Kontrollrummet

Jonnerstone - Electrobohemique

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
En halsinfektion har hindrat mig från att sjunga ett tag nu vilket är ganska frustrerande.

Så jag får väl göra nåt annat så länge....fråga mig inte vad det här är för nåt, för det vet jag inte.

En slaskmix än så länge. Om det uppskattas så kanske jag lägger ner lite mer tid annars får det va som det e.


http://soundcloud.com/jonnerstone/electrobohemique
Shoot....whatever pops up in your head!!!



Micke
« Senast ändrad: 11.11.2012, 20:56:26 by jonnerstone »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Du kanske ska ta med nån synt för att balansera upp det lite :lol:

Allvarligt tycker det låter sk*tbra och det finns gott om plats för svepande gitarrgrejer och sång alá Jonnerstone - kanske passar med någon mörk röst här också eftersom allt är så ljust i övrigt - sköna takter och bra harmisar - fortsätt med det här tycker jag.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


clavinova

  • Gäst
Absolut sk*tbra! Snygg komposition, snygga ljud, alldeles kanonbra stämning! Gillar till tusen!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Riktigt bra tycker jag. Jag blev deppig tidigare idag när jag lyssnade på den, och det sitter i, vilket alltid är ett bra betyg.

Kommer nog med mer detaljerade synpunkter sedan
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Snygga ljud som ger en bra stämning, blir nog bra med sång sen!

Rock on!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Du kanske ska ta med nån synt för att balansera upp det lite :lol:

 :lol: :lol: :lol:

Allvarligt tycker det låter sk*tbra och det finns gott om plats för svepande gitarrgrejer och sång alá Jonnerstone - kanske passar med någon mörk röst här också eftersom allt är så ljust i övrigt - sköna takter och bra harmisar - fortsätt med det här tycker jag.

Som jag nämnde i PM:et så har jag inga planer på att lägga sång på denna. Men om det finns nån annan därute som känner en brinnande lust och hittar utrymmet i låten så är det givetvis fritt fram.

Bra text du skickade iaf  :wub:

Tack för comments  :)

Micke
Absolut sk*tbra! Snygg komposition, snygga ljud, alldeles kanonbra stämning! Gillar till tusen!

Tack så hemskt mycket. Kul att det blev nåt som kunde uppskattas. Jag hade ingen aning när jag började åt vilket håll det skulle gå  :lol: :)

Micke
Riktigt bra tycker jag. Jag blev deppig tidigare idag när jag lyssnade på den, och det sitter i, vilket alltid är ett bra betyg.

Kommer nog med mer detaljerade synpunkter sedan


Hoppas inte deppigheten satt i för länge. Nu vet du iaf vilken låt du INTE ska lyssna på om du vill behålla humöret  :lol:

Tack så himla mycket för det betyget iaf.  :wub:

Micke
Snygga ljud som ger en bra stämning, blir nog bra med sång sen!

Rock on!

Kul att stämmningen och ljuden uppskattas. Det var nog det som jag la ner mest tid på   :). Som nämnts tidigare så kommer jag nog inte själv att lägga nån sång på denna som gjordes med intentionen att vara just instrumental.

Tack för lyssning och Rock on på dig med!!

Micke







asti

  • Gäst
Väldigt fint, tungt beat du får till och jag kan tänka mig hur det kommer att låta när du lagt på sång!
Lite Pink Floyd skadad som man är hade man nog lagt på en maffig gitarr med mycket reverb......men det är jag det!  :)
Det här kommer säkert att bli en riktigt bra låt! Suggestivt och mäktigt. Sjung på skånska bara.... :rolleyes:


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Väldigt fint, tungt beat du får till och jag kan tänka mig hur det kommer att låta när du lagt på sång!
Lite Pink Floyd skadad som man är hade man nog lagt på en maffig gitarr med mycket reverb......men det är jag det!  :)
Det här kommer säkert att bli en riktigt bra låt! Suggestivt och mäktigt. Sjung på skånska bara.... :rolleyes:

Tackar tackar!!

Som sagt tidigare så har jag inga planer på att lägga sång på denna. Låten kom till just av den desperationen av att farbror doktorn sagt åt mig att vila rösten ett tag, och då tänkte jag att jag skulle göra en instrumental låt istället.

Själv så gillar jag den så här.......och i ärlighetens namn så vet jag inte var i låten det skulle finnas utrymme för sång.
Men som sagt....om nån har en idé och vill prova så är det fritt fram......Eko har även en bra text om man inte vill skriva en egen.

Gitarrer dock !!!!!!  :) På dom tyngre delarna hade jag gärna tagit emot lite tuggande gitarrer.

