Har man inte jättesnabbt bredband är boxnet en pina, återstår bara att ladda ner vilket ta sisådär 10 min. Kul.
Så var det sagt.
Kritik: Basen är för luddig, bara som en slags tung blöt filt. Det ska vara snärtig hofner bas här. Kompet är för soft. Vill ha det mer bestämt.
Finns partier i låten som känns lite onödiga, vissa transportsträckor, kapa och ta bort är min medicin
Men gillar låten som tusan, psykediliskt, lite Beatles Sun King, osv. Kanske en av de bästa du eller cpg har gjort.
Ang tremelogit hör den egentligen inte ihop med genren. Men jag gillar den ändå. Kanske bättre med en nån typ av fasad gura, flanger eller nåt.
OK, visste inte att Box.net var så segt.... 
Skulle gärna vilja veta vilka partier du tycker är onödiga, så jag kan göra en bedömning och kanske plocka bort en del.....
Utveckla gärna lite också vad du menar med att kompet är för soft! Ska elgitarren lyftas fram? Är trummorna för svaga?
Vore kul att ha lite mer att gå på! Själv tycker jag framför allt att trummorna måste förbättras och att den plockande tremologitarren inte är helt lyckad.
Är det basspelet som är luddigt eller basljudet i sig? Uppskattar verkligen dina synpunkter och vore jättetacksam för lite förtydliganden så att jag kunde omsätta
dina idéer praktiskt! Tack för lyssning och nyttiga kommentarer!
/Asti
Först vill jag säga att mina åsikter reflekterade en första allmän lyssning. Men ska försöka konkretisera. Som sagt tycker det liksom allt flyter omkring på nåt sätt, att det saknas definition. Men det beror lite på om det var avsikten eller inte.
Basen är basig och på sätt lite svårt att höra vad den spelar och tjockar till ljudbilden för mycket. Ta bort lite bas i basen samt försök spela omväxlande korta och långa toner, mer korta faktiskt. Eftersom sången t.ex sjunger långa toner behövs kanske en kontrast i kompet. Och visst trummorna är ju för låga, vill höra mer av baskaggen. Det softa har väl med att göra samt att attacken från trummorna saknas, tror jag. Men som sagt, kanske är det avsikten?
Ang "onödiga" partier så finns det vissa stället där det drar ut för mycket. Här kan man nog kapa lite takter, man kan t.om skapa t.ex en 3-takt eller 5-takt. Dom ställen jag tänker på vid ca 0:24, 1:14, 1:50, 02:02. Bra dock att den stannar upp lite vid 1:50. Som jag uppfattar det, är det först en vers, sen en annorlunda vers (eller ett b-tema), därefter refr, sedan ett gitarrsoloparti, som är ett eget tema, alltså många olika partier. Inget fel med det men lite förvirrande. Saknar klara gränslinjer och är inte så säker på att den andra versvarianten ska vara med. Men det är ju inte jag som är kompositör här. Själv hade jag skippat nåt av partierna. Men som hogge skriver så funkar det väldigt bra ändå på nåt sätt. Och det är en kanonlåt.