Kontrollrummet

Gurano - Rumbling Lullaby

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Här kommer ett litet försök från mig (igen). Tänkte göra ett lite längre stycke, där detta just nu mer liknar ett intro, tror jag!
Är gitarrljuden för "burkiga". Tar tacksamt emot tankar och synpunkter på det mesta (positiva likväl som negativa). Hör att jag har fått några jobbig låga knäpp på gurorna i början - men jag vete sjutton hur jag får bort dem utan att lägga om gitarrerna. Kanske att stycket behöver några lyssningar innan den hittar fram?

Om någon känner för att joina och kanske har förslag på förlängning så säg gärna till.

Dagens sättning:
Elguror
Tuba
Synthar
Orgel
Trummor
Piccolo
Cello Pizz


Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Rumbling_Lullaby.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 08.05.2010, 18:01:50 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jahapp - svårt med synpunkter! Jag gjorde i alla fall vaggvisan mer än dubbelt så lång, med ett lite (för mig) rofyllt mellanparti. Om någon ids så tyck gärna till om bla nivåer (för det behöver nog justeras, tror jag).

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 251
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Medryckande litet stycke som för tankarna till Turkisk/Indisk fest jag försökte urskilja tuban men jag tror inte jag lyckades om det inte var det där ljudet som låg hyggligt högt i frekvens 5-700 hz ca - det störde lite med sin murrighet och relativt hög volym som skar igenom, tyckte jag nog. Det lugnare partiet i mitten var lite för långt om nu inte en Sariklädd Indiska ska sjunga något själfullt där för då passar det bra.
Varför står det Iswer på dig ibland?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Medryckande litet stycke som för tankarna till Turkisk/Indisk fest jag försökte urskilja tuban men jag tror inte jag lyckades om det inte var det där ljudet som låg hyggligt högt i frekvens 5-700 hz ca - det störde lite med sin murrighet och relativt hög volym som skar igenom, tyckte jag nog. Det lugnare partiet i mitten var lite för långt om nu inte en Sariklädd Indiska ska sjunga något själfullt där för då passar det bra.
Varför står det Iswer på dig ibland?
Tackar för komment - ska se över murrigheten :)
Känner du nån indiska som vill ta sig ton? :) - för jag känner ingen själv, men absolut skulle det passa med en sång där.
En gång i tiden reggade jag mig som Iswer, därav namnet, men när jag sedan ville byta så gick det inte (kunde endast byta synligt alias tyvärr :) )
Tuban är väl gömd i ljudbilden men bidrar på ett subtilt sätt till ljudpaketet ;)

Ha de
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jahapp, österut igen :D

Jag väntade liksom på att det skulle "braka loss"... men å andra sidan är det ju faktiskt en vaggvisa. Ja, jag vet inte, denna föll mig inte riktigt på läppen.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Lyssnar i laptop här och har inte så mycket mixtips, men jag tycker gitarren låter bra. Inte för murrig.

Funktionsmusik på nåt sätt. Inte något jag aktivt skulle valt att lyssna på, men gärna som ljudkuliss vid tex. en middag. Rofyllt.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jahapp, österut igen :D
Jag väntade liksom på att det skulle "braka loss"... men å andra sidan är det ju faktiskt en vaggvisa. Ja, jag vet inte, denna föll mig inte riktigt på läppen.
Space
Ja jag funderade ett tag, som du, på att istället dra på/braka loss, men jag landade dock i lite mer tillbakahållet stuk.
Tack för att du tog dig tid att lyssna och tycka - kanske du gillar nästa låt istället (när nu den kommer ? :) )

Lyssnar i laptop här och har inte så mycket mixtips, men jag tycker gitarren låter bra. Inte för murrig.
Funktionsmusik på nåt sätt. Inte något jag aktivt skulle valt att lyssna på, men gärna som ljudkuliss vid tex. en middag. Rofyllt.
Kanon att gurornas ljud är ok
Kul att du gillar! Berätta gärna om du nån gång har den som muzak på en middag :D

Ha det gott alla
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej igen
Eftersom Eko tyckte att det lugna partiet var lite för långt så lyssnade jag lite till på det och kan hålla med om att en ändring behövs. Jag gjorde dock inte stycket kortare, men jag la till en cello på en del av det istället. Tyckte att det passade rätt bra - blev spännande i mina öron i alla fall - vad tycker ni? Jag har inte gjort nåt åt det Eko kallar för murrighet (jag tycker om murret :) )

Jag har oxå funderingar på att göra flera episoder som gör allt längre, där syntharna binder samman delarna till ett betydligt längre helhet  :unsure: vad tror ni? Är det en bra idé eller ska jag släppa tanken?

Tacksam för synpunkter
Gurano
« Senast ändrad: 07.05.2010, 00:48:54 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
tycker det här var mysigt att lyssna på - skulle funka som bakgrund till en dokumentär om calcuttas heliga kor, typ  B)

tycker Iswer är ett coolare alias än Gurano..varför ville du byta ?


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
tycker det här var mysigt att lyssna på - skulle funka som bakgrund till en dokumentär om calcuttas heliga kor, typ  B)

tycker Iswer är ett coolare alias än Gurano..varför ville du byta ?
Tackar - kul att du gillar!
Ska kanske lägga in en ko som råmar :D

Iswer kom till i ett svagt ögonblick bara, men Gurano är vad jag kallas, så det känns mer rätt för mig :rolleyes:

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Oj den blev 1 minut längre - nu tror jag att den börjar bli klar!
Tacksam för synpunkter

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!