Kontrollrummet

Gurano - StompGump

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Sättning:
Trummor
Elguror
Synthar x2
Piccoloflöjt


Gokväll!
Här kommer lite snabbt fredags-pill på synthen. Något att jobba vidare med?
Förslag på vad som ska läggas till/dras bort?
Den som vill är välkommen att lämna bidrag - joina med något bra :)

Ha det gott
Gurano
« Senast ändrad: 22.05.2010, 12:35:13 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nähäpp
Ännu ingen som tycker nåt - låten kanske inte håller måttet  :unsure:

Innan den läggs i sopkorgen så har jag i alla fall uppdaterat den lite med nya instrument (2a halvan).

Ha det
Gurano
« Senast ändrad: 10.04.2010, 19:30:36 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du är allt go som bjuder in till colab!  :wub: Hoppas nån vill haka på. Annars får du tro på idéerna själv och färdigställa med enbart dina bidrag.

Jag håller för tillfället på att mixa en låt som troligen presenteras om nån vecka. Det är ett colab med Cykeln och Eko och gruppen RRR. Skitkul att inspireras av andra! Och det tar tid, att alla ska hinna ge av sina bidrag till helheten. Men det är det värt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
NU MED lite ELGITARR

Du är allt go som bjuder in till colab!  :wub: Hoppas nån vill haka på. Annars får du tro på idéerna själv och färdigställa med enbart dina bidrag.
Jag håller för tillfället på att mixa en låt som troligen presenteras om nån vecka. Det är ett colab med Cykeln och Eko och gruppen RRR. Skitkul att inspireras av andra! Och det tar tid, att alla ska hinna ge av sina bidrag till helheten. Men det är det värt!
Vi får väl ta och göra ett samarbete någon gång, när du har tid ;)

Jo det verkar bli så att jag jobbar själv på denna idé - och nu har den oxå fått lite elgitarr.
Låten börjar lite för direkt på så att säga - ett slags intro ska till. Mer gura blir det nog oxå (å andra instrument kanske?)
Sakta men säkert växer låten MEN tyck gärna till om min idé - man går gärna bort sig i sina egna vindlingar :)

Ha det gott
Gurano

« Senast ändrad: 11.04.2010, 14:14:47 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
Spännande med skönt halvmysko harmisar. Mike Oldfield skulle va avis. Gillar hur du hushållar med rytmssektionen där har man mycket att lära. Fint!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej och tack för den fina kritiken Equaliy (rodnar lite ;) ) Det är nog så att M Oldfield lirar i en skittung division som jag aldrig kan spela i :D
Har återigen lagt på ytterligare en stämgura + lite nya guragrejor - lätt att lägga på hur mycket som helst på detta stycke märker jag (får nog hejda mig lite, hehe).

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


clavinova

  • Gäst
Vilken spännande låt! Mycket Oldfield absolut. Men du har även ägnat dig åt lite tonal recycling då gitarren spelar nästan samma toner som på låten jag pillade lite grann med, Miminalismus/Maximus. Det är bra toner dock och återanvändning är alltid bra. Känns fortfarande utvecklingsbar med lite nya instrument och tonala infall a la Tubular Bells.
« Senast ändrad: 12.04.2010, 14:15:09 by clavinova »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Vilken spännande låt! Mycket Oldfield absolut. Men du har även ägnat dig åt lite tonal recycling då gitarren spelar nästan samma toner som på låten jag pillade lite grann med, Miminalismus/Maximus. Det är bra toner dock och återanvändning är alltid bra. Känns fortfarande utvecklingsbar med lite nya instrument och tonala infall a la Tubular Bells.
Recycling! hehe möjligen lite - jo allt som är bra ska återanvändas/stötas/blötas och nötas ;)
Du har rätt i att den kan utvecklas - och det kommer den nog att göra tror jag

Kul att du gillar och tack för lyssning
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Det här blir den absolut sista ;) på ett tag som flyttas till färdiga. Den flyttas för att hamna i min spellista, så ni behöver inte kommentera (om ni inte vill då asså)

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Avbocka rutan som frågar om man skall lämna kvar ett meddelande om att den är flyttad... Det blir extra "flytt"-trådar annars i listan...

Skall lyssna nu
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det är småtrevligt att lyssna på, litet kinesisk feel, som låter proffsigt sammansatt

Lite skarpa ljud vissa av dem (de höga)? Nivån alltså, nån ordentlig leadmelodi finns inte heller, även om det skulle passa enligt min mening. Fast någon sådan var det kanske inte tänkt heller? :)

Filmmusik i modern hongkong-kongfu-film om du körde penta och inte hexa så mycket ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tack så mycket. Någon särskild lead var nog inte planen - bara att den skulle vara lite slick och tillbakalutad.

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


asti

  • Gäst
Go' takt och sköna harmonier! Speciellt snygga gitarrer och trummor.
Gillar det lite halvt ostrukturerade, men där är några synthljud som jag upplever lite vassa.
För variationens skull kunde man tänka sig att "ta ner" den nå´nstans i mitten och sedan bygga upp igen....?
Skön avkopplande musik tillsammans med en Ardmore single malt!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har har lyssnat på Steve Hillage? Mycket är nära plattan Green!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
Ett tag sen jag lyssnade på denna. Härligt mysko stuk. Hänt saker hör jag. Piccolaflöjten lite jobbig, blir nån slags resonans i mina hörselgångar annars skitbra!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Go' takt och sköna harmonier! Speciellt snygga gitarrer och trummor.
Gillar det lite halvt ostrukturerade, men där är några synthljud som jag upplever lite vassa.
För variationens skull kunde man tänka sig att "ta ner" den nå´nstans i mitten och sedan bygga upp igen....?
Skön avkopplande musik tillsammans med en Ardmore single malt!
Hej - kul att du gillar.
Jo vissa ljud kan nog vara lite vassa (då tänker jag på min flöjt jag la på).
Single malt låter intressant - jag kommer över så kan vi dela på Ardmore :)

Har har lyssnat på Steve Hillage? Mycket är nära plattan Green!
Nä jag har faktiskt aldrig lyssnat på SH förrän du liknade mitt förra bidrag Lets dance med hans stil - och visst finns det likheter :)
Intressant att man kan likna någon man aldrig har hört - det är nog så att musik går i cirklar och man, i princip, aldrig skapar nytt (nån annan har alltid gjort det förut )

Ett tag sen jag lyssnade på denna. Härligt mysko stuk. Hänt saker hör jag. Piccolaflöjten lite jobbig, blir nån slags resonans i mina hörselgångar annars skitbra!
Jag tror jag förstår vad du menar med flöjten - men för mig så är både slinga och dess tämligen höga och vassa ljud en bra/intressant kontrast till låtens annars så mjuka/runda ljud....men om jag tröttnar på det så lovar jag att ändra på det ;)

........äh...jag sänkte flöjten lite lite grann i alla fall - ni har säkert rätt  B)

Ha det gott allihop
Gurano
« Senast ändrad: 22.05.2010, 12:34:14 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Östasiatisk blues?
Kul!

Tackar - 10000 kineser kan inte ha fel - jo lite bluesinspirerat är det nog!

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!