Forum > Färdiga produktioner
Toby - Heatwave
karl:
Har ju hört den förut....och visst fastnar den och riktigt bra när refrainen kommer och sticket är hur bra som helst...kan inte uttala mig om mixern då jag lyssnar i craphgt....men låten är helt suverän tycker jag
/karl
1up:
Är du Toby TobyBear? :)
Toby:
--- Citat från: djonas skrivet 12.05.2007, 01:53:53 ---Härligt drivande bas...mkt snyggt. Låten är urskön, härligt gung och du sjunger riktigt nice. :)
Mixen är bra sånär som på några småsaker. Sången känns lite instängd framför allt när det är stämmor med. Trummorna är lite tunna i ljudet, dock inget fel på ljuden i sig fast det låter lite stelt...tror nån annan nämnde detta oxå.
Annars är det ett snyggt hantverk. Skönt gitarrljud förresten. :D
Mvh / djonas
--- Slut citat ---
Glad över att du gillar låten och gitarrljudet! :D Får kolla vad som händer med sången när stämmorna är med.
Tack för lyssning!
Mvh
Toby
DåligtGehör:
Själva låten har en god gungande känsla och sången känns coolt avslappnad både i sitt uttryck och melodin.
Dessvärre tycker jag låten får ett alldeles för stressat uttryck pga trummorna. Dessa lyckas inte komma in i låtens grundkänsla (enligt mig då) utan jagar på alldeles för mycket. I början är det någorlunda ok men snart kör hi-haten på högvarv. Det tillsammans med väl många fills och en stundtals mekanisk autokänsla gör att trummorna tyvärr inte låter tillräckligt bra vilket däremot allt annat gör.
Sticket/mellanspelet tycker jag låter riktigt dåligt i jämförelse med resten av låten.
Toby:
--- Citat från: mahan skrivet 12.05.2007, 02:10:46 ---Skön låt!
English breakfast!
Helhetsintryck: Verrygood!
Kanske kunde allt delas ut i en större ljudbild.
Särskilt sångstämmorna, panorera!
Och plocka in tamburinen i samma låt, han e så allena där nu för tillfället :)
h. Johan
--- Slut citat ---
English breakfast? What? Där fattar jag ingenting. :o :)
Får se över panoreringen.Jag tyckte däremot att just tamburinen låg lite fräckt där.
Tack för din lyssning!
Mvh
Toby
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida