Kontrollrummet

The fight

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Girly

Låter verkligen det här som temat till en 80-tals deckare (som någon "så vänligt" påpekade)???  :huh:

THE FIGHT
http://www.box.net/shared/dlei00nv19
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Får tyvärr inte länken att funka.  :(
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Girly

Hoppsan, hoppsan! Fungerar när jag testade.
Lena
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Njaäee, det vet jag väl inte. 80-tals deckare alltså.
Intressant och välgjort tycker jag men av nån anledning fick jag inte refrängen att passa in i resten av låten. Vet inte varför. Den, refrängen alltså, ger lite Shania Twain -vibbar medan resten av låten är ett snäpp tuffare... eller nåt.

Space

P.S. Hade inga problem med länken  :)
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Girly

Bra att länken funkar, ibland har man ju fler än en tumme  :rolleyes:
Håller med dig Spacetrucker - har själv hakat på att vers och ref inte riktigt matchar.
Får jobba fram något annat. Tack!
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nä detta är ingen deckarmusik a la 80-tal tycker jag.
Men bra ljud och bra sång!

Personligen skulle jag vilja att något skulle sticka ut lite mer, men jag är nog fel målgrupp för din låt :)

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Bra sång, kanske lite mer edge/attityd som höja ytterligare. Arret är väldigt sparsmakat, och du vill säkert ha det så, men själv tycker jag det händer för lite.

Nej, jag tycker inte heller det låter som deckarmusik.



Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jomen visst tusan får jag lite Miami Vice vibbar av detta... Känslan finns där absolut. Dock är detta betydligt bättre.. Tycker att Du fått fram en jäkligt mysig låt med en skön ljudbild och jävligt bra sång...

Kan tycka att den kanske bli lite seg efter ett tag.. Skulle önska att där kom nån form av B-tema eller nåt... Men i huvudsak.. Sköööönt....
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Njeä inte 80-talsdeckare även om jag förstår vad personen syftat på. Tycker du har utvecklats bra på den här korta tiden. The Fight är tight och har bra balans, slagverken är riktigt spännande sammansatta med bra ljud. Bra sång och sångljud utan för mycket effekter. Kan hålla med Wernis om att det kanske är lite föööör sparsmakat du kanske kunde ha hängt i med synten en stund till på uppgångarna/övergångarna.

En sak jag hör i dina låtar är att du inte följer gängse musikteori med tonika, subdominanten och framförallt dominanten som fungerar som en återförande harmoni, det är ett skäl till att refrängen och versen inte riktigt gifter sig tror jag. Samtidigt kan man ju tycka att musikteori är lite mossigt - men det funkar faktiskt - vi responderar på det undermedvetet.

Jag gillade det här :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Girly

Kan inte fullt ta credden för "ljuden" i den här låten - men jag är en jä..l på att ladda ner, klippa och klistra  :D
Får jobba på ny version med lite mer och ny refräng.
Tack för era synpunkter, värdefullt!
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren