Kontrollrummet

Min andra låt (har ingen namn än)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Aceslince

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 15
  • BEATSBOY
    • Visa profil
Min andra låt (har ingen namn än)  om ni ogillar eller gillar så glömt inte skriv i min inlägg :wub:
Typ Popdance, happy låt


http://www.acidplanet.com/components/embedfile.asp?asset=967870


TACK TILL ALLA  :)



Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Tja..kul att du har hittat hit...

Det första jag tänker på är attacken på stråken, när den tar sån tid att komma igång, och sen kör du ibland korta toner. Känns bara som att den inte hinner komma igenom. Och då blir det irriterande volymsvängningar.

Annars funkar det bra melodimässigt men är som en stor gröt, försök att få dem att ligga på olika frekvenser. Du skrev att du inte är så bra på att ratta eq o komp i en annan tråd. Men det är bara att lära sig, övning ger färdighet. Finns många olika skolor som säger hur det ska vara.

Försök att låta instrumenten lämna lite utrymme till varandra genom med hjälp av eq. Eq tar inte bort ljud, utan sänker eller höjer volymen på olika frekvenser. På så vis ligger inte samma instrument o bråkar på samma frekvensutrymme.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
jou Aceslince!

Du har en helt fin låt på gång här, den har ett fint riff o tema. :)
Som den nu är arrad så blir den ju väldigt långtråkig, samma komp igenom lixom. OCh det som strör mitt öra är synthstråkarna som lixom spelar i otakt, eller det låter så. när du använder ett instrument med långsam attack, hinner inte med lixom. Gäller också nån av körerna. Så sök ett annat sound för dom.

Vid 1:39 skulle du kunna lugna ner låten till kanske bara trummor och leaden och nåt instrument till, så att soundet är helt annorlunda än i resten av låten. Då får du in en kontrast i  låten som gör att den blir mer intressant. OCh sedan vid 1:53 fortsätter låten så som du har den upplagd nu.

Så det är lite variationer som jag söker efter, lixom A-del och B-del.

Skruva vidare så får vi snart en ny version att kommentera :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
zyan + mahan = light head   typ...  Jag håller med föregående talare helt.

Det blir jäkligt stressigt när inte ljuden "hänger med".


Utloggad Aceslince

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 15
  • BEATSBOY
    • Visa profil
jag förstår, tack för åsikt o hjälp :) , jag är ändå glad att jag kan göra musik kanske inte proffsig men, åsikt som jag fick från er gör mig blir ännu bättre och lär mig mer  :lol: , shysst att ni lyssna på min låt och och ge åsikt :wub:


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil

Utloggad Aceslince

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 15
  • BEATSBOY
    • Visa profil

Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Oooooh jag älskar små poppärlor. Denna skulle funka bra med 12 strängad strumming  :D . Bra låt, glad o sommrig. Jag vill oxo höra sången pålagd. Bra jobbat! / Mikke