechaining" eller vad det kallas, eller om det är liniter och kompressorer som skapar det fenomenet?  En petitess i sammanhanget dock. Arret är skitbra och du sjunger ju så rackarns skönt!

Thanx mate..
Det är nog ett antal limiters som spökar.Inspelat för 2 år sedan å alldeles för låga signaler in,så det ligger mycket limiterande bakom för att få upp volymen..Alternativet för att rädda mix å sound är att lira in det igen,och det ids vi inte - vi ser den som en del i en utvecklings kedja.
Men helt klart ett ruggigt sväng i denna.

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
En av dina skönaste låtar HM :)

Behöver en bump då och då...

Fan vad bra...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tack Div för den Bumpen
Riktigt bra låt Mike men jag tror att din röst är ännu bättre i dag. Och vadå Färdig den slutade ju mitt i när det var som bäst................
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Den hade jag missat! Riktigt jäkla bra låt! Det här är verkligen en låt jag känner att jag skulle kunna ha med på en skiva i bilen. Eller ha på i bakgrunden en varm sommardag när man sitter med en kall öl i näven.

Framför allt tycker jag att sången och gitarrspelet står ut. Riktigt riktigt bra!

Det negativa.. ja det är ju trummorna och den hårda komprimeringen.. Nu har jag läst säkert 7 inlägg där du berättar om anledningen till detta. Jag kan fortfarande uppskatta låten trots ljudbristen men är det inte dags att mixa om denna nu? Det är ju en så jäkla bra låt. Synd att inte ha ljudet optimalt när låten är så bra.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Mjohojo :)

Kul att du hittade denna gamla pärla Per.När denna dyker upp i spelaren brukar jag förfäras av den usla mixen och trummornas "amfetamin frenesi"  :D
Brukar dock härda ut till slutet,för där har vi verkligen fått till det lir mässigt.Ibland funderar jag på att ta upp de gamla alstren och göra nyinspelningar samt mixa efter mina nya färdigheter.Men samtidigt så hör man utvecklingen i mina låtar om det finns några från "The beginning",tänker mest på trummor och mix då..Egentligen är det synd att inte ta upp dom igen och bearbeta lite,för det finns några som svänger bra - typ denna.
Höjdaren är väl "A place like Graceland",får se vem som bumpar den först  :D

Eko:
Jo här svänger det friskt.Visst,min röst har utvecklats lite på 5 år..Här sjunger jag medvetet med en "bröligare" teknik,lite mer tryck från diafragman.Ungefär som man känner sig på morgonen innan man vart på..ja du fattar  :lol:
Kul att du gillade det.Jo slutet är alldeles för kort,det är först där som det börjar svänga ordentligt.
Men men,nånstans måste det ta slut.Den är väl drygt fyra minuter denna,nog så lång med andra ord.Sen skall man ju sluta då man ligger på topp sägs det,så vi gjorde det.
Munspels soundet mot slutet är fett i denna.Körde genom min Green Bullet,munspels mick.Idag har jag lödat,jo jag klarade det,kabeln som lossnat i kontakten.Så hädanefter blir det munspels röj med fet drag.

Josse och jag tackar för kommentarerna och bumpen.

Mvh
Micael


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Detta var ruggigt bra svänger riktigt gött om det snyggt boys! B)


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Hej Hm skön låt ! den här ska du försöka få riktiga trummor på tycker jag.
borde finnas någon på kr som kanske fixar det.

 
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lite fler kommentarer,nice boys.

Stolle:
Tack för att du gillar alstret.Trumprogrammeringen och mixen är inte hundra,snarare 64 skulle jag vilja säga :D
Jag har en drös med såna här låtar som är uselt mixade och tveksamma trummor.Vissa svänger fint,andra lite sämre.Med åren så har mix kunskaperna växt,och idag grimaserar jag lite då jag hör de gamla inspelningarna.Hårfin avvägning om man skall ta upp dom igen och göra nyinspelningar..
Vissa av projekten ligger på äldre versioner av cubase,så jag vet inte om det går att öppna projekten och mixa om.Misstänker att denna ligger på cubase vst5,eller möjligen sx2.
Mest rättvist för låtarna vore att spela in dom igen.Jag har tillgång till betydligt bättre studio idag,och större kunskap.Men men,det kräver sin man.Jag tycker jag har dåligt med tid för nya alster..Prioriteringar antagligen..


Synth:
Thanx man.

Ola:
Jo trummorna har mycket att önska i denna låt,så även mixen.Försökte erinra mig när vi spelade in detta..Kom fram till att det är nästan 6 år sedan.Nu kan jag lite mer om trumprogrammering och mixeri,men hur man än gör så blir det inte som med en riktig trummis.Avverkat massor av trummisar genom åren på live scener,så jag är rätt kräsen.Men finns det nån som kan lira till detta här - så skulle jag bli glad.Låten skulle vinna massor på det helt riktigt.
Alternativet nyinspelning finns ju..hur man nu skall få tid till det.
Kul att du gillade det.

###########

Till er alla:

Stort tack för kommentarena.

Mvh
Micael


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt sound även i små laptophögtalare. Alla instrument och sång kommer fram.
Bra jobbat och skön känsla i låten!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Avslappnad

  • Gäst
Yeah!  :D

Bluesar fett detta! Gillar mycket! :) Den enda invändningen är att det möjligen låter för bra!  ;)
« Senast ändrad: 20.05.2009, 10:25:19 by Avslappnad »


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Tja vad ska man säga här då? Förutom att låten känns genomarbetad, färdig och svänger! Fin basgång/gitarrspel, mycket bra sång,trummorna är ja... hmmm... man hör att de är programmerade, men de är bra programmerade :) Är väl inte superförtjust i rumsljudet på dem,men tycker ändå att det fungrar förvånansvärt bra.

Hur som helst så känns låten färdig och ni kan vara nöjda. En annan fråga Mike, spelar du dina låtar live? Finns de såfall inspelade på video?

Du får 4 garnnystan av 5 möjliga från Yllet :)

/Jon
« Senast ändrad: 20.05.2009, 10:15:52 by Yllet »
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Här svänger det på som s-tans..vilket tunggung...rockblues som man bara  vill göra vågen till!

Vilken tur att den dök upp igen, har inte hört förut ju :o

Din growl/bröl-röst passar ypperligt in..speciellt när du fräser i mot slutet..bra gjort av din diafragma ;)
Sen detta ljuvliga munspel..ramar in det hela på ett utsökt vis..men är speciellt läckert vid 3:29..där sitter jag bara och vibrerar..härligt när munspelet får lira i de lägre registren,,mmmm...

Tack för denna pärla Micael, den är redan i mp3-spelarn..där lär den gå en lååång tid :D

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Tjena Micael!

Riktigt fint sväng i den här! Har lyssnat på den ett antal gånger nu. Kan bara säga att jag verkligen gillar detta! Trummorna har ju kommenterats och svarats på tillräckligt här, så där vet du ju redan bristerna...dem hjälper i alla fall låten att drivas fram och jag tycker inte att dem förstör helhetsintrycket. Din sång är kanonbra och instrumenten spelas mycket proffsigt.

5/5 goa bluesgubbar!  :) Mycket bra!

Tack för låten! Den går loss i spelaren nu!

/Leif
https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nya kommentarer,nice!

Max:
Thanx man.Inte så pjåkig ljudbild i denna men det finns lite att peta i.Ju mer kunskap man drar på sig desto mer jobb med de gamla alstren.Skall se om jag kan snickra till denna utan att göra en nyinspelning.Kul att du gillar det.

JT:
"Det låter för bra",log så här brett av den kommentaren  :D
Kul att du gillar det,det här var första rock låten som jag och min gamla vapendragare Josse(från live tiden)spelade in för runt 6 år sedan.Mina mixnings kunskaper har ökat sen dess, så det skall bli nån sorts utveckling av denna.Svänget sitter och liret förutom trumprogrameringen och mixen.Kul att du gillar det,rock on mate.

Jon:
Mjohojo..Nu hade du chansen att såga lite Jon.Förvånad att du köpte trumproggen..Jag retar mig på soundet och de ständiga ta ta ta grejerna på highaten,baskaggens hårda anslag.Lite för fet botten i låten etc...Lite växling över till cymbalerna och några uppstädningar i virvel slagen samt Vintage kitet,då komer det att bli annat ljud i källan.Guran är det ju lekt lite med också,panoreringarna och stereo dragningarna..Men men,det glädjer mig att du ser positivt på denna,jag skall ge den en chans till,alternativt en nyinspelning om jag inte får igång projektet.
Vi la ned rock bandet för 6 år sedan drygt.Harvat en del som du förstår.Ledsnade på att köra andras låtar.Nu börjar jag ha material till ett gig,men lusten att flänga runt och spela live har försvunnit.Skriva låtar och dona med dom i studion är roligare.Visst,jag har inspelade live gig på video(vhs),samt en spelning från TV4:a,hösten -95 tror jag det var..Saknar dock grejer för att dra ned dom till datorformat,så någon glimt kan jag inte bjuda på..Mest covers på de gigen förutom en av låtarna på tv4..Den har jag skrivit."My Blues",ett hiskeligt munspels drag..
Schysst betyg vi fick Jon,det gjorde min dag  :),nu bär det iväg till stugan med guran,munspelen och kvinnan givetvis..Har en ide´på en ny låt..ballad tjosan..

Maria:
Jo det är fett drag i denna.Slutet är grymt,borde ha varit längre för där kommer vi verkligen igång.
Digga på Maria,gillar du denna så faller du som en fura för "A place like Graceland".Snoka upp den,ligger i blues facket fast det är mera rock än blues..

Leif:
Härligt att du gillade det.Lite trumfix,och en översyn av mixen skulle lyfta denna ett par snäpp.
Men visst,det funkar så här också.Svänget och lir/känsla sitter där.
WOW 5/5 - stolta blues gubbar i Boden nu!

#############

Till er alla:
Stort tack för kommentarerna,Josse och jag ler garanterat hela helgen.I morgon har vi en bokad studio session,får se vad som kommer ut då  :)
Förmodligen dobro på senaste blues gunget..

Mvh
Micael


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Missat denna. Skönt gung och stämning!  Bra gitarriff. Gott stuk helt enkelt. Inte helt överens med mixen. Låter överkomprimerat och pumpande. Reverbet för stort och olika för olika instrument?
Hindrar dock inte att jag kan digga denna för fullt!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves