Forum > Demolåtar

Asti - Dead old tree

<< < (6/10) > >>

asti:

--- Citat från: freddy skrivet 20.04.2010, 10:06:14 ---Håller med Åsa, lite send me an angel om "riffet" :) men ingen kopia.

Snyggt ljud på guran, vad använder du?
Sången däremot, tycker ofta din sång låter lite instängd, hur ser signalkedjan ut? Nu lyssna jag i datorhögtalare, men skulle vilja ha lite mer "topp", känns lite dovt överlag.

--- Slut citat ---
Jag använder en Martin D28 och en Röde NT2-A. Använder samma mik för både sång och akustiska gitarrer (har inget bra alternativ).
Ang sången så är signalkedjan hjärna - lungor - stämband -mun!  :)
Nej, skämt åsido, det kanske beror på att jag sjunger nära micken.....? Proximity-effekten eller vad det heter...?
Jag använder en Röde NT2-A mik, preamp Focusrite Trackmaster Pro och ett M-Audio Delta 44 ljudkort.
Brukar faktiskt skära ett par decibel runt 125 Hz och höja runt 3000 Hz och 8500 Hz 1-2 decibel just för att få lite mer diskant!
Har du något bra tips för att få bort det dova?
Tack för lyssning och synpunkter!
/Asti

freddy:
lyssnar nu i mina monitorer, upplever inte alls samma dovhet.

Men har du några andra effekter på sången?

ydderF:
Underbar låt, Asti!!!
Kanske nåt flytande instrument på reffet?
Kanske kören du har på sista reffet borde komma inn tidligare?

Anyways, super låt!! Du är en riktig duktig låtsnickare, du ;)

asti:

--- Citat från: freddy skrivet 20.04.2010, 14:09:59 ---lyssnar nu i mina monitorer, upplever inte alls samma dovhet.

Men har du några andra effekter på sången?

--- Slut citat ---

Nja, jag har "dubblerat" sången och har lite extra reverb i refrängen! Plus lite compressor via preampen.

asti:

--- Citat från: ydderF skrivet 20.04.2010, 14:56:45 ---Underbar låt, Asti!!!
Kanske nåt flytande instrument på reffet?
Kanske kören du har på sista reffet borde komma inn tidligare?

Anyways, super låt!! Du är en riktig duktig låtsnickare, du ;)

--- Slut citat ---

Väldigt kul att du tycker det!
"Flytande instrument"? Menar du stråkar eller steel, dobro....? Jag tror min Martin-gitarr flyter, men vill inte testa!  :)
Jag tyckte att jag haft med liknande körer på många låtar, så jag ville använda det lite försiktigt. Men det kanske man ska lägga in och kolla....
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion