Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Jig to Daddy

<< < (2/5) > >>

clavinova:

--- Citat från: Eko skrivet 19.04.2010, 09:33:59 ---Trevligt att inleda måndagen med en sådan här Jigg. Vad är definitionen för Jigg förresten? Allt låter äkta i mina öron och riktigt pampigt mot slutet. Harmonierna är sköna och medryckande.  Kanske första cellon är fel men jag kan för lite känns det som. Bra jobbat.

--- Slut citat ---

Jig : http://sv.wikipedia.org/wiki/Jig

Eddi:

--- Citat från: clavinova skrivet 19.04.2010, 09:49:12 ---
--- Citat från: Eko skrivet 19.04.2010, 09:33:59 ---Trevligt att inleda måndagen med en sådan här Jigg. Vad är definitionen för Jigg förresten? Allt låter äkta i mina öron och riktigt pampigt mot slutet. Harmonierna är sköna och medryckande.  Kanske första cellon är fel men jag kan för lite känns det som. Bra jobbat.

--- Slut citat ---

Jig : http://sv.wikipedia.org/wiki/Jig

--- Slut citat ---

"Exemplel på ett par relativt kända jig-steg: Steg 1: Sailor step (sjömans-steg) Stå på vänstra fot, håll höger framför med tåspetsen i golvet. 1.Rulla ned höger fot från tå till häl, och rulla samtidigt upp vänster fot från häl till tå. 2-4. upprepa med vänster, höger, vänster.. 5. Gör likadant med höger ben, men lyft vänster ben till ankeln. 6. Sparka ut vänster ben till sidan och upprepa med andra benet, vänster ben sätts framför. (Det ben som sparkar ut sätts alltid framför)"
Det måste ju vara jig som är ursprunget till MJ´s Moonwalk. :D

equality:
Rattlet kanske fixar nån slags dansvideo till den här nu då. Jag menar det var inte helt lätt att hänga med hur stegen skulle tas.

clavinova:

--- Citat från: equality skrivet 19.04.2010, 10:41:01 ---Rattlet kanske fixar nån slags dansvideo till den här nu då. Jag menar det var inte helt lätt att hänga med hur stegen skulle tas.

--- Slut citat ---

Äschdå, det är lugnt. Vänster fot står still samtidigt du tar masaisteg med höger samtidigt som du gör det samma med den stillastående vänster foten och för högerben upp till kindknotan samtidigt som du gör det samma med vänsterbenet och när rumpan når marken, börjar du om. Eller nå't...

asti:
Jättefin komposition med bra variation både vad gäller arrangemang och dynamik! Imponerande fint arr måste jag säga!
Överlag fina instrumentljud. Det är möjligen pukorna vid ca 208 som låter aningen tunna.....men det kanske ska vara så...?
Låter lite som när jag "trummar" på baksidan av vår tv-soffa!  :rolleyes:
I introt tycker jag stråkarna är lite avhuggna! Men igen - det kanske ska vara så...vad begriper jag?  :)
VSL - är det Vienna Standard Library? Har varit nyfiken på Vienna ett tag nu.....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion