Kontrollrummet

Gurano - FunkyStyleProject

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Sättning:
1 Akkegura
1 Bas
1 Orgel
1 Sax
trummor


Hejsan
Detta är en idé/utkast jag har om en lite ösigare funkigare grej - funkar den? Spelade in den igår.
Visst kan den behöva stramas upp! Funderar oxå på att lägga på lite blås
Tacksam för synpunkter.

Ha de gott folk
Gurano

« Senast ändrad: 20.05.2010, 22:41:12 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Låten behöver måhända slipas på men idén i den, är god!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Spontant så känns introt igen - är det inte Stones? I övrigt låter det en hel del otakt men idén är så bra så denna ska du absolut slipa vidare med.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Spela in det i takt så blir det nog bra, kände också igen bitar av det tror jag, svårt att sätta fingrarna på vad dock.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låten behöver måhända slipas på men idén i den, är god!
Jo helt rätt. Idén behöver justeras en hel del (e bara ett utkast) - det kommer hoppas jag - kul att du gillade grundidén

Spontant så känns introt igen - är det inte Stones? I övrigt låter det en hel del otakt men idén är så bra så denna ska du absolut slipa vidare med.
Jäpp otakt
men det är ingen Stones jag känner till i alla fall :)
Kul att du gillar

Spela in det i takt så blir det nog bra, kände också igen bitar av det tror jag, svårt att sätta fingrarna på vad dock.
Mer i takt blir det framöver, men troligen inte i sådan takt som sitter som ett smäck, hehe ;)

Tack alla för kommentarer och synpunkter
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nu har jag försökt att strama upp den lite - bättre?
Hade 2 akkor som spelade samma sak - har nu tagit bort en av dessa guror - blev kanske lite tydligare gura?
Har oxå lagt på lite sax!

Ha de
Gurano
« Senast ändrad: 17.04.2010, 19:14:21 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
När jag hör ordet funk tänker jag direkt på James Brown. Här låter det mer lite fusion. Vet faktiskt inte, rätta mig om jag har fel. Ang JB så ska trummorna upp, spela aviga takter. Med mycket luft mellan slag, invänta synkopen.... Gärna i halvtakt. Sen låter guran lite malplacerad, är det en dobro? Bättre med en typ halvakustisk, typ jazzgura om den finns till hands, annars en vanlig elgura. Basen är för strängig - kan man säga så? Rundare vore kanske coolare?
Medan jag skrev detta har du redan lagt upp en ny version. Är inte så mycket funk längre nu tycker jag, Bra tanke med långa melodistämmor mot hårt, aggresivt komp. Kan bli nåt.
Saxen hörde jag inte, kanske sen när jag tvättat öronen...


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
hehe nä inte är det en JB funk direkt - å det var inte meningen. Det är nog inte en rak funk utan just som titeln säger FunkyStyle! :)
Ska kolla över trummorna - guran e som den e --världens sämsta gura å sunkiga mickar tyvärr

Om jag råkade lägga upp en version medans du kollade låten så måste du nog starta om webläsaren tror jag, för att kunna höra nya versionen med sax (för jag hör den tydligt :) )

Tack för tyck å lyss
Gurano
« Senast ändrad: 17.04.2010, 19:27:55 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Jag flyttar oxå denna till färdiga för jag känner mig färdig med den. Den flyttas för att hamna i min spellista, så ni behöver inte kommentera (om ni inte vill då asså)


OJ! hoppsan!! den här följde med av bara farten - den ska inte ligga under färdiga  :wacko:

Ha det gott
Gurano
« Senast ändrad: 20.05.2010, 22:42:02 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!