Kontrollrummet

Hellsten Humlin - Be mine

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellstone

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
    • Hellstoneart.com
LÅTNAMN: Be Mine
ARTIST/GRUPP: Hellsten Humlin
GENRE:
LÅTLÄNGD: 02:37
KOMPOSITÖR: Kristofer Hellsten
PRODUCENT: Kristofer Hellsten
EV. MEDVERKANDE: Fredrik Humlin
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3


Provar att ladda upp en egen låt här  :)
Lämna gärna lite åsikter.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Är det inspelat live? låten tycker jag är ok,men mixen känns lite luddig å även lite vass, sången sur på några ställen
finns en del att jobba vidare med kan jag tycka...  :)


Utloggad Hellstone

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
    • Hellstoneart.com

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Trevlig behaglig låt.
Tycker dock att pianot är för anonymt och lite enformigt lirat. Trummorna är, för mig, lite för instängda.
Kanske att det skulle behövas lite mer diskant på hela ljudet (men det kan vara mina lurar som strular :) )

Ha det gott
gURaNo
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tycker gitarrljud och sång låter bra och själva låten som sådan, kör ok, men jag klarar inte av de hurtiga trummorna och den peppiga basen - sorry. Har du försökt med annat grundkomp? Men det kanske bara är jag som e motvalls nu.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Hellstone

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
    • Hellstoneart.com
Tack för alla svar!

Nej jag har inte provat något annat grundkomp, hade det där lite "up-tempo" i åtanke när jag skrev låten, blir alltid sega ballader annars :P Håller med om att trummorna kanske inte är helt OK rattad i eq'n nu i efterhand. Men är inte så duktig på det hära med inspelning heller, är ju en vetenskap det! :)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Helt ok låt. Fast blir tyvärr snabbt trött på ooh-andet.
Ursäkta, men skrattade lite i slutet när sångbasstämman kom in. Lite malplacerad, va? Nån slags doo-woop. Hade jag hör den genom hela låten hade varit ok
Borde kanske var vispar på drumsen, och ståbas med klonk, annars rätt tänkt tycker jag i kompet och kanske lite snabbare också.


Utloggad Hellstone

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
    • Hellstoneart.com
Helt ok låt. Fast blir tyvärr snabbt trött på ooh-andet.
Ursäkta, men skrattade lite i slutet när sångbasstämman kom in. Lite malplacerad, va? Nån slags doo-woop. Hade jag hör den genom hela låten hade varit ok
Borde kanske var vispar på drumsen, och ståbas med klonk, annars rätt tänkt tycker jag i kompet och kanske lite snabbare också.

Okej, det va tråkigt att höra att du blev trött på "ooh-andet", tanken va att göra en ganska kort låt (för att vara mig) just för att man inte ska hinna lessna och hellre lessna på den pga att man lyssnat för många gånger :)
Sen håller jag med om att det hade varit bättre att inte sjunga en oktav lägre på slutet av låten, men vi spelade in den under en 3-4 timmars period allt som allt och va sliten i rösten då jag missbedömde tonarten totalt :P
Men sen ska jag tillägga att jag oftast gjort det jag själv anser låta bra, i den förmåga jag kan med de prylar jag har att tillgå. Men är alltid tacksam för kreativkritik och de möjligtvis få saker folk kanske gillar med låten/låtarna man skriver är även det värdefullt att höra!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tycker låten är OK, inte spännande så där, men hyfsat bra på alla punkter. Jag menar att både låtidé, inspelning av instrument och instrumentval samt helheten i mixen är bra.
Jag reagerar dock mot ett enformigt pianokomp i första halvan av låten.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Hellstone

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
    • Hellstoneart.com
Ska jag vara helt ärlig ang det där pianokompet som ligger å maler i bakgrunden så var det en fiol ifrån början som ligger å country stöt kompar eller vad man ska säga, men i slutmixen blev det nå fel så då var det ett piano, la märke till det försent för att orka angagera sig att göra om och rätt. :) Gjorde bedömningen att det får fan funka ändå.. Görlé.


asti

  • Gäst
Om jag vore du så skulle jag ta om leadsången (låter lite surt vid några tillfällen)
för det hörs ju att du kan sjunga. Byt ut det "plonkiga", tunna ljudet i virvelkaggen!
Försök också få lite variation i pianot. Låten är inte så tokig!