Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Jig to Daddy

(1/5) > >>

Rattlesnake:
LÅTNAMN: Jig to Daddy
ARTIST/GRUPP: Rattlesnake
GENRE: Filmmusik/klassiskt
LÅTLÄNGD: 3:49
KOMPOSITÖR: Roger Norén
PRODUCENT: D:o
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Ett stycke filmmusik eller kanske klassiskt, i form av en jigg.

Skulle vara kul att höra synpunkter både på komposition och mix. Pluggar som följer:
Stråk: EWQLSO och VSL
Woods: VSL
Brass: Garritan(Project SAM) och VSL
Percussion: VSL, EWQLSO och Garritan
Celesta: Garritan

Emulator:
Hej!

Lyssnat igenom en gång, dock i kassa laptophögtalare.  Största plus går till komposition och arr. Kompositionen är snygg, med bra dynamikväxlingar och olika figurer som håller intresset uppe. Arrangemanget låter "på riktigt", och det märks att du har sinne och kunskap hur man bygger sådan musik.

På minussidan tycker jag stråkarna i introt lät väldigt plastigt. Först den lite mörkare ensamma, sen den ljusare som har annan, långsammare attack. De gifte sig inte riktigt i mitt huvud. Mer attack på första, och mindre på andra där kanske kan vara något.

Riktigt bra och proffsigt, som alltid när herrn är i farten.

equality:
Jättesnyggt tema (flöjten). Tänkte lite på Ulf Björlin. Härligt drag och bra ljud på instrumenten. 

clavinova:
Härligt stycke! Du är väldigt skicklig med dina instrument måste jag erkänna. I början tänkte jag att Dividend hade varit framme men det är ju EWQL som låter. Bra stycke, du arbetar mycket med dynamik och nyttjar detta bra genomgående. Får associationer till Irländsk film, särskilt när "fiddlen" kommer in. Sammantaget: bra komposition som känns mycket väl disponerad.

Enda på den mindre bra sidan är flöjten som mer låter spelad som en orgel med "flöjtpipor" i mina öron. Möjligen kan styckes kännas lite torrt också men det är en smaksak.

Eddi:
Trevligt att inleda måndagen med en sådan här Jigg. Vad är definitionen för Jigg förresten? Allt låter äkta i mina öron och riktigt pampigt mot slutet. Harmonierna är sköna och medryckande.  Kanske första cellon är fel men jag kan för lite känns det som. Bra jobbat.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion