Kontrollrummet

Clavinova - The Escape from Gollum

gäst · 6 · 1282

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clavinova

  • Gäst
Efter att ha jobbat med Bow's remix, gjorde jag en liten scan av hårddisken och hittade detta. Liten överraskning som jag hade glömt bort. Borde väl närmast kategoriseras som filmmusik. Omnisphere och Kore.

http://www.box.net/shared/cn7p6tk3uj


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Trevlig överraskning :)
Gollum hittade jag dessvärre inte i denna låt... av nån anlednig så var det närmast Legolas jag kom att tänka på. Snygga sound. Du kunde kanske göra låten litet längre och låta den växa till sig. Vore kul att höra en fortsättning på denna.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
ja..låter schysst  :) men känns lite planlös i nuläget? Trevlig uppdatering av Omnishere?...skall väl oxo ta mig tid..


clavinova

  • Gäst
Trevlig överraskning :)
Gollum hittade jag dessvärre inte i denna låt... av nån anlednig så var det närmast Legolas jag kom att tänka på. Snygga sound. Du kunde kanske göra låten litet längre och låta den växa till sig. Vore kul att höra en fortsättning på denna.

Space

Kul och tack Space! Då det var en lite surprise att hittade den, kommer jag absolut inte ihåg var titeln kommer ifrån. Jag brukar döpa låtarna först för att sedan skapa dem och iblande blir det inte helt rätt. (sällan?) Får se om jag tar tag i den igen, kände att det var ett bra pausläge på den just nu.

ja..låter schysst  :) men känns lite planlös i nuläget? Trevlig uppdatering av Omnishere?...skall väl oxo ta mig tid..

Tack Clemens! Visst har du rätt att den är lite planlös men nu vet, jag tack vare er två, att det kan bli en fortsättning på den. Nya ljuden är allt från helt ok till kalasbra. :-)


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
skön musik, gillart skarpt
men det är något ljud som ligger som är ungefär samma som lead synthen, det ljudet tystnar lite innan trummorna tystnar
och då slår det mig hur skönt det var att det ljudet lade av..
alltså.. jag hade tatt bort lite botten från det ljudet 6 smaskat på med reverb så det hammnade längre bak i ljudbilden
fast du kanske inte är ute efter tips på denna & då ber jag om ursäkt att du fick det ändå! :)

soft var det iaf! ..
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


clavinova

  • Gäst
skön musik, gillart skarpt
men det är något ljud som ligger som är ungefär samma som lead synthen, det ljudet tystnar lite innan trummorna tystnar
och då slår det mig hur skönt det var att det ljudet lade av..
alltså.. jag hade tatt bort lite botten från det ljudet 6 smaskat på med reverb så det hammnade längre bak i ljudbilden
fast du kanske inte är ute efter tips på denna & då ber jag om ursäkt att du fick det ändå! :)

soft var det iaf! ..

Kul och tack Larsson!

Undrar om du tänker på det pumpande "tranceljudet" månne? Eller det som ligger mer som en pad i bakgrunden?