Tack för lyssning

Micke


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jo du Micke kom att tänka på att det vore fint med sång på den här :lol:
Tjat i kvadrat haha
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Gitarrer dock !!!!!!  :) På dom tyngre delarna hade jag gärna tagit emot lite tuggande gitarrer.

Lägger gärna gitarr åt dig. Vore kul att återgälda dina sånginsatser för Chrome.

 :)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Gitarrer dock !!!!!!  :) På dom tyngre delarna hade jag gärna tagit emot lite tuggande gitarrer.

Lägger gärna gitarr åt dig. Vore kul att återgälda dina sånginsatser för Chrome.

 :)


Ja det vore ju skitkul.
PM:ar dig!!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Farbror doktorn visste vad han gjorde. Om han inte förbjudit dig att sjunga hade denna låt väl inte kommit till.
En lagom dyster låt med lite Blade Runner -vibbar (Blade Runner kom för övrigt på TV här i Finland på helgen...)... Gillar :D
Jag hoppas du inte har tänkt lägga nån sång på denhär :lol:

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Farbror doktorn visste vad han gjorde. Om han inte förbjudit dig att sjunga hade denna låt väl inte kommit till.
En lagom dyster låt med lite Blade Runner -vibbar (Blade Runner kom för övrigt på TV här i Finland på helgen...)... Gillar :D
Jag hoppas du inte har tänkt lägga nån sång på denhär :lol:

Space

Mmmmmmm.....Blade Runner....favoritfilmen alla kategorier. Jag och min kusin var t.o.m så Blade Runner nördiga ett tag att vi hade hela ljudspåret till filmen inspelat på kassetband   :lol:

Du har nog rätt där ang. farbror doktorn.  :)

Skönt att nån inte vill ha sång på den i alla fall  :wub: :lol:

Kul att du gillar och tack för trevlig läsning!!

Micke



Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag och min kusin var t.o.m så Blade Runner nördiga ett tag att vi hade hela ljudspåret till filmen inspelat på kassetband   :lol:

 :wub:

Sånt händer inte längre. Det var bättre förr. :ph34r:


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Sångmelodi-idé i mittenpartiet med Ekos text. Alltså det är inte min röst utan sångmelodin som låter bekant i det här sammanhanget, skulle egentligen sjungas på skånska.  ;)
[mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/Electrobohemique_MaxB_songidea.mp3[/mp3]

Running to the outside
Leaving things behind
Searching for the true side
Of everything in my mind

Tender gives a meaning
Always lose control
Life is just a scheming (vad nu det är)
Adjusting to the poll

Don’t shout my face off
It would be depredating (vad nu det är)
I need it to get rough
Not to suffocating

All is in a state of instant chock
If you can’t move the stone
Don’t you try with all the rock
It never moves alone
« Senast ändrad: 04.05.2010, 06:55:38 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :D det blev ju lite kul faktiskt. Inte alls den melodin jag hade i huvudet men det funkar lika bra minst sagt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Sångmelodi-idé i mittenpartiet med Ekos text. Alltså det är inte min röst utan sångmelodin som låter bekant i det här sammanhanget, skulle egentligen sjungas på skånska.  ;)
[mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/Electrobohemique_MaxB_songidea.mp3[/mp3]

Running to the outside
Leaving things behind
Searching for the true side
Of everything in my mind

Tender gives a meaning
Always lose control
Life is just a scheming (vad nu det är)
Adjusting to the poll

Don’t shout my face off
It would be depredating (vad nu det är)
I need it to get rough
Not to suffocating

All is in a state of instant chock
If you can’t move the stone
Don’t you try with all the rock
It never moves alone



Jo det var ju lite kul. Modigt av dig att försöka trycka in ytterligare en melodi där  :)

Dock var väl detta inget som jag gick igång på direkt. För mig så förstör det lite av den där känslan av desperation som jag ville komma åt. Men +1 för ansatsen.

(om du skulle vilja ha en version med din sång så skicka sångspåren så kan jag mixa in det utan leadljudet som stör som vi kan länka till i tråden sen.....om du vill  :))


Än så länge är jag inte övertygad om att låten behöver sång  :)

Tack Max!!

