Forum > Demolåtar

MaxB - Fingerpicking and more

<< < (2/6) > >>

asti:
Smäktande, smekande tongångar i välbekanta harmoniföljder! Tryggt och snyggt, men inte särskilt spännande.
Skulle kunna tänka mig Charles Aznavour sjunga denna (om han lever  :unsure:) fast med stråkar
i stället för mellotron.  :) Några sura toner på gitarren runt 177-178 sek!
Kul annars med en sådan här lite chanson-liknande låt! Dragspel bör väl också läggas på....?
Gör en fransk text ,t.ex "Vive la Chambre du Vèrifier!"  :)

MaxB:

--- Citat från: asti skrivet 12.04.2010, 14:48:56 ---Smäktande, smekande tongångar i välbekanta harmoniföljder! Tryggt och snyggt, men inte särskilt spännande.
Skulle kunna tänka mig Charles Aznavour sjunga denna (om han lever  :unsure:) fast med stråkar
i stället för mellotron.  :) Några sura toner på gitarren runt 177-178 sek!
Kul annars med en sådan här lite chanson-liknande låt! Dragspel bör väl också läggas på....?
Gör en fransk text ,t.ex "Vive la Chambre du Vèrifier!"  :)

--- Slut citat ---

Får se hur franskt det blir. Risken är att det redan finns minst fem franska låtar som har den här melodin och att det är dom som hela tiden dyker upp i huvet. Arbetar vidare på den...

Asti, det är ditt fingerspel som fått mig att vilja lära mig det!

Clemens:
ja finns en del, inte så många  :D franska artister som jag gillar..blir ju kul att höra fortsättningen, på franska då antar jag  :) /C

equality:
Tuffar på i behagligt lunk. Snyggast i partierna med elguresolon. Tycker sången skulle ta mer plats och lite mer varition i harmisarna skulle inte skada.

hogge:
Började lyssna på detta redan igår, men som Du vet så är detta så långt ifrån det jag gillar som man kan komma, så därför krävdes några lyssningar till...

Men näe. Som låt betraktat så gör den mig bara rastlös. Men jag gillar Ditt gitarrspel och solot sitter som en fläskläpp.. Passar låten utmärkt..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion