Här var det supersnabb respons, jag hade ju inte räknat med att någon skulle hinna lyssna förrän i kväll...

Lyssnat igenom en gång, dock i kassa laptophögtalare. Största plus går till komposition och arr. Kompositionen är snygg, med bra dynamikväxlingar och olika figurer som håller intresset uppe. Arrangemanget låter "på riktigt", och det märks att du har sinne och kunskap hur man bygger sådan musik.
Emu,tack för lyssning, och kul att du gillar det!
På minussidan tycker jag stråkarna i introt lät väldigt plastigt. Först den lite mörkare ensamma, sen den ljusare som har annan, långsammare attack. De gifte sig inte riktigt i mitt huvud. Mer attack på första, och mindre på andra där kanske kan vara något.
Aha, där märkte du att jag använt olika bibliotek. Men menar du att de ska bli mera olika...?

Antar att du menar att de ska slipas till att låta mer lika.
Jättesnyggt tema (flöjten). Tänkte lite på Ulf Björlin. Härligt drag och bra ljud på instrumenten.
TAck för det.
Ulf Björlins musik har jag ingen koll på, förutom saltkråkansignaturen.
Härligt stycke! Du är väldigt skicklig med dina instrument måste jag erkänna. I början tänkte jag att Dividend hade varit framme men det är ju EWQL som låter. Bra stycke, du arbetar mycket med dynamik och nyttjar detta bra genomgående. Får associationer till Irländsk film, särskilt när "fiddlen" kommer in. Sammantaget: bra komposition som känns mycket väl disponerad.
Enda på den mindre bra sidan är flöjten som mer låter spelad som en orgel med "flöjtpipor" i mina öron. Möjligen kan styckes kännas lite torrt också men det är en smaksak.
Hej clavinova,
Det är violinerna (dock inte solofiolen) som är EWQLSO, och de har ju onekligen ett visst sound. Försökte göra ett reverb till de torra biblioteken från samma sal som Eastwest, så jag gjorde en impulsfil av ett snärtigt percussionljud och körde i Sir1. Men fick ändå inte samma fläskiga reverb.
Dynamik och motivutveckling har alltid vait mina käpphästar. Kul att höra att dynamiken blev bra.
Kan hålla med om flöjten när jag lyssnar nu. Legatospelet med Viennaflöjten blir väldigt...legato, en riktig flöjtspelare puffar nog lite mera på varje ton även om de är ihopbundna.
Tack för lyssning!

Trevligt att inleda måndagen med en sådan här Jigg. Vad är definitionen för Jigg förresten? Allt låter äkta i mina öron och riktigt pampigt mot slutet. Harmonierna är sköna och medryckande. Kanske första cellon är fel men jag kan för lite känns det som. Bra jobbat.
Hej Eko,
kul att din måndagmorgon blev lite trevligare.

För mig låter det jigg när det är en haltande 6/8-takt, med betoning på 1,3, 4 och 6.
Medryckande låter trevligt!
Rattlet kanske fixar nån slags dansvideo till den här nu då. Jag menar det var inte helt lätt att hänga med hur stegen skulle tas.

Kanske denna video kan vara till hjälp, kan småtjejer fixa det så kan väl ni?
Jättefin komposition med bra variation både vad gäller arrangemang och dynamik! Imponerande fint arr måste jag säga!
Överlag fina instrumentljud. Det är möjligen pukorna vid ca 208 som låter aningen tunna.....men det kanske ska vara så...?
Låter lite som när jag "trummar" på baksidan av vår tv-soffa! 
I introt tycker jag stråkarna är lite avhuggna! Men igen - det kanske ska vara så...vad begriper jag? 
VSL - är det Vienna Standard Library? Har varit nyfiken på Vienna ett tag nu.....
Hej Asti,
Kul att arret gillas, jag har funderat ett tag på och runt det...Nä, det var tänkt att pukorna skulle vara helvetiskt fläskiga men fick inte till det bättre...

VSL står för Vienna Symphonic library, men du har rätt, det är Standard Edition jag har använt. Ganska bra ljud, men tyvärr ganska få instrument, och irriterande skarpa gränser mellan velocitynivåer. Och inte spelade det låtarna åt en heller, det fick man minsann lära det!