Micke


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Tja inte så illa. Kändes som ett lite långt intro. Om mixen har jag inte så mycket att tillägga. Det låter färdigt i mina öron. JAg hör ingen sångmelodi direkt. Tycker att den funkar instrumentalt. Sådan här musik är lite humörsmusik för mig. Måste känna att jag har lust att föja med in i ljudlandskapet, annars blir jag lätt rastlös. Idag blev jag lite rastlös och längtade efter något som inte hörde hemma i den annars vackra produktionen.  :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jo det var ju lite kul. Modigt av dig att försöka trycka in ytterligare en melodi där  :)
Dock var väl detta inget som jag gick igång på direkt. För mig så förstör det lite av den där känslan av desperation som jag ville komma åt. Men +1 för ansatsen.
(om du skulle vilja ha en version med din sång så skicka sångspåren så kan jag mixa in det utan leadljudet som stör som vi kan länka till i tråden sen.....om du vill  :))

Hell no, not me!  B)
Jag kom bara på att lite skånska och "Kvicksand" å sånt där, låg ganska nära den här fallande sångmelodin...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
Nice work, Jonnerstone!  You have created a great mood here.  But, you know... I say that there's always room for vocals!  ;)
The human theremin.


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
skön musik, inte så lite dataspels feeling
synth basen kunde gärna få lite botten bortskuret & sedan hölas upp lite
för att ta fram pulsen lite bättre, lite luft i mellan registret skulle ge bra karaktär på detta tänker jag
alltså hängmatta eq på mastern

om man nu ska försöka vara konstruktiv dårå, men det funka som det är redan

nu måste jag lyssna på maxb´s version :)

(edit)
bra feel maxb, skön teatralisk desperation i rösten!  ;)
« Senast ändrad: 04.05.2010, 23:27:18 by Larsson »
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tja inte så illa. Kändes som ett lite långt intro. Om mixen har jag inte så mycket att tillägga. Det låter färdigt i mina öron. JAg hör ingen sångmelodi direkt. Tycker att den funkar instrumentalt. Sådan här musik är lite humörsmusik för mig. Måste känna att jag har lust att föja med in i ljudlandskapet, annars blir jag lätt rastlös. Idag blev jag lite rastlös och längtade efter något som inte hörde hemma i den annars vackra produktionen.  :)

Tjo!!

Tack för input!!

Jag tycker introt e för kort  :lol:

Har fått lite gitarrer av Wernis nu som jag vid tillfälle ska lyssna igenom och se vad dom kan ställa till med. Det kanske blir det där lilla något som du eftersökte. Ska spela in en snutt av min son när han e ledsen/arg också och lägga in efter första trumpartiet...för att lite förstärka frustrationskänlsan. Men han vägrar ju bli arg eller ledsen  :angry: :lol:


Tack

Micke








Jo det var ju lite kul. Modigt av dig att försöka trycka in ytterligare en melodi där  :)
Dock var väl detta inget som jag gick igång på direkt. För mig så förstör det lite av den där känslan av desperation som jag ville komma åt. Men +1 för ansatsen.
(om du skulle vilja ha en version med din sång så skicka sångspåren så kan jag mixa in det utan leadljudet som stör som vi kan länka till i tråden sen.....om du vill  :))

Hell no, not me!  B)
Jag kom bara på att lite skånska och "Kvicksand" å sånt där, låg ganska nära den här fallande sångmelodin...

Jag förstår din tanke  :)  :wub:

.....och du....tack för att du bryr dig och lägger ner tid ( Eko också)....det är den bästa kritik man kan få


Nice work, Jonnerstone!  You have created a great mood here.  But, you know... I say that there's always room for vocals!  ;)

Thank you!!  :wub:

And as a singer I totally agree with your statement  :D. But this particularly song came to life for that reason that my docktor had given me orders not sing for a while and to rest my voice. So I feel that if I do sing on this one....the song will somehow loose it's meaning to me..........does this make any sence at all????

Thanks for listening  :wub:

Micke


skön musik, inte så lite dataspels feeling
synth basen kunde gärna få lite botten bortskuret & sedan hölas upp lite
för att ta fram pulsen lite bättre, lite luft i mellan registret skulle ge bra karaktär på detta tänker jag
alltså hängmatta eq på mastern

om man nu ska försöka vara konstruktiv dårå, men det funka som det är redan

nu måste jag lyssna på maxb´s version :)

(edit)
bra feel maxb, skön teatralisk desperation i rösten!  ;)


Tack för bra input.

Ja som det verkar nu så kommer jag gå över den här ett par varv till.....tar med mig dina råd!!

Dataspels musik e coolt  :D

Micke



clavinova

  • Gäst
Nu kom jag på vad det liknande med MaxB's sång, Kvicksand med Biscuit Barney! :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bra jobbat, J.
Mycket intressant. Lite sång på det här så
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Hmmm... de flesta verkar vilja ha sång på.
Själv tycker jag du gjort musik som håller utan sång.
Kan inte heller "höra" var sången skulle få plats.

Har du fler låtar i samma stuk på lager? :)
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jo, inget fel på sången men jag gillar nog denna låt mer som instrumental. Den lämnar mer utrymme för fantasi på nåt sätt :)

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu kom jag på vad det liknande med MaxB's sång, Kvicksand med Biscuit Barney! :)

Det var nog den som omedvetet dök upp i mitt huvud.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Nu kom jag på vad det liknande med MaxB's sång, Kvicksand med Biscuit Barney! :)

Det var nog den som omedvetet dök upp i mitt huvud.
Nu kom jag på vad det liknande med MaxB's sång, Kvicksand med Biscuit Barney! :)


 :lol:


Bra jobbat, J.
Mycket intressant. Lite sång på det här så

Tackar....jo det där med sång..... :D


Hmmm... de flesta verkar vilja ha sång på.
Själv tycker jag du gjort musik som håller utan sång.
Kan inte heller "höra" var sången skulle få plats.

Har du fler låtar i samma stuk på lager? :)

Kul att höra!!

Nä, har iaf inget som e färdigt.....brukar ju oftast bli låtar med sång!!

Tack för lyssning!!


Jo, inget fel på sången men jag gillar nog denna låt mer som instrumental. Den lämnar mer utrymme för fantasi på nåt sätt :)

Space

Håller med  :)





Utloggad kpinnen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
Kan bara hålla med om att detta var bra, den fungerar bra som intrumental. Visst skulle man kunna få in sång på vissa ställen, men du gjorde ju låten med tanke på att inte sjunga så håll fast vid det.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Kan bara hålla med om att detta var bra, den fungerar bra som intrumental. Visst skulle man kunna få in sång på vissa ställen, men du gjorde ju låten med tanke på att inte sjunga så håll fast vid det.

Tack ska du ha....ja jag har bestämt mig för att hålla fast vid beslut att inte ha nån sång på denna. Har fått lite gitarrspår skickade till mig som jag ska mixa in. Sen putsa till alla ingridienserna lite....så får man se vart det hamnar.  :D

Tack för lyssning


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil

Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Förlåt mig, men jag gillar tyvärr inte.. Inte så att jag tycker det är något fel någonstans, utan det är helt enkelt musikstilen som inte faller mig på läppen... Men spelandet ger säkerligen högsta betyg om man gillar denna gengre.. Det hörs ju, trots allt, att det är begåvat komponerat..

Sången då? Givetvis kanon.. Du tillhör ju den där skara som har en röst som jag verkligen avundas & avgudar, men visst hade jag önskat att jag fått hört den i ett mera rockigt sammanhang..

Förlåt mig  :huh:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Ödesmättat, was what poped up in my head.

 :)

Tack!!


Förlåt mig, men jag gillar tyvärr inte.. Inte så att jag tycker det är något fel någonstans, utan det är helt enkelt musikstilen som inte faller mig på läppen... Men spelandet ger säkerligen högsta betyg om man gillar denna gengre.. Det hörs ju, trots allt, att det är begåvat komponerat..

Sången då? Givetvis kanon.. Du tillhör ju den där skara som har en röst som jag verkligen avundas & avgudar, men visst hade jag önskat att jag fått hört den i ett mera rockigt sammanhang..

Förlåt mig  :huh:

Nu vet jag faktiskt inte vad jag ska säga.....men detta var nog den sötaste kommentar jag nånsin fått  :wub:

Inte behöver du be om ursäkt för att du inte gillar. Det är väl helt okej!! Jag är en stor pojke, jag klarar av att få hård kritik  :lol:

Framför allt i sån här pass annorlunda skapelse  :D

Jag antar att du dessutom lyssnat på den version som MaxB la upp lite längre ner i tråden. Där är det Max som sjunger så sång credden ska han ha.

Min egen version är sånglös och ligger längst upp i trådhuvudet.


Tack ändå för att du orkade lyssna igenom och att du kommenterade.......men du behöver verkligen inte be om uräkt för din smak!!!  :)

Micke

« Senast ändrad: 08.05.2010, 19:14:10 by jonnerstone »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Är den klar?  :lol:

Gick igenom min hårddisk och hittade en Electrobohemique-mapp.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag gillar sången av Wernborg, men inte låten :lol:

Allvarligt, tycker det här är bland det bästa jag hört från dig. Får återkomma om jag kommer på konstruktiva idéer, men så här långt; tummen upp!

(Däremot går det inte att spela den instrumentala i första inlägget? Hade gärna lyssnat på den också.)
https://soundcloud.com/user7